اخباراخبار داخلی

کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از واردات خودرو

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از واردات خودرو با جمع آوری ده‌ها امضا خبر داد.

 نقل از باشگاه خبرنگاران، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد  از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از واردات خودرو با جمع‌آوری ده‌ها امضای نمایندگان در مجلس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه واردات خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شده است، گفت: در بازدید از نمایشگاه‌های خودرو می‌توان شاهد هر خودرویی با هر شرایطی باشیم، به راستی خودرو‌های ممنوعه چگونه وارد کشور شده و چه کسی به دنبال آن بوده است و چه کسی با این واردکنندگان خودرو دست در یک کاسه دارد؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی ضمن انتقاد از اجرا نشدن قانون در واردات خودرو اظهار کرد: عده‌ای با این افراد همدست هستند، چگونه امکان دارد که خودرو در حالی که سایت ثبت سفارش بسته است به کشور وارد شود، شاهدیم با بالا رفتن قیمت خودرو خارجی یک باره سایت باز می‌شود تا آقایانی که خودرو وارد کرده اند، سود کلانی به جیب بزنند.

نماینده جیرفت و عنبر آباد با تاکید بر اینکه دلالی‌ها و لابی‌گری‌ها در واردات خودرو تمامی ندارد، بیان کرد: مافیایی پشت واردات خودرو وجود دارد که زور هیچ‌کسی به آن‌ها نمی‌رسد و تا زمانی که این مافیا وجود دارد نه شفاف‌سازی در گمرک و نه رانت واردات خودرو به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طی این ۳۸ سال ده‌ها قانون برای هدفمند کردن واردات خودرو تصویب شده اما کار به جایی نرسیده و همچنان رانت در این بخش بیداد می‌کند، گفت: تا زمانی که مافیای پشت صحنه واردات خودرو شناسایی، دستگیری، محاکمه و مجازات نشوند، هر قانونی تصویب کنیم، راه به جایی نخواهد برد.

کمالی پور با تاکید بر اینکه لازم است با واردات خودرو یک بار برای همیشه برخورد قانونی صورت بگیرد، اظهار کرد: به همین منظور تحقیق و تفحص از واردات خودرو کلید خورده و اکنون در حالی جمع آوری امضا هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی با بیان اینکه تاکنون امضا‌های زیادی برای این تحقیق و تفحص جمع آوری شده است، افزود: به زودی این موضوع در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت، شک نکنید که این بار کوتاه نخواهیم آمد و با کسانی که عامل رانت و فساد در واردات خودرو هستند، با شدیدترین روش ممکن برخورد خواهیم کرد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد ضمن ابراز تاسف از بحران در واردات خودرو گفت: سالهاست که می‌خواهیم از این مافیای واردات خودرو فاصله بگیریم و این نابسامانی را سامان بدهیم، اما متاسفانه موفق نمی‌شویم.

1 دیدگاه

  1. من رنو کولئوس رو با قیمت قطعی از شرکت مربوطه خریداری کردم چند ماه پیش. حالا دو سه ماهه شرکت میگه فسه کنید و از بازار بخرید و با این قیمت نجومی، دیگه زورمون نمیرسه. از کجا باید شکایت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا