آلمانیاسلایدربررسی

معرفی نسل دوم مرسدس بنز جی کلاس پس از 38 سال

38 سال از تولید اولین نسل مرسدس بنز جی کلاس می‌گذرد و در طول این مدت، تغییر چندان زیادی در این ماشین ایجاد نشده است. در این سال‌ها، مرسدس تنها به انجام بروزرسانی‌های اکتفا کرد و هیچ‌گاه شاهد نسل دوم این خودرو نبودیم تا که درنهایت در نمایشگاه دیترویت امسال، از نسل دوم این خودروی آفرود رونمایی شد. البته یک سال تا بازنشستگی کامل نسل اولیه این خودروی جعبه‌ شکل باقی مانده و تا سال 2019، خبری از مدل جدید در نمایشگاه‌های خودرو نخواهد بود.

هرچند مدل 2019 جی کلاس نسل جدیدی از این خودروی دوست داشتنی محسوب می‌شود، اما هنوز کم شباهت به نسل قبلی نیست و طراحی جعبه‌ای شکل به همان سبک قبلی دیده می‌شود. مرسدس نیز خود به این موضوع که چهره جی کلاس جدید تغییر اندکی نسبت به قبل دارد نیز اذعان کرده است. در همه مدل‌های تولیدی، چراغ‌ها از نوع LED خواهد بود اما با این حال شکل گرد نسل قبلی را حفظ خواهد کرد. چرخ یدک نیز روی درب پشتی در بیرون از جی کلاس وجود دارد و لولای درب‌ها را نیز می‌توان به مانند نسل قبل به راحتی مشاهده کرد که نشان از تلاش مرسدس برای حفظ شخصیت جی کلاس دارد.

مدل 2019 به اندازه 5.3 سانتی‌متر طول و به اندازه 12.2 سانتی‌متر عرض بیشتری نسبت به نسل قبل دارد؛ اما با این حال 170 کیلوگرم نیز سبک‌تر است. بدنه جعبه‌ای جدید با استفاده از استیلی با مقاومت بالا و آلومینیوم در قسمت‌هایی مانند سقف و گلگیرها ساخته شده است.

برخلاف تمام خودروهای مرسدس و بیش‌تر خودروهای امروزی، جی کلاس همچنان بر روی شاسی مستقل نردبانی سوار شده است. مرسدس سیستم تعلیق جی کلاس را بهبود بخشیده تا سواری نرم‌تری به سرنشنیان ارائه شود. همچنین سیستم تعلیق جدید قابلیت‌های آفرود این خودرو را نیز بهبود بخشیده‌اند. جی کلاس جدید می‌تواند تا عمق 70 سانتی‌متری درون آب قرار بگیرد که حدود ده سانتی‌متر بیش‌تر از نسل قبل است.

موتور 4 لیتری V8 با دو توربوشارژر می‌تواند قدرت 416 اسب‌بخاری و گشتاور 610 نیوتون‌متری را تولید کند. تمام این قدرت به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. جی کلاس جدید همچنین سه قفل دیفرانسیل دارد و حداکثر سرعتش نیز تا 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انتظار می‌رود نسخه تیون شده AMG نیز پس از گذر مدتی از تولید نسخه پایه معرفی شود و تولید مدل هیبرید جی کلاس نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد موتور V12  همراه با نسل اول جی کلاس بازنشسته شود و دیگر شاهد این موتور در جی کلاس جدید نباشیم.

هرچند در بیرون از خودرو تغییرات محدودی را شاهد بودیم، اما در داخل شرایط به نحو دیگری پیش می‌رود. مواد گران‌قیمت و طراحی لوکس داخل جی کلاس جدید چیزهایی هستند که پیش از این نیز از یک شاسی‌بلند 120 هزاردلاری انتظار داشتیم. صفحه نمایش یکپارچه آمپرها و سیستم سرگرمی مشابه همان چیزی هستند که در اس کلاس نیز دیده بودیم و ظاهرا مرسدس قصد دارد در دیگر خودروهایش نیز از این طراحی استفاده کند. هرچند در مدل پایه و ارزان‌تر جی کلاس 2019 شاهد صفحه کیلومتر معمولی و جدا خواهیم بود.

راحتی سرنشینان نیز در داخل کابین بهبود یافته است و فضای بیش‌تری برای پا و سر هم در جلو و هم در عقب در اختیار سرنشینان قرار دارد. همچنین در نسخه‌های گران قیمت‌تر، صندلی‌های جلو بسته به شرایط رانندگی به طور خودکار تنظیم می‌شوند.

راننده با استفاده از سیستم Dynamic Select می‌تواند بین پنج حالت مختلف رانندگی که شامل Comfort، Eco، Sport، Individual و G-Mode می‌شود انتخاب داشته باشد. سه حالت اول زمان تعویض دنده، عملکرد فرمان الکترونیکی ( در آخرین نسخه جی کلاس از فرمان هیدرولیکی استفاده شده بود) و واکنش پدال گاز را تغییر می‌دهند. حالت Individual نیز این امکان را فراهم ساخته که راننده به دلخواه خود ترکیبی از دیگر حالات رانندگی را ایجاد کند.

در جی کلاس جدید می‌توانند طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک راننده را مشاهده کرد. سیستم ورود بدون کلید، راهنمای رانندگی بین خطوط، کروز کنترل انطباقی، سیستم ترمزگیری برای جلوگیری از تصادف و راهنمای تابلوهای هشدار از جمله این سیستم‌ها هستند. چرخ‌های 19 اینچی و سیستم صوتی Burmester نیز  به طور پیش فرض در تمامی مدل‌های جی کلاس وجود دارند.

قیمت گذاری مدل 2019 تحت نام G550 هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما با توجه به قیمت مدل 2018 که از 123 هزاردلار آغار می‌شود، باید منتظر قیمتی بیش‌تر از 130 هزاردلار برای نسل جدید باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا