2017، موفق ترین سال حضور رنو در ایران

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ | 3 نظر

2017، موفق ترین سال حضور رنو در ایران

از زمان حضور رنو در ایران تا به امروز تلاش رنو بر پایه تولید خودروهای با کیفیت و ارزان قیمت بوده است، رنو حساب ویژه ای بر روی بازار ایران باز کرد و این سبب شد حتی در زمان تحریم های خودرویی با وجود فشار بین المللی که بر روی ایران به وجود آمد و موجبات خروج برخی از خودروسازن از ایران شد رنو مقاومت کند و بازار ایران را رها نکند، حاصل آن تلاش ها امروز در بیانیه رسمی رنو پارس اعلام شد. فروش بیش از 160 هزار خودرو در سال 2017 بوده است.

در ادامه می توانید این بیانیه را مطالعه نمایید:

 

“بیانیه مطبوعاتی”

 

  • یک روز پس از اعلام نتایج فروش جهانی رنو، آمار تولید و فروش شرکت رنوپارس اعلام شد

 

  • رنوپارس موفق ترین سال خود را در ایران پشت سر گذاشته است

 

  • در سال 2017، رنوپارس با تولید بیش از 160 هزار محصول و رشد 48 درصدی، رکورد تولید، فروش محصول و همین طور سهم بازار (11 درصد) را در ایران شکسته است

 

  • محصولات رنوپارس برای اولین بار در ایران، در میان سه برند برتر به لحاظ سهم بازار قرار دارند

 

  • در زمینه به روزرسانی محصول، رنوپارس موفق شده همه محصولات تولیدی خود را در ایران مجهز به پیشرفته ترین گیربکس دستی (JHQ) در ایران کند

 

  • با همکاری تامین کنندگان، رکورد تولید داخلی موتور و گیربکس نیز در سال 2017 شکسته شده است

 

 

روابط عمومی رنوپارس: نتایج سالانه عملکرد شرکت رنوپارس نشان می دهد رکورد تولید، فروش و سهم بازار محصولات داخلی رنو در ایران، با تولید بیش از 160 هزار خودرو شکسته شده است. به این ترتیب رنو با رشد 48 درصدی در تولید و کسب سهم بازار 11 درصدی، موفق ترین سال عملکرد خود در ایران پشت سر گذاشته است.

یک روز پس از اعلام نتایج جهانی گروه خودروسازی رنو، پاسکال فلتن، مدیر منطقه ای رنو در ایران، سهم ایران را در این موفقت چشمگیر خواند. او گفت: “نتایج ایران چشمیگر است. ما در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران (AMI) مقام اول در برند رنو را کسب کردیم و در جهان بعد از فرانسه و برزیل سوم شدیم. با رشد حدود 50 درصدی در سهم بازار، نام ایران اکنون در دنیای رنو می درخشد. از سوی دیگر افتخار می کنیم که با همکاری شرکایمان توانستیم باکیفیت ترین محصولات را به دست مشتریانمان برسانیم و با تمرکز بیشتر بر کیفیت، مهندسی محصولات، داخلی سازی و توسعه منابع انسانی به تعهد خود به عنوان خودروساز خارجی عمل کنیم.”

علاوه بر نتایج کمی، فعالیت های رنوپارس به لحاظ کیفی نیز بیشترین رشد را در سال گذشته میلادی تجربه کرده است. در بحث داخلی سازی قطعات، همکاری با مگاموتور از سر گرفته شده و رکورد بیشترین تولید موتور گروه تندر با کیفیت عالی به ثبت رسیده است. گیربکس پیشرفته JHQ نیز در چرخشگر تبریز به تولید انبوه رسیده و هم اکنون برای کلیه محصولات تولیدی رنو در ایران از این گیربکس استفاده می شود.

رامتین اسماعیلی، مدیرعامل رنوپارس درباره فعالیت های دیگر رنوپارس در سال 2017 گفت: “ما پیش از تحریم ها 5500 خودرو صادر کردیم که در آن زمان عدد قابل توجهی بود. اگرچه به دلیل محدودیتها این روند متوقف شد، اما سال گذشته همه محصولات را برای کلینیک خودرو (car clinic) به چند کشور صادر کرده ایم تا پس از بازارسنجی، صادرات را از سر بگیریم. علاوه بر این، صادرات قطعه نیز در دستور کار هست.”

وی با اشاره به برنامه های رنو برای توسعه قطعه سازان گفت: “گزارش های سازمان بازرسی کیفیت، گواهی بر عملکرد ما در زمینه توسعه قطعه سازان است، چرا که بخش عمده کیفیت خودرو وابسته به کیفیت قطعه است. ما در همکاری با قطعه سازان توانمند ایرانی توانسته ایم استانداردهای رنو را در ایران پیاده کنیم و اکنون شاهد تولید با کیفیت ترین محصولات در کشور باشیم.”

شرکت رنوپارس (جوینت ونچری میان رنو فرانسه، ایران خودرو و سایپا) از سال 2004 در ایران تاسیس شده و از سال 2007 تولید محصولات رنو در ایران را آغاز کرده است.

نتایج جهانی گروه خودروسازی رنو، روزگذشته توسط تیری کاسکاس، معاون ارشد فروش و بازاریابی این گروه اعلام شد. مطابق این نتایج گروه خودروسازی رنو (شامل برندهای رنو، داچیا، رنوسامسونگ موتورز، لادا و آلپاین)، با رشد 8.5 درصدی و فروش 3.76 میلیون خودرو در سراسر جهان، موفق شده به رکورد جدیدی دست یابد. رنو برند فرانسوی شماره یک دنیا و دومین برند در اروپا محسوب می شود. رنو همچنین در بخش خودروهای برقی، با سهم بازار 23.8 درصدی، رهبری خود را در بازار اروپا ادامه می دهد.

فروش و سهم بازار رنو، در تمامی مناطق عملیاتی این گروه خودروسازی از جمله منطقه “آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران” رشد داشته است.


3 دیدگاه

  1. هامون | دی 30, 1396 | لینک نظر

    گیربکس JHQ واقعاً مزخرفه همش زوزه داره اعصابو خورد میکنه , همون قبلی بهتر بود …

  2. ال نود دارم و ازش خسته شدم هر 6 ماه یبار باید گردگیر پلوس عوض بشه امکانات صفر راحتی تعطیل قیافع صندوق صدقات یه سفر اصفهان رفتیم چند روز پیش از تهران همه مون ضعف جسمی گرفتیم و درد های ستون فقراتمون بخاطر صندلی های فوق عصر دقیانوسی ال 90 با بقول ساتمارتین ال نوت و ال نتیجه و ال نبیره زد بیرون ال نوت همون پیکان اسبقه که شیشه هاش اتوماتیک کردن و هیچ تناسبی با یک خودرو نداره من که دارم میفروشم گیربکسش هم که فقط زوزه میکشه و خبری از شیهه کشیدن سابق نیست جفتک میندازه ناسللمتی من اتومات دارم یه روز یکی از همکارا نشست تو ماشین گفت دسته دنده ات شبیه گوشت کوب دستیه نمیدونم این زاغارت کی طراحی کرده زرشک مفرقی باید بهش جایزه بدن

  3. محسن | دی 27, 1396 | لینک نظر

    گیربکس jhq افتضاحه از روز اولی که تحویل گرفتم زوزه میکشید و کیفیت به شدت کاهش پیدا کرده