موتور اسپرت

فرمول یک مرسدس،همیشه فراتر از اعتبار!

با وجود قانون استفاده از واحد قدرت در سال ۲۰۱۸ محدودیت بیشتری برای موتورها ایجاد کرده، تیم فرمول ۱ مرسدس بنز اذعان میدارد که موتور آن همیشه حد قابلیت اطمینان بهتر است.

لوییس همیلتون، قهرمان جهانی، تنها راننده مسابقاتی مرسدس است که  بعد از عدم شایستگی در مسابقات اتومبیل رانی برزیل به علت مبادله تاکتیکی چندین جریمه شبکه موتور دریافت کرد. و مرسدس به کمک این قهرمان تولید کننده معتبرترین موتورها در فرمول یک در سال ۲۰۱۷ بوده است.

ویلیام روکی لانس استرول نیز بعد از اینکه در همان مسابقه شکست خورد مجبور به تغییر رویه به روش قدیمی شد. والتری بوتاس نیز به ناچار با تغییر به موتور قدیمی در اسپانیا با شکست مواجه شد. جدا از موارد فوق هیچ نگرانی قابل توجهی در رابطه با اعتبار خودرو های مرسدس های موتوری وجود نداشت.

مدل F1 سال ۲۰۱۸ استفاده موتور را از طریق کاهش قانونی قدرت موتور (از ۴ به ۳) بیشتر محدود خواهد کرد. رانندگان هر کدام تنها سه MGU-HS و سه توربو برای استفاده خواهند داشت. استفاده از MGU-KS کنترل الکترونیکی و زخیره انرژی نیز به تنها دو عدد برای هر راننده در طی ۲۱ مسابقه محدود میشود.

مهندس ارشد موتور مرسدس، فیل پرو به motorsport.com بیان داشت که تیم او در سال ۲۰۱۸ همچنان واحد قدرت موتور را از مرز محدودیت اطمینان خارج میکند و اظهار میدارد که عدم قبول موتور برای دستیابی به ممنوعیت های جدید برای ما قهرمانی به ارمغان نمی آورد. او اضافه کرد ” تا زمانی که در صدد بهبود عملکرد تا حد دوام واحد قدرت باشیم همیشه در مرز خواهیم ماند. خاموش کردن واحد قدرت و دستیابی به اعتبار کار آسانی است- اما آن چیزی نیست که ما به دنبالش هستیم و این کار باعث پیروزی ما در مسابقات نمی شود. بنابراین ما مشغول شناخت محدودیت های کنونی خواهیم بود; اینکه چگونه میتوانیم توانایی مسافت پیموده شده بیشتری را از موتور داشته باشیم و چگونه توانایی مسافت پیموده شده بیشتری را از سیستم هیبریدی الکتریکی داشته باشیم به گونه ای که در مسابقه قهرمانی سال آینده با تعداد واحد های واجد شرایط هیچ جریمه ای در مسیر نداشته باشیم و سطحی از عملکرد را که موتور قادر به انجام هست ارایه دهیم.”

مرسدس یک سری اصلاحات قابل توجه را به خصوص در حیطه قطعات هیبریدی برای موتور F1 در سال ۲۰۱۷ انجام داد. پرو عملیات تیم را برای اعتبار موتور “کاملا بی پایان” خواند و بیان داشت هر گونه اصلاحات این چنینی در سال ۲۰۱۸ تنها پایه ای “موردی و نه کلی ” خواهد داشت.

پرو همچنین اضافه کرد “ما هر محدودیت و هر مولفه موتور را بر اساس آنچه باید انجام دهد تعریف میکنیم. ما کاملا با قوانین در رابطه با ظرفیت توربوها و قدرت الکتریکی و غیره محدود شده ایم چرا که تمامی آنها در چارچوب قوانین تعریف شده اند. اگر نیاز به تغییر باشد، پس تغییری حاصل میشود که به ما امکان دسترسی به عملکرد و اعتبار را بدهد و اگر نه بنابراین ما به ناچار به آنچه میدانیم متوسل میشویم. حقیقتا همه چیز پایه ای موردی دارد و تنها چارچوب الزامات خیلی واضح و روشن هستند. ”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا