بررسی آستون مارتین ونکوئیش ولانته مدل 2014

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ | 3 نظر

بررسی آستون مارتین ونکوئیش ولانته مدل 2014

مجله کار اند درایور: پیشینه و اعتبار سرآغازی برای شروع هر کاری است ، آستون مارتین مدعی یکصد سال تولید موفق خودروهای نمادین و مسابقه ای اینک یکی از آخرین دستاوردهای خودرویی خود را که دارای سطح تکنولوژی بسیار بالایی است ، یعنی آستون مارتین ونکوئیش ولانته (Aston Martin Vanquish Volante) را با مدل 2014 به به جهانیان معرفی می نماید.

آستون مارتین همواره در نزد زیباشناسان چون دری درخشیده است و نمای مخصوص جلوی آن با پنجره ای مشبک ، چند دهه است که به عنوان امضای آستون شناخته می شود.

شرکت آستون مارتین از زمان تاسیس یعنی سال 1913 میلادی تا کنون بیش از 65000 خودرو وارد بازار کرده است که به جرات می توان گفت که در حدود 90 درصد آنها هنوز در جاده ها هستند و 30 درصد از محصولات آستون مارتین در کشور امریکا بفروش رسیده است.

آستون مارتین ونکوئیش ولانته ، اولین خودروی آستون مارتین است که روکش بدنۀ آن کاملا از فیبر کربن ساخته شده و این شرکت مدعی است که این کانورتیبل جدید (Convertible ) از استحکام بی نظیری برخوردار می باشد . آلومینیم های تقویت شده با قطعات فیبر کربن علاوه بر استحکام ، در کاهش وزن خودرو نیز موثر بوده و توانایی انعطاف پذیری در حین طراحی را افزایش داده است .

آستون مارتین اعلان داشته است که در چهارمین نسل از مدل ولانتۀ (Volante) خویش 14 درصد بهبود در استحکام پیچشی خودرو داشته است و طراحی سیستم تعلیق این خودرو بصورت چند عضوی (multilink) است که قابلیت ایجاد حالات رنندگی عادی (Normal) و اسپرتی (Sport) و همچنین تنظیم کمک فنرها را دارد و استرس باری قوی در در محور جلویی ولاتنه نصب گردیده است.

انتقال نیروی این خودروی کانورتیبل (2+2 نفره) نفره توسط محور عقب (rear-wheel-drive) صورت می گیرد و قیمت پایۀ این خودرو 300820 دلار می باشد.

ونکوئیش ولانته دارای موتور تمام آلومینیومی 12 سیلندر وی شکلی (AM11 V-12) است که تزریق سوخت در آن توسط انژکتورها صورت می گیرد . این موتور دارای 48 سوپاپ و بصورت دو میل سوپاپ (DOHC) می باشد و دارای حجم موتوری معادل 5935 سی سی است که توانایی تولید 565 اسب بخار در دور موتور 6750 و گشتاوری معادل 620 نیوتن بر متر در دور موتور 5500 را دارا می باشد و به یک گیریبکس 6 سرعته با قابلیت تعویض بصورت دستی نیز مجهز شذه است .

این آستون مارتین دارای طول 4727 و عرض 2067 و ارتفاع 1293 میلیمتر است و فاصله دو محور جلو و عقب در این خودرو برابر 2740 میلیمتر و وزن آن معادل 1882.5 کیلوگرم می باشد .

سقف ونکوئیش ولانته از جنس پارچه ای سبک و سه لایه می باشد که در مدت 14 ثانیه و حداکثر تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت (30 مایل) قادر به جمع شدن می باشد. فضای صندوق عقب این خودرو با وجود داشتن سقف جمع شود نزدیک به 50 درصد افزایش حجم داشته و معادل 279 لیتر گنجایش دارد . سقف سبک این خودرو تنها به 0.27 متر مکعب جا در زمان بسته بودن نیاز دارد.

در تست های صورت گرفته شده در کالیفرنیا ، ونکوئیش ولانته به 4.2 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت ( 60 مایل) و 8.9 ثانیه برای رسیدن به سرعت 161 کیلومتر بر ساعت ( 100 مایل) نیاز دارد. در طی کردن مسیر 400 متری (1/4 مایل) این خودرو به 12.4 ثانیه زمان نیاز داشت و در نهایت ولانته توانست تا به سرعت نهایی 294.5 کیلومتر بر ساعت ( 183 مایل) دست پیدا کند.

آستون مارتین ونکوئیش ولانته یک خودروی کوپه با سقف متحرک و گنجایش 2+2 نفر می باشد که صندلی های جلوی آن از یکی از بهترین انواع چرم پوشیده شده است که حالات خود را در طی مدت زمان رانندگی حفط می نماید. چهار گیج آنالوگ : سرعت سنج ، دور موتور سنج ، حرارت سنج و نشانگر میزان بنزین در روبروی راننده قرار گرفته است و بیشتر خروجی های دیجیتال از این خودرو حذف گردیده است.

سایر دکمه های کنترل کنندۀ این سوپر اسپرت از تکنولوژی لمس خازنی (capacitive haptic) بهره می برند ، البته این سبک کنترل کننده در میان خودروها کمی نا متعارف به نظر می رسد.

در حرکت در مسیرهای پر پیچ خم ، سیستم تعلیق خوب این خودرو با قابلیت تنظیم از حالت عادی تا اسپرتی به میزان دلخواه و فرمان هیدرولیکی با فرمان پذیری بالا ، حس اعتماد به نفس راننده را برای فشردن بیشتر پدال گاز بالا می برد . همچنین سیستم ترمز ولانته با دیسک های کربن – سرامیکی (carbon-ceramic) و قدرت بالای بوستر حس اطمینان در حین رانندگی را دو چندان می نماید.

مصرف شهری ونکوئیش ولانته 18 لیتر در طی یکصد کیلومتر و مصرف جاده ای آن 12.3 لیتر در یکصد کیلومتر می باشد.


3 دیدگاه

  1. reza kahkeshan | آبان 21, 1392 | لینک نظر

    علی جان و آقا فرشاد عزیز حقیر را شرمنده می فرمایید ، بنده در برابر شما اساتید تنها به درس پس دادن مشغول هستم

  2. F a R s H a D | آبان 21, 1392 | لینک نظر

    بسیار مقاله جالبی بود. ممنون رضا جان

  3. Netcar | آبان 21, 1392 | لینک نظر

    آقا رضا مثل همیشه عالی بود. ممنون