اخباراخبار داخلی

قیمت وارداتی‌ها باید کاهش یابد

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت فعلی بسیاری از خودروهای وارداتی واقعی نیست و باید کاهش یابد.ابوالفضل خلخالی گفت: درست است که در دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات این محصولات افزایش یافته است، اما سوال این است که چرا واردکنندگان قیمت خودروهایی را که در گذشته وارد کرده‌اند، افزایش داده‌اند؛ درحالی‌که این خودروها با تعرفه‌های پیشین وارد شده و دلیلی برای افزایش قیمت آنها وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: نمی‌توان حق مصرف‌کنندگان را نادیده گرفت و به آن بی‌تفاوت بود. قیمت فعلی بسیاری از خودروهای وارداتی غیرمنصفانه است و باید کاهش یابد. وی خاطرنشان کرد: در این شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسوول تنظیم بازار باید وارد عمل شده و واردکنندگان را ملزم به کاهش قیمت‌ها به نرخ‌های پیشین کند.از ابتدای این هفته ثبت‌سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر امسال ثبت‌سفارش جدید را برای واردات این محصولات متوقف کرده بود.به‌دنبال آن در چند هفته اخیر تحت تاثیر سودجویی برخی واردکنندگان و دپوی خودروها در انبارها و عدم عرضه به بازار، قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدید و حباب‌گونه‌ای در بازار داشته است. در این شرایط کارشناسان انتظار دارند با از سرگیری ثبت‌سفارش جدید برای واردات خودرو، حباب قیمتی این محصولات ترکیده و قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی به خود بگیرد.هنوز واردکنندگان خودرو به این مطالبه کارشناسان پاسخ مثبتی نداده‌اند و قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی نداشته است.

5 دیدگاه

  1. آقا شما کجای کارین ؟! اوایل تیرماه یه النترا تحویل آبان کرمان موتور ثبت نام کردم با قیمت قطعی 136 تا الان حتی دعوتنامه تکمیل وجه هم صادر نکردن چه برسه ماشین تحویل بدن … همین اول هفته گفتن بیا با 175 تکمیل وجه کن وگرنه باید هفته بعد با 199 تکمیل وجه کنی که همه سایتا و کانالا قیمتاش رو زدن روز بعدش از ترس جریانات اخیر گفتن نه فلن ملغی شده … حالا میخوام بگم ما که قرارداد با قیمت قطعی بستیم اینجوری دارن سرمون بامبول در میارن اونوقت شما توقع داری ماشیناشون بیارن با قیمت قبل بفروشن … جالب تر اینکه مدیرعامل کرمان موتور چند روز قبل تر گفته بود اگه شرکتا یکم سودشون کمتر بگیرن با وجود افزایش تعرفه میتونیم ماشینا رو ارزونتر از بازار بفروشیم دو روز بعدش 40 50 تومن کشیدن رو هر کدوم از ماشینا … حالا دیگه تو خود بخوان حدیث مفصل …

  2. Armen Barkhordarian:
    متاسفانه هیچ از واردکنندگان خودرو کمترین توجهی به ماده ۲ قانون مدنی ندارند زیرا تاریخ اجزای این تصویب نامه قابلیت عطف به ما سبق ندارد!
    چرا ماشین های که چندین ماه قبل با قیمت ارز و تعرفه های آن موقع خریداری شده اند و ماه ها در شرایط بدی در محیط باز زیر آفتاب گمرک سلفچگان خاک خورده اند را باید با افزایش قیمت نجومی بالای ۴۰ میلیون تومان به مشتریان بفروشتد؟ افرادی که از اردیبهشت ماه ماشین ها را با توجه به بودجه خود و مبلغ نهایی آن در آن زمان پیش خرید کرده اند و هنوز هم که هنوزه با گذشت نه ماه خبری از تحویل آنها نیست!! نه نمایندگی رسمی جواب گو است و نه نمایندگی مرکزی! الانتر را الان به قیمت سوناتا می‌فروشند! سود پولی که خریداران به عنوان پیش پرداخت به شرکت دادند در بازار، چندین برابر جریمه دیرکرد ناچیزی است که شرکت به مشتریان خواهد پرداخت. سود نجومی این کار واقعا حرام است، هر چند در این دور و زمانه حلال و حرام هم معنی واقعی خودش را از دست داده است.
    شکایتی هم اگر بشود شما را به قرارداد ترکمنچای مانندی ارجاع می دهند که شما را مجبور به امضای آن کردند. خود شرکت هیچ شکایت و همتی جهت رفاه حال خریداران خود انجام نمی دهد در حالی که باید لااقل باید این قیمت ها را برای سفارش های جدید در نظر بگیرد!
    امیدوارم بقیه خریداران هم با ابراز شکایات های خود درشبکه های اجتماعی و رسانه ها برابر این بی عدالتی و ظلم این عوامل فروش مانع اجرای این رابط فروش بشون

  3. بایدی وجود نداره تعرفه ها از 25 تا 75 درصد افزایش پیدا کرده و قیمتها متعاقبا گرانتر میشن پس این انتظار که قیمتها کاهش پیدا کنند بیشتر شبیه آرزو است تا باید

  4. ماشين فروشها حالشو ببريد اظهارنامه مالياتي سال ٩٧شما ديدن داره چه نمايشگاه پايين شهر چه بالاي شهر فعلا شير تو شيره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا