اسلایدربررسیکره ای

کیا سراتو 2019 معرفی شد؛ مشابه استینگر اما ارزان‌تر

نسل سوم کیا فورته که در ایران با نام سراتو شناخته می‌شود در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. هرچند سراتو یک خودروی کامپکت اقتصادی محسوب می‌شود، اما کیا در ظاهر این خودرو کم نگذاشته و آن را چشم‌نواز طراحی کرده است.

البته نمی‌توانیم بگوییم که نسل قبلی سراتو زشت بود، اما سراتوی جدید سطح بالاتری از طراحی را ارائه می‌کند. با نگاه به این خودرو تا حدودی شباهت‌هایی با کوپه دوست‌ داشتنی کیا یعنی استینگر نیز دیده می‌شود.

کیا سراتو جدید

اما خب این شباهت تنها در ظاهر دیده می‌شود. در زیر کاپوت فورته یا همان سراتو، دیگر خبری از توئین توربو نیست. البته انتظار دیدن یک توربو نیز فعلا بیهوده خواهد بود و تنها شاهد موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخاری هستیم. این موتور می‌تواند حداکثر گشتاور ۱۷۹ نیوتون‌متری را تولید کند. به نظر می‌رسد کیا برنامه‌هایی برای عرضه سراتو با موتور توربو ۲۰۰ اسب بخاری نیز در سر دارد.

کیا سراتو جدید

اما مهم‌ترین خبری که در مورد سراتوی جدید وجود دارد در رابطه با گیربکس آن است. خریداران نسل سوم این سدان می‌توانند بین گیربکس ۶ سرعته دستی و گیربکس CVT که جایگزین گیربکس اتوماتیک معمولی شده است، یکی را انتخاب کنند.

کیا در ابعاد نسل سوم سراتو نیز تغییراتی ایجاد کرده است. خودروی جدید ۸۱ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده و طول آن در کل به ۴۶۴۱ میلی‌متر می‌رسد. با این حساب فضای بیش‌تری در اختیار سرنشینان خواهد بود. ارتفاع و عرض خودرو نیز به ترتیب برابر با ۱۴۴۰ و ۱۷۹۸ میلی‌متر شده‌اند که هردو عددهای بزرگتری نسبت به نسل قبل به شمار می‌آیند.

در داخل خودرو اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی است که در میانه داشبرد قرار دارد. همچنین قابلیت‌هایی مانند شارژ وایرلس تلفن همراه و سیستم صوتی ۳۲۰ واتی هارمون کاردون در داخل کابین خودرو در اختیار سرنشینان قرار دارد.

سیستم‌های ایمنی و کمک‌ راننده مانند هشدار نقاط کور، سیستم کمکی رانندگی میان خطوط، کروزکنترل انطباقی و سیستم کمکی جلوگیری از تصادف در سراتو جدید نیز دیده می‌شوند.

کیا فورته یا سراتو نسل سوم در سال جاری میلادی برای فروش عرضه خواهد شد و ممکن است که نسخه هاچ بک آن نیز پس از مدتی معرفی شود.

6 دیدگاه

  1. طراحیش مثل همیشه زیبا و تهاجمیه اما قدرت موتور نسبت به کیا ydm 167 اسبی و کیا سراتو td (همین سایپایی های خودمون) 156.5 کمتر شده البته کیا موتور میگه بخاطر کاهش مصرف و راندمان بالا اینکار انجام داده اگه سراتو gdi که کیا قول داده عرضه بشه شاهد یک موشک زمین به زمین واقعی هستیم جون میتونه کیا با قرار دادن تویین توربو تا 228 اسب هم ازین خودور قدرت بگیره موتور سراتو الحق طراحی خوبی داره که این طراحی مدیون شرکت معظم psa فرانسه است پژو برای کیا یکی از بهترین انجین هارو طراحی کرده
    اما از قسمتی از معرفی کیا جدید که راجع به گیربکس cvt بود خوشم نیومد کیا موتور حداقل خوبه که این گیربکس به اختیار مشتری گذاشته والا یکی از حوضله سربرترین خودورهای امسال میشد درست مثل نیسان و رنو که بخاطر بصرفه بودن و قیمت پایین از cvt استفاده میکنند

  2. طراحیش واقعاً خوشگل شده . همیشه طراحیش خوبه . فقط یه سئوال . چرا شما به استینگر می گین کوپه ؟ اون که 4در هست !!!

    1. سلام.
      این تعریف که ماشین کوپه ماشینیه که دوتا در داشته باشه کم کم داره عوض میشه و بعضی از خودروسازا تعریف‌های دیگه‌ای از ماشین کوپه دارن. مثلا مرسدس به cla که چهاردر هم هست میگه کوپه. یا بی ام و سری ۴ گرن کوپه که اونم چهاردر داره. استینگر هم از اونجایی که فرم بدنه‌اش شبیه به خودروهای کوپه‌اس، بعضی از منابع خارجی بهش میگن کوپه.

  3. نسل فعلیش اصن طراحی دلنشینی نداره، اختلاف خیلی زیادی نسبت النترا و حتی اپتیما داره مخصوصا تو قسمت چراغ های عقب که انگار هیچ بویی از خودروهای کیا نبرده
    نمیدونم چرا طراحی ماشین های میان رده و ارزون قیمت کیا انقدر افت کرده در صورتی که هیوندای همچنان روند رو به جلو خودش رو داره ادامه میده
    شما پیکانتو رو هم با i10 مقایسه کنید متوجه این قضیه میشید

    1. تمام مجلات و ناظران خودور خلاف نظر تورو دارن اتفاقا طراحی کیا چند پله بالاتر از هیونداست و این مطلب مثل روز روشنه و نیازی به توضیح نیست کیا سراتو جدید در مبحث ایمنی رتبه نخست بین سدان های کوچک داره و بلحاظ رضایت در رتبه اول آمریکا برای سدان های گرید متوسطه فاصله محورها جهت راحتی بیشتر کابین بیشتر شده و آور هنگ جلو افزایش پیدا کرده قدرت موتور محدود به 147 اسب شده (ناگفته نماند که در مدل 2016 دارای قدرت 167 اسب بود) که دلیل اینکار کاهش مصرف و آلایندگی اعلام شده در تست اسلالوم و سایر تست های در نورینبرگ آلمان محل تست تمامی محصولات کیا موتور عالی عمل کرده و مثل استینگر تحسین منتقدین برانگیخته نمیدونم برخی افراد جطور میان و نظر شخصیشون به واقعیت های موجود تعمیم میدن شما با کیا سراتو حال نمیکنی به خودت مربوطه و سلیقه ات این ریختیه نباید بیایی و کلی گویی کنی اتفاقا طراحی نسل سوم بسیار بهتر از دو نسل پیشینه

  4. با این طراحی و مشخصات سطح بالای ایمنی و آپشن سراتو جدید واقعا یک خودوری کامله متاسفانه بدلیل افزایش سرسام آور قیمت ها قادر به خرید این خودور همچنان نیستیم البته این افزایش قیمت برای کل خودورها بوده و مربوط به برند خواصی نیست نکنه حائزاهمیت مدل gt کیا فورته (سراتو) که موتور بغایت قوی تری دارد و بلحاظ شتاب و گشتاور بسیار اسپرت تر است که شرکت اطلس خودور بنا به دلایل که مشخص نیست مدل gt را وارد نکرده تا بحال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا