اخباراخبار خارجی

تست تکنولوژی خودران مرسدس بنز در استرالیا

مرسدس بنز تکنولوژی خودران را در استرالیا تست می کند تا با شرایط جاده های این منطقه بیش تر آشنا شود.

این خودروساز علاوه بر اطلاعات بیش تر در مورد علائم سرعت های متغیری که در بزرگراه های این منطقه هستند، در پی بهبود سیستم های خودران برای واکنش در برابر ومبات ها، کوالاها و کانگوروهایی است که از جاده عبور می کنند.

ولوو اخیرا اعلام کرده است که کانگوروها برای سیستم های خودران چالش برانگیز هستند. این حیوانات تا ارتفاع 1.5 متری می پرند و سرعتی حدود 60 کیلومتر بر ساعت دارند که شناسایی آن ها را سخت می کند. هم چنین در مورد زمانی که خودرو با یکی از این موانع برخورد می کند نیز مشکلاتی وجود دارد.

شاید جالب ترین بخش این تست، رانندگی در hook turn بدنام در ملبورن باشد. hook turn راننده را مجبور می کند به جای قرار گرفتن در لاین سمت راست، به لاین سمت چپ رفته و به سمت راست بپیچد. برای مواجه موفق با این الگوی ترافیکی که در واقع منحصر به فرد است، خودروهای خودران باید علامت hook-turn را شناسایی کنند و در مسیر درست قرار بگیرند و زمانی که چراغ های راهنمایی اجازه می دهند حرکت خود را آغاز کنند.

در این تست های مرسدس بنز در استرالیا، سیستم روشنایی دیجیتال جدید نیز تست خواهد شد. این سیستم که سال 2015 در F015 کانسپت رونمایی شد طوری طراحی شده است تا روشنایی درخشان و شفافی راایجاد کند که باعث خیرگی رانندگان رو به رو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا