اخباراخبار داخلی

قطعات بی کیفیت چینی چه سهمی در بازار دارند؟

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات می گوید : قطعات یدکی بی کیفیتی که هم اکنون در بازار وجود دارند عمدتا قطعات چینی است.با وجود اقدامات دولت و افزایش نظارت ها همچنان 20 درصد از سهم بازار لوازم یدکی را قطعات بی کیفیت چینی در اختیار دارند.

به گزارش خبرخودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات می گوید : قطعات یدکی بی کیفیتی که هم اکنون در بازار وجود دارند عمدتا قطعات چینی است.

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : با وجود اقدامات دولت و افزایش نظارت ها همچنان 20 درصد از سهم بازار لوازم یدکی را قطعات بی کیفیت چینی در اختیار دارند.

وی در ادامه با توجه به وضعیت بازار قطعات یدکی از بهبود 20 درصدی خرید و فروش در این بازار خبر داد و گفت : هر چند به ظاهر بازار قطعات یدکی تغییر چندانی را نداشته اما در مقایسه با سال گذشته شاهد تغییر جریان فروش و افزایش حدودا 20 درصدی فروش در بازار هستیم.

وی همچنین با توجه به عوامل موثر در ایجاد رکود بازار لوازم یدکی تصریح کرد : بی تردید یکی از دلایل رکود در بازار قطعات یدکی در یکی دو سال اخیر ،افزایش فعالان در این بخش است و همچنان نیز به فعالین در این صنف افزوده می شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 10 هزار نفر در بازار فروش قطعات یدکی در تهران ، گفت : البته این آمار به جز فعالان این صنف در شهرستان های اطراف تهران است .

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات در ادامه به آخرین آمار شکایات از فروشندگان قطعات یدکی اظهار داشت : آمار شکایات روزانه به اتحادیه نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان عمده شکایات خریداران در خصوص گران فروشی و عرضه قطعات بی کیفیت است.

کاظمی همچنین در خصوص وضعیت قیمت قطعات یدکی در بازار یاد آورشد : با توجه به شرایط کنونی بازار و رقابت شدیدی که بر بازار حاکم است مدتهاست که قیمت قطعات یدکی در بازار افزایش قیمت نداشته است.

وی افزود : امروز دسترسی مصرف کنندگان به خرید قطعات یدکی بسیار آسان گردیده چنانچه به جهت قیمتی که در بازار قطعات یدکی نیز وجود دارد باید گفت که امروز شرایط کنونی بازار قطعات به نفع خریداران است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا