اسلایدرکلاسیک

اوقاتی لذت بخش در جوار شلبی جی تی 350 کلاسیک

اگر شما از آن دسته افرادی باشید که آرزوی داشتن یک ماسل کار (muscle cars) را در ذهن خود می پرورانید ، قطعا شنیدن نام شلبی جی تی 350 (Shelby GT350CR) مدل 1966 برای شما وسوسه انگیز خواهد بود. بخصوص اگر این خودرو به سیستم تزریق نیتروس (nitrous-injected) نیز مجهز شده باشد.

این خودروی کلاسیک که از موتور مسابقه ای 8 سیلندر وی شکل (V-8) فورد با حجم 7000 سی سی بهره می برد ، توان تولید 545 اسب بخار و گشتاور 718.5 نیوتن بر متر را توسط چرخهای عقب (RWD) خود دارد و گیریبکس 5 دندۀ دستی آن وظیفۀ انتقال این قدرت را بر عهده دارد.

سیستم تعلیق پیچشی (coil-over) با شمش های نوسان گیر بلند این خودرو به همراه فرمان هیدرولیکی راک اند پینیون (rack-and-pinion) آن در کنار قدرت ترمزهای شلبی که با چهار پیستون مجزا کالیبره شده و به دیسک های خنک کنندۀ شیاردار سوراخ کاری شده مجهزاست ، سواری لذت  بخش ، توام با اطمینان را هدیه می نماید.

داخل اتاق شلبی توسط صندلی های مخصوص رالی (RALLY) با نماد کارول شلبی (Carroll Shelby) و از جنس چرم ، مبله شده اند و فرمان خودرو با استفاده از چوب و آلومینیم تزئین گشته و قطعات آلومینیومی با نماد شلبی در نقاط مختلف خودرو دیده می شود. در مقابل راننده نشانگرهای آنالوگ بصورت دایره وار تعبیه شده است و سیستم تهویۀ مطبوع آن نسیمی خنک را از دورن خروجی های آلومینیومی خودرو ، به بیرون هدایت می کند.

موتور قدرتمند شلبی بدون بهره گیری از سیستم نیتروس (NOS) و به نقل قول از آمارهای کمپانی فورد قادر به رسیدن به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت (60 مایل) در مدت زمان 3.7 ثانیه می باشد که کمی اغراق آمیز به نظر می رسد.

غرش موتور شلبی و صدای زیبای خارج شده از اگزوز آن گویای قدرت و توانمندی این خودروی کلاسیک می باشد و فشردن پدال گاز در دنده های پایین تر ایجاد هرزگردی شدیدی در چرخ های عقب این خودرو می نماید.

shelby-gt350cr-48

رینگ های 18 اینچی شلبی توسط لاستیک های بی اف گودریچ (BF Goodrich g-Force) با چسبندگی بالا که در جلو دارای سایز 245/45ZR18 و در عقب با سایز 275/35ZR18 می باشد ، پوشانیده شده است و GT350 دارای وزن 1551 کیلوگرم می باشد.

زیبایی و جذابیت شلبی جی تی 350 (1966 Shelby GT350CR) آنقدر زیاد است که چشم بیننده از گشتن به دور آن و لذت از خطوط موزون و ادوات چشم نوازش سیر نمی گردد و ترکیب رنگ ها و تجهیزات بکار رفته در این خودرو با ظرافت صورت گرفته است و حداقل قیمت پیشنهادی برای این خودروی کلاسیک 119000 دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا