لوکسژن S5 در بازار ایران،ترکیبی از تجمل و تکنولوژی

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ | 2 نظر

لوکسژن S5 در بازار ایران،ترکیبی از تجمل و تکنولوژی

لوکسژن S5، ترکیبی از تجمل و تکنولوژی

لوکسژن تقریبا برند گمنامی است و بسیاری از ما تا چند ماه پیش حتی نمی دانستیم چنین شرکتی وجود دارد . آرمان موتور کویر در ماه های گذشته با معرفی خودرو های مختلفی از این برند توانست توجه رسانه ها و مخاطبان را به خود جلب نماید. به نظر می رسد این شرکت سعی دارد فاصله ی ایجاد شده بین برند های چینی و برند های کره ای را به خود اختصاص دهد و خاطره ی نسبتا خوبی که از محصولات دیجیتال تایوانی در ذهن ایرانیان نقش بسته است را با ارایه محصولات لوکسژن تکرار کند. این برند تایوانی تقریبا در تمامی سگمنت ها خودرو برای عرضه به بازار دارد و محصولاتش طیف وسیعی از انواع خودروها را شامل می شوند .

لوکسژن S5

حال در نمایشگاه خودروی اصفهان ، این شرکت خودروی دیگری از تولیدات لوکسژن در بخش سدان های سایز متوسط را به بازار عرضه نمود . سدان S5 Turbo اولین خودروی سدان سایز متوسط این برند است که بزودی به بازار ایران راه پیدا می کند. اما آیا این خودرو می تواند در این سگمنت شلوغ با دیگر حاضران رقابت کند؟ اگر مایل هستید که اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو کسب کنید ، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

طراحی بیرونی S5 شیک و طراحی داخلی نیز خوب و مناسب ارزیابی می شود و در این زمینه می تواند بسیاری از رقبای نه چندان مطرح خود را شکست دهد. در حال حاضر خریداران بازار جهانی علاقه زیادی به استفاده از چراغ های LED در خودرو دارند و لوکسژن در طراحی خارجی S5 توانسته کاملا این نیاز خریداران را پوشش دهد.در بخش قوای فنی دو موتور 1.8 لیتری و 2 لیتری قابل انتخاب هستند که به ترتیب 152 اسب بخار و 173 اسب بخار تولید می کنند و مشخص نیست آرمان موتور کویر آیا هر دو موتور را برای عرضه انتخاب کرده یا فقط یکی از این دو موتور در ایران قابل دسترسی خواهند بود، اما کافی است بدانید موتور 2 لیتری که به فناوری پرخوران یا توربوشارژر مجهز است می تواند 255 نیوتون متر گشتاور را در دور 2500 تا 4000 برای راننده مهیا کند که نسبتا رقم مطلوبی به نظر می رسد.

لوکسژن S5

هنگامی که طراحی داخلی خودرو را بیشتر مورد بررسی قرار دهید ، متوجه خواهید شد که اکثر ویژگی های تجملی در آن رعایت شده است. سیستم کلید هوشمند شما را از دردسر های سوییچ های سنتی راحت می کند. طراحی صفحه نمایش و مجموعه ی پشت آمپر به سبک هواپیماهای جنگنده انجام شده است. هد آپ دیسپلی آپشن لوکس دیگری است که این حس را بیشتر به شما القا می کند. لوکسژن با دیگر شرکت تایوانی مطرح در بازار تلفن های همراه یعنی HTC در طراحی و ساخت مانیتور همکاری داشته و شما مانیتوری با سیستم عامل آندروید را در این خودرو خواهید داشت که در حقیقت یک گوشی هوشمند غول پیکر خواهد بود.

سایر دکمه های داشبورد نیز به راحتی قابل خواندن بوده و از صندلی راننده به راحتی قابل دسترسی هستند. کار با سیستم تهویه هوای اتوماتیک S5 نیز دشوار نیست و دردسری در استفاده از آن نخواهید داشت. صندلی ها نیز همانند سایر خودروهای لوکسژن روکشی با چرم مصنوعی دارند و پشت سری های بزرگ آسایش و امنیت را برای سرنشینان فراهم خواهند ساخت. هم چنین صندلی های پشتی نسبتا راحت هستند و فضای کافی برای پاهای خود خواهید داشت و در مسافرت های طولانی به نظر نمی رسد که سرنشینان با خستگی و آزار مواجه شوند.

لوکسژن S5

مدل استاندارد این خودرو شش کیسه هوا دارد که البته تولید برند های شناخته شده نیستند و ساخت تایوان هستند . مدل های ارزانتر از خودرو نیز موجودند که مجهز به تنها دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو هستند. لوکسژن در ساخت S5 بر ایمنی تاکید داشته و این مورد از فولاد قوی و با کشش که در ساخت بدنه استفاده شده و ستون های قوی مشخص است.

یکی از مهم ترین مشخصه های رقابتی S5 در این سگمنت دوربین 360 درجه است که لوکسژن آن را ” Active Eagle View 360″  می نامد. دوربین ها در جلو ، عقب و آینه های کناری جایگذاری شده اند و در ترافیک های سنگین و در زمان پارک بسیار کارا خواهند بود. فعال سازی سیگنال در هر کدام از آینه های جانبی راننده را در تشخیص موانع پشت سر یاری نموده و دوربین عقب نیز با نمایش خطوط کمکی پارک کار را برای شما آسان خواهد نمود. تمامی دکمه های مربوط به دوربین در کنار ادوات سیستم سرگرمی قرار دارند و به راحتی قابل دسترسی هستند.

لوکسژن S5

اما رانندگی با S5 چگونه است ؟ طبق گزارش کارشناسانی که این خودرو را بررسی کرده اند ، شتاب سریع و سر و صدای نه چندان زیاد موتور توربو ویژگی های معمول رانندگی با این خودرو هستند. سیستم توربو سریع عمل می کند و زمانی که شما به قدرت اضافی نیاز دارید ، به سرعت خواسته ی شما را برآورده می سازد. هم در شهر و هم در بزرگراه سواری نرمی را با این خودرو تجربه خواهید کرد و حتی در زمان وزیدن باد از روبرو سرعت خوبی تا حد 120 کیلومتر بر ساعت را می توانید ثبت کنید. عایق بندی خودرو نسبتا خوب است و به استثنای صدای سیستم تعلیق در برخورد با دست انداز های نا مناسب ، سر و صدای آزار دهنده ی در درون خودرو نخواهید شنید. در هنگام چرخش نیز S5 شعاع چرخش کمی دارد و با توجه به سدان متوسط بودن آن ، در فضاهای تنگ و کوچک به راحتی قابل استفاده خواهد بود.

لوکسژن S5

در بازارهایی نظیر بازار تایوان این خودرو رقبایی همچون تویوتا کرولا ، میتسوبیشی لنسر و نیسان سنترا دارد که در مقابل این رقبا نتوانسته چندان قوی ظاهر شود. اما از نظر فنی S5 خودرویی سریع و چابک بوده و ایمنی قابل قبولی دارد و به نظر می رسد با توجه به نبود اکثر رقبای آن در بازار ایران ، در صورت قیمت گذاری مناسب  و ارایه ی شرایط مناسب فروش ، بتواند فروش خوبی را تجربه کند. S5 در بازار امارات با موتور دو لیتری عرضه می شود و بسته به امکانات ، قیمتی بین 83 هزار تا 91 هزار و پانصد درهم (حدودا 106 الی 117 میلیون تومان) دارد و با توجه به تعرفه های کنونی واردات باید با خودروهایی نظیر هیوندای الانترا و سوناتا ، کیا سراتو و اپتیما ، رنو تلیسمان و میتسوبیشی لنسر رقابت کند که برای ورود به بازار کره ای پسند داخلی ، قیمت گذاری رقابتی و ارزنده به همراه تبلیغات مناسب و بازاریابی شایسته ، اقدامی حیاتی خواهد بود.

در پایان می توانید مشخصات فنی لوکسژن S5 را مشاهده کنید :

حجم موتور  2000 سی سی
تعداد سیلندر ها 4
سبک انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
ظرفیت باک سوخت 55 لیتر
نوع سوخت بنزین
توان 170
گشتاور 255
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک
طول 4650
عرض 1805
ارتفاع 1490
فاصله بین دو محور 2720
ظرفیت فضای بار 500


2 دیدگاه

  1. سجاد | بهمن 8, 1396 | لینک نظر

    چین از تایوان خیلی پیشرفته تره وقابل مقایسه نیست
    چین تو سال قبل خصوصا پیشرفت خیلی زیادی داشت خودروسازایی مثل byd چری لیفان جیلی دانگ فنگ گنگ و… بالاتز ار کره نباشند کمتر هم نیستند.
    مهم اینه که فاصله چین و کره تا ژاپن خیلی زیاده، و قابل مقایسه با ژاپن نیستند

  2. sunmartin | بهمن 5, 1396 | لینک نظر

    زیبا با کیفیت پرتوان واقعا واژه لوکسژن شایسته این برند است چند سال پیش در ترکیه این برند تایوانی لوکس از نزدیک دیدم آفرین بر این پیشرفت تایوان که براستی خود را از چین و اجناس چینی رها کرده
    امیدوارم حداقل اینبار با قیمت مناسبی عرضه شود