اسلایدربررسیکره ای

سانگ یانگ رکستون G4،جدیدترین سانگ یانگ بازار ایران

رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ کره جنوبی طی مراسمی خودروی رکستون جی 4 را برای بازار ایرن عرضه کرد، به گفته این شرکت قیمت این خودرو در حدود 320 میلیون تومان خواهد بود.

در این گزارش به بررسی وضعیت این خودرو در بخش فنی و مقایسه با رقبای آن در ایرانی می پردازیم:

بازار خودروهای چند منظوره اسپرت یا به طور اختصار SUV در طی سالهای اخیر بسیار داغ بوده و بسیاری از خودرو سازان اقدام به ارایه ی محصولات در این سگمنت نموده اند. سانگ یانگ نیز که تقریبا تمامی خودروهایش در سگمنت کراس اوور و SUV  عرضه می شوند از اولین حاضران در بازار بوده و در سایز های مختلف در حال رقابت با سایر برندهاست. خودرویی که چند روز پیش توسط رامک خودرو رو نمایی شده است ، رکستون G4 نام دارد که در بازار اروپا با مبلغی که برای فولکس واگن تیگوان می پردازید می توانید یک رکستون  بخرید. اگر پسوند نام این خودرو برای شما سوال برانگیز بوده ، باید بدانید معنای آن نسل چهارم یا Rexton G4 (generation four) می باشد.

نسل اول این خودرو در سال 2001 ، نسل دوم در سال 2006 و نسل سوم در سال 2012 معرفی و عرضه شدند که نسل دوم و سوم آن توانستند جوایزی را از مجلات خودرویی کسب کنند. نسل چهارم این خودرو در سال 2017 معرفی و به بازار جهانی عرضه شد و پس از چند ماه وقفه و بسته بودن ثبت سفارش ، حالا توانسته به ایران بیاید و رقیبی برای سایر کره ای های این قسمت نظیر کیا سورنتو ، هیوندای سانتافه و ژاپنی های این بخش از بازار نظیر هوندا CR-V و میتسوبیشی اوتلندر محسوب می شود. رکستون در حقیقت پرچم دار برند سانگ یانگ است و این شرکت تلاش کرده تا کیفیت محصولاتش را بهبود ببخشد و محصولی بهتر را به بازار عرضه کند و سانگ یانگ با ارایه ی رکستون نسل چهارم تلاش دارد تا تصویر مثبتی از برند سانگ یانگ به اندازه ی دو برند دیگر کره ای ارایه دهد.

در بخش قوای فنی ، با دو مدل بنزینی و دیزلی روبرو هستیم که هر دوی آن ها چهار چرخ محرک هستند ، البته احتمال یک نسخه ی دیفرانسل عقب با موتور بنزینی به منظور مصرف سوخت کمتر وجود دارد. نسخه ی بنزینی که به ایران راه یافته است مجهز به یک موتور دو لیتری توربو از نوع GDi با حداکثر قدرت 222 اسب بخار و گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک می باشد که نوید یک خودروی چابک را در این سگمنت می دهند. از سوی دیگر رکستون می تواند تا 3500 کیلوگرم را یدک بکشد که 1500 کیلوگرم بیشتر از کیا سورنتو است. شاسی رکستون با نسل قبل تفاوتی نکرده ، اما اسکلت های بدنه و تعلیق کاملا جدید هستند و استفاده از فولاد با قدرت کشش بالا بدنه ای سخت تر را برای این نسل فراهم کرده است. علاوه بر این موارد ، نه کیسه ی هوا ، ترمز اضطراری خودکار ، رادار خطی و رادار نقطه ی کور ، سیستم ضد واژگونی ، دوربین ۳۶۰ درجه دو بعدی و سه بعدی و سیستم کنترل پایداری دلالت بر ایمنی بالای رکستون دارند.

سانگ یانگ رکستون

رکستون حجم زیادی از فضا را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و ممکن است این مساله باعث شود تا برخی فکر کنند کیفیت مواد مورد استفاده پایین است ، اما ساخت داشبورد و اجزای آن از پلاستیک نرم و روان عمل کردن دکمه های تنظیم صندلی و سایر دکمه های داشبورد نشان بر کیفیت درون خودروست. البته در قسمت های پایین داشبورد و سایر نقاط خارج از دید از پلاستیک سخت استفاده شده که معمولا سرنشینان تماسی با آن ها نخواهند داشت . نکته ی منفی در طراحی خارجی رکستون دید نه چندان خوب در گوشه های عقب خودروست که این مورد با استفاده از دوربین عقب وسنسور های پارک حل شده است.

تمامی مدل ها به یک فرمان تماما چرمی با تزییات تریم چوبی مجهز هستند و در تیپ ELX و تیپ بالاتر از آن صندلی های تمام چرمی هم در دسترس خواهد بود. مدل پایین تر که به ایران نمی آید مدل  EX است که یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی دارد که فاقد نویگیشن است ، اما بلوتوث ، Android Auto و Apple CarPlay را شامل می شود. مدل های  بالاتر ELX و Ultimateاز یک صفحه نمایش 9.2 اینچی بهره می برند که علاوه بر موارد فوق شامل سیستم راهبری TomTom هم می شوند. مورد دوم توسط شعبه های مختلف مجله اتوکار مورد تست قرار گرفت و عملکرد آن مطلوب ارزیابی شد.

در داخل خودرو ، فضای زیادی را به خصوص در درهای خودرو برای نگهداری وسایل خود خواهید داشت و در فضای عقب نیز حجم کافی را شاهد خواهید بود. هم چنین فضای پای سرنشینان عقب بهتر از اکثر رقبا در این سگمنت است. تیپ EX به صورت استاندارد دارای هفت صندلی است ، اما در تیپ های ELX و Ultimate می توانید انتخابی بین پنج یا هفت صندلی داشته باشید که مدل های وارداتی به ایران دارای هفت صندلی خواهند بود.

ردیف آخر در مدل دارای سه ردیف صندلی برای نشستن خردسالان و کودکان مناسب است اما در مسافت های طولانی حتی بزرگسالان کوتاه قد را می تواند اذیت کند. در زمینه ی مصرف سوخت نیز رکستون در تست و بررسی های انجام گرفته مصرف سوخت ترکیبی 9.5 لیتر در صد کیلومتر را ثبت کرد. سایر تجهیزات خودرو عبارتند از : گرمکن صندلی های جلو و عقب ، سردکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، سیستم تهویه دوگانه ، سیستم تهویه ردیف سوم و کمپرس کولر مستقل ،رینگ های ۲۰ اینچی ،تنظیم سه حالته وضعیت دیفرانسیل ، سنسور نور، سنسور باران ، شستشوی اتوماتیک شیشه های جلو، سانروف ، خروجی دوشاخه برق ۲۲۰ولت با توان ۲۰۰ وات، استارت دکمه ای، حافظه صندلی راننده، آینه های تاشو برقی،ترمز پارک برقی، اتوهلد، نوربالای اتوماتیک، آینه وسط حساس به نور، درب صندوق برقی وکروزکنترل.

رکستون  گارانتی پنج ساله عرضه می شود و قیمت بیمه ای بالاتر از رقیب خود یعنی کیا سورنتو دارد . البته قیمت آن از مشابه های اروپایی و آمریکایی ارزنده تر است و در قبال پولی که می پردازید تجهیزات خوبی را دریافت خواهید کرد. قیمت رکستون در انگلستان بسته به تجهیزات رقمی بین 27500 تا 37500 پوند خواهد بود که باید منتظر ماند و دید آیا رامک خودرو با ارایه ی یک قیمت رقابتی می تواند تجربه ی تیوولی را تکرار کند یا خیر. در انتها می توانید تصاویر رکستون و مقایسه ی آن با رقبای موجود در بازار ایران را مشاهده کنید :

 

 

نوع خودرو طول
میلیمتر
عرض
میلیمتر
ارتفاع
میلیمتر
فاصله دو محور
میلیمتر
قوای فنی
سانگ یانگ رکستون G4 4852 1920 1800 2864 2000 سی سی توربوشارژر
222 اسب بخار
کیا سورنتو 4780 1890 1685 2780 2359سی سی،188 اسب بخار
هیوندای سانتافه     4689 1880 1679 2700 2359سی سی،188 اسب بخار
میتسوبیشی اوتلندر 4655 1811 1678 2669 2360 سی سی،166 اسب بخار
هوندا CR-V     4529 1819 1654     2619 2356سی سی،185 اسب بخار

 

 

4 دیدگاه

  1. در مورد طراحی بدنه خاارجی خودرو در نواحی کناری و عقب واقعا ضعیف عمل شده نمی دونم چرا سان یانگ نمی خواد دو تا طراح درست حسابی برا خودرو هاش بیاره واقعا چینی های جدید به مراتب در طراحی بدنه بهتر از سانگ یانگ هستند اگر بنا به هم قیمت بودن که هیچ حتی تا 25 درصد ارزانتر بودن نسبت به کره ای وفرانسوی های هم رده هم باشد به زور فروش خواهد کرد با قیمتهایی که شنیدم اطمینان دارم به سرنوشت رکستون سری قبل یاکایرون مبتلا میشه بالای 200 فروش نمیره

  2. بنظرم باید مدل لو آپشن که قیمتی زیر 250 داشته باشه در کنار مدل فول عرضه بشه!
    و از لحاظ ظاهر بیرونی باید مدل لو آپشن 100 درصد مشابه مدل فول باشه! (همان رینگ و ..)
    مثلا مانیتور کوچکتر 8 اینچی ، حذف گرم کن صندلی های عقب ، سیستم ایرکاندیشن تک کاناله اتومات و بدون کمپرس کولر مستقل برای ردیف عقب ، 5 نفره ، صندلی مخمل با حاشیه چرم به جای تمام چرم . اگر مدل لو آپشن در دو مدل دیفرانسیل عقب و 4WD هم عرضه بشه ، خیلی بهتر هست!

  3. جالبه تا الان بیستا مقاله خوندم در موردش اما هیچ کجا صحبتی از شتاب سقف سرعت هندلینگش نرمیش صحبت به میان نیومده مطمنم اشتابش مثل باقی خانواده سنگ یانگیا ضعیفه ولی کلا باورم نمیشه دوباره این بلا سرمون اومده بابا بی ام و با ۳۲۰ تومن میخریدیم تا همین دوسال پیش

    1. با سلام و عرض احترام
      باید شتاب در شرایط ایران ضبط شود و سپس اعلام گردد.
      در شرایط محیطی نزدیک به ایده آل این خودرو شتابی در حدود 11 ثانیه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا