اخباراخبار داخلی

خودروهای داخلی استانداردهای سوخت را پاس نمی‌کنند ‌

رئیس دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت گفت: خودروهای داخلی به‌دلیل کیفیت ساخت قدیمی توان پاسخگویی به استانداردهای سوخت یورو ۴ و ۵ را ندارند.

مصطفی میرسلیم در نشست خبری این همایش اظهار کرد: مهم‌ترین اصل این همایش مربوط به مصرف سوخت، کیفیت سوخت و آلودگی هوا است و برای رفع این معضلات باید اقدامات فنی در تولید خودرو داشت.

وی با بیان اینکه سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی‌ها، خودرو است، گفت: ایران دارای مزیت‌های خاص خدادادی است و باید از این مزیت‌ها همچون گاز طبیعی استفاده شود؛ زیرا گاز طبیعی کاهش تولید co۲ را به همراه دارد. وی با اشاره به کیفیت بنزین در کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیاز است تا در کنار ارتقای فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاه‌ها نیز افزایش یابد. میرسلیم گفت: رعایت استاندارد آلایندگی و سوخت یورو ۵ مستلزم طراحی و تولید موتورهای باکیفیت و سوخت باکیفیت در کشور است. رئیس این همایش تاکید کرد: در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو ۴ است و باید در آینده به استاندارد یورو۵ دست یابیم.

او گفت: در حال حاضر امکان پاسخگویی به استانداردهای یورو ۴، ۵ و ۶ وجود ندارد و برای پاسخگویی به این مهم باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا یابد که با دستگاه‌های تولیدی فعلی که از ۴٠ سال پیش در کارخانه‌های کشور وجود دارد، امکان‌پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا