جیلی سهامدار جدید کامیون‌سازی ولوو

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ | 1 نظر

جیلی سهامدار جدید کامیون‌سازی ولوو
  هلدینگ چینی جیلی بیش از ۸ درصد از سهام بخش کامیون‌سازی ولوو را خواهد خرید.
به گزارش رویترز شرکت سرمایه‌گذاری «کیوین کپیتال» در بیانیه‌ای مشترک با جیلی اعلام کرد برای فروش سهام ۲/ ۸ درصدی‌اش از کامیون‌سازی ولوو به توافق رسیده‌اند. ارزش این معامله هنوز فاش نشده است. با این توافق جیلی از نظر میزان سرمایه، به بزرگترین سهامدار ولوو تبدیل خواهد شد و از نظر حق رأی در میان سهامداران ولوو، در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت. جیلی مالک بخش خودروهای سواری ولوو نیز هست. لی شوفو، مدیرعامل جیلی در این بیانیه مشترک تصریح کرد: «مفتخریم که با این توافق، به مقام بزرگترین سهامدار ولوو از حیث میزان سرمایه دست می‌یابیم. این شرکت از بسیاری جهات در جهان پیشتاز است و در توسعه، تولید و فروش خودروهای تجاری سابقه‌ای درخشان دارد.»


1 دیدگاه

  1. علی | دی 9, 1396 | لینک نظر

    شرکتی که بقول سایتها در سال ۱۹۸۷ با یخچال سازی کارش رو شروع کرده ، الان در بین ۱۴ کمپانی مادر خودروسازی جهان هست. صاحب شرکت ولوو ، سهام دار دایملر ( مرسدس بنز) و سهام دار عمده ی لوتوس و پروتون. زمانی که ما ماشین میساختیم ، جیلی هنوز موز هم نبود! اما حالا …
    سواری های جیلی که الان در بازار ایران هست و بعد از ۲۰۱۴ بخاطر تن ندادن به درخواستهای نامتعارف طرف ایرانی برای کاستن از کیفیت و قیمت و … دیگه به ایران نیومد، ( البته میگن اخیرا توافقاتی انجام شده) هزار بار با کیفیت تر خودروهای با اصل و نصب ایرانی هست. یعنی یک یخچال ساز چینی، در کمتر از ۳ دهه، خودرویی تولید کرده که به اروپا صادر میشه و در ایران ، خریداران رو بین جیلی دنده اتومات امگرند ۷ و هم قیمتهای کره ای مثل آوانته و فرانسوی مثل مگان در رده قیمتی ۶۰ میلیون به شدت مردد میکنه که خداییش هم با تجربه ای که خودم از هر ۳ داشتم این سه تا در یک سطح هستند و سلیقه شخصی فقط انتخاب میکنه کدوم رو بخره و حتی با کمی ارفاق میشه جیلی رو بهتر از اون ۲ تای دیگه دونست. حالا از این مسئله گذشته ، خواستم بگم ، کاش به جای اینکه در همه مسائل گذشته مون رو به رخ بکشیم، کمی هم به فکر حال و آینده بودیم و باشیم و بقول معروف ، بجای داشتم داشتم ها ، روی گفتن دارم دارم ها رو هم داشتیم. متشکرم.