دانش خودرویی

برای سفر‌های طولانی چه لوازمی همراه داشته باشیم؟

اتومبیل‌ها عضوی جدانا‌شدنی از سفرهای ما ایرانی‌ها هستند. برای مسافرت طولانی با ماشین شخصی‌تان چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ آیا چک لیست لوازم سفر را آماده کرده‌اید؟

برای مسافرت طولانی با ماشین شخصی‌تان چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ آیا چک لیست لوازمِ سفر را آماده کرده‌اید؟

برای شروع، خودرو را بازرسی کنید

بهتر از چکاپ خودرو را به دست یک جلوبندی‌ساز و مکانیک ماهر بسپارید، چک کردن سطح روغن، مایعات خودرو، صحت عملکرد چراغ‌ها و لوازم برقی خودرو توسط خود شما می‌تواند انجام پذیرد، ولی مواردی مانند ایراد در سیستم‌تعلیق و موتور از این دست نیستند، چک کردن تایرها را فراموش نکنید، اگر لاستیک شما فرسوده است حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید. علائمی مانند ترک خوردگی در عاج لاستیک یا دیواره‌های آن، وروم کردگی یک قسمت از لاستیک، کم بودن سطح عاج لاستیک‌ها، کهنه بودن لاستیک، زنگ خطری برای تعویض تایرهاست. ضمنا از بالانس بودن و تنظیمِ باد‌ آن‌ها اطمینان حاصل شود.

وقت جمع‌آوری لوازم است

کلید زاپاس: کلید زاپاس خودرویتان را همراه خود داشته باشید، می‌توانید آن را در جیب شلوارتان بگذارید تا در هنگام خروج از ماشین، در کنارتان باشد. گاهی اوقات سردرگمی‌های موجود در سفر باعث جا گذاشتن کلید بر روی خودرو و قفل کردن درب‌ها یا گم کردن کلید در ناکجاآباد می‌شود!

کارگو باکس: اگر کلیه‌ی لوازم سفرتان در صندوق عقب جاداده نمی‌شود، پس فکر دوبرابر کردن فضا باشید! کارگو‌باکس‌ها این امکان را به شما می‌دهند که یک محفظه‌ی در بسته و آیرودینامیک را بر روی سقف‌تان داشته باشید، لوازمی را که کمتر در طول روز به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید می‌توانید در آن جای دهید.

لوازم شخصی: فکر نمی‌کنم نیازی به برشمردن تک‌تک آن‌ها باشد! حوله، مسواک، خمیردندان،دستمال مرطوب، لباس‌راحتی، لوازم‌شنا (اگر به دریا می‌روید و هوس آب‌تنی دارید)، کرم ضدآفتاب، لوازم اصلاح و… به همراه داشتن عینک‌آفتابی ضرری ندارد، همچنین اگر دارای چشمانی حساس هستید عینک دید در شب، رانندگی در این پارت‌زمانی را برای شما جذاب‌تر می‌کند.

پایه‌ی موبایل خودرویی: این پایه‌ها قیمت کمی دارند و کاربردی هستند. اگر قصد استفاده از موبایل یا تبلت‌تان را به عنوان مسیر‌یاب دارید، حتما یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

نقشه: تنها GPS کافی نیست، گاهی در دریافت سیگنا‌ل‌های ماهواره‌ای مداخله ایجاد می‌شود و شما می‌مانید و یک GPS بی‌مصرف. پس یک نسخه‌ی کاغذی از نقشه را هم همراه خود ببرید.

آفتاب‌گیر: بعضی اوقات آفتاب مستقیما مغز شما را نشانه می‌رود. یکی دو مدل از صفحه‌های آفتابگیر با قابلیت نصب بر روی شیشه‌های کناری و عقب، در خودرو داشته باشید تا در مواقع لزوم استفاده کنید.

بالش مسافرتی: یک دو نمونه از این بالش‌ها را با خود داشته باشید، هم می‌توانید گودی کمر‌تان را به وسیله‌ی آن‌ها پر کنید یا در کنار در بگذارید و به آن‌ تکیه بدهید. علاوه بر این با سرنشینان مهربان باشید! هر دو ساعت رانندگی حداقل یک ربع استراحت و رفع‌خستگی.

لوازم پخت‌وپز: اگر اهل این هستید که در دل جنگل به همراه خانواده کباب یا جوجه‌کباب درست کنید و میل کنید، پس فکر لوازم‌شان هم باشید.

شارژر فندکی: قرار داشتن در یک جای دورافتاده با موبایل دشارژ شده چندان جالب نیست. شارژر فندکی را تهیه و همراه داشته باشید. اگر کمی هوشمندی در انتخاب آن‌ها به خرج دهید می‌توانید تبلت‌تان هم همزمان در کنار موبایلتان شارژ کنید.

اسپری ضد‌بخار شیشه: این روزها باران خبر نمی‌کند. ممکن است هوا حتی در شهرهای جنوبی به یکباره شروع به باریدن کند. اسپری ضد‌بخار شیشه را از داخل به شیشه‌ها اسپری کنید تا تجربه‌ی بی‌نظیر رانندگی با شیشه‌های بدون بخار را در هوای بارانی کسب کنید!

دستگاه مبدل برق: اگر تجهیزات الکترونیکی با خود دارید و نیاز به به برق شهری دارید، Power inverter برق ۱۲ ولت خودرو را به ۲۲۰ شهری تبدیل، و به شما تحویل می‌دهد.

کیسه‌ی خواب، چادر مسافرتی، زیر‌انداز: این موارد را که از یاد نبرده‌اید؟! حتی اگر قصد اقامت در هتل را دارید، آن‌ها را در صندوق عقب داشته باشید.

فلاسک مسافرتی و کلمن: یک دوراندیشی برای نگهداری مایعات.

بازی: منچ‌ومار و پله، ورق، شطرنج، یا حتی بازی‌های کامپیوتری، به هر حال فکر سرگرمی هم باید بود.

کوله پشتی بزرگ: لوازم شخصی‌اتان را در آن جای می‌دهید، یا اگر تصمیم به پیاده‌روی در جنگل یا کوهنوردی گرفتید، داخل آن را با لوازم ضروری پر می‌کنید و همراه خود می‌برید.

دوربین عکاسی: این وسیله دیگر پای ثابت سفرهای‌ما شده است. صرفا جهت یادآوری.

منبع: carnoter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا