اسلایدرایرانیبررسی

دنا پلاس توربو چه مشخصاتی دارد؟

دنا  پلاس توربو در حقیقت نسل جدیدی از سمند است که پس از نسخه ی ال ایکس و سورن ، در اقدامی نه چندان سنجیده و بازاریابی شده جهت رقابت با انبوه خودروهای چینی توسط ایران خودرو به بازار عرضه گردید تا این شرکت بتواند سهمی از رده های بالاتر بازار را بدست آورد. نتیجه کار ارایه ی خودرویی بود که نه تنها نتوانست رقابت خوبی با چینی های 40 تا 50 میلیون تومان داشته باشد ، بلکه بازار خودروی هم خانواده ی خود یعنی سورن را نیز به هم ریخت.

پژو پارس اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟

مشکلات پیشرانه ی EF7 ، مشکلات سیستم برق خودرو ، عدم دقت در ساخت و مونتاژ قطعات بدنه که منجر به ایجاد فضاهای خالی می شود و ایرادات دیگر نظیر ورود خاک به سیستم تهویه خودرو باعث شدند تا بازار دید خوبی نسبت به این خودرو پیدا نکند. از سوی دیگر شباهت فراوان دنا با سایر اعضای خانواده ی سمند موجب شد تا به چشم یک سمند بزک شده دیده شود. مدتی پس از ارایه ی دنا و سنجش واکنش بازار ، ایران خودرو با ارایه ی نسخه ی پلاس این خودرو و ایجاد تغییراتی در ظاهر و امکانات رفاهی سعی کرد تا به بازار بگوید که ایرادات این خودرو رفع شده است ، اما در گزارش های اولیه ی خریداران دنا پلاس نکاتی مانند ضعف رنگ در بخش زیرین درب ها، ضعف سیستم برقی و مشکلات رایج پیشرانه های EF7 هم چنان وجود داشت و ایرادات دیلایت نیز به آن افزوده شد. علاوه بر آن بعضی مشتریان از ضعف سیستم انتقال قدرت در بخش دیسک و صفحه کلاچ، کیفیت نا مطلوب متریال داخل کابین و سر و صدای شیشه سانروف در زمان عبور از ناهمواری ها شکایت دارند.

از سوی دیگر سورن توربو را داریم ، خودرویی که با سر و صدای زیاد توسط ایران خودرو معرفی شد و پس از چند نوبت عرضه به دلیل ایرادات فنی زیاد در بخش توربوشارژر و ایجاد مشکلات برای خریداران از خط تولید خارج شد. ایران خودرو در ساخت سورن توربو تنها بر روی پیشرانه تمرکز کرده بود و از ایمنی خودرو ، بروز رسانی جلو بندی و ترمز ها غافل شده بود که نتیجه ی کار ما را به یاد پیکان-پژوی معروف این شرکت می انداخت. خودرویی پر شتاب با بدنه و ترمز هایی ضعیف. حال این پیشرانه ی توربو بر روی دنا پلاس قرار گرفته  و خودروی دنا پلاس توربو را به ما ارزانی داشته است.

موتور دنا پلاس:

طبق اعلام ایران خودرو مشکل توربو در این خودرو و سری جدید سورن توربو رفع شده است که باید منتظر ماند تا زمان این مساله را ثابت کند. دنا پلاس توربو در نمایشگاه خودروی تهران جهت نمایش به عموم حضور داشت و تفاوت ظاهری آن با دنا پلاس ساده به رینگ های بزرگتر 16 اینچی و لاستیک های بزرگتر و نوشته ی توربو در گلگیر سمت چپ محدود می شود. دنا پلاس به عنوان یک محصول روز برای بازار ایران، در مباحث فنی چون سیستم تعلیق ، گیربکس، طراحی صندلی ها و عملکرد فنی فاصله چشمگیری با خودروهای اقتصادی بازار جهانی دارد و به همین جهت ایران خودرو سعی کرده تا با ارایه ی انبوهی از امکانات رفاهی رنگارنگ ، مشتریان این رده را به خود جلب کند.

گشتاوری که پیشرانه ی توربوی EF7 تولید می کند برای پلت قدیمی پژو 405 و سیستم جلو بندی خودرو بسیار زیاد بوده و توسط ایران خودرو محدود گردیده است ، چرا که منطقی نیست یک موتور 1.7 توربو به اندازه ی موتور 1.5 لیتری توربوی خودروهای چری توان و گشتاور تولید کند. هم چنین از نظر سرعت هم محدودیت هایی توسط ایران خودرو اعمال شده بود و همانطور که می دانید در سرعت های بالای هشتاد کیلومتر بر ساعت از یاری توربو بی بهره اید. مشکلی که در طراحی سورن توربو وجود داشت عدم بروز رسانی سیستم های ترمز این خودرو بود که امیدواری بودیم در دنا پلاس توربو با ترمز های قوی تری روبرو باشیم. مشخصات فنی دنا پلاس توربو و مقایسه ی آن با دنا پلاس ساده را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید :

دنا پلاس دنا پلاس توربو شارژ
EF7 EF7 TC موتور
1.7 لیتر 1.7 لیتر حجم موتور
113 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه 150اسب بخار در 5500 دور در دقیقه قدرت موتور
155نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 215 نیوتن متر در 2200 تا 4800 دور در دقیقه گشتاور موتور
6.2 لیتر 5.7لیتر میانگین مصرف سوخت در خارج شهر
7.74 لیتر 7.33لیتر میانگین مصرف سوخت ترکیبی
آلومینیومی 195/60 R15 آلومینیومی طرح جدید 205/50 R16 نوع و سایز رینگ چرخ
جلو دیسکی خنک‌ شونده و عقب دیسکی ترمز
4 کاناله با EBD ترمز ضد قفل ABS
4 عدد برای راننده، سرنشین جلو و جانبی کیسه هوای ایمنی

همان گونه که مشاهده می کنید ، طبق مشخصات اعلامی کارخانه ، مصرف سوخت مدل توربو و مدل ساده چندان تفاوتی ندارند و احتمالا مشتریانی که به دنبال خودرویی با مصرف سوخت اقتصادی هستند ، مدل ساده را انتخاب خواهند نمود تا علاوه بر پرداخت قیمت کمتر از دردسرهای نگهداری توربو در امان باشند. مورد دیگر اضافه نشدن مواردی همچون کنترل کشش و کنترل پایداری است که در صورت تهیه ی این خودرو ، باید مراقب شتاب گیری در دنده های 2 و 3 باشید تا برخوردی به خودروهای اطراف و موانع نداشته باشید.

گیربکس دنا پلاس:

گیربکس دنده ای قدیمی این خودرو که متعلق به پژو 405 است هم گزینه ی مناسبی برای مصرف درون شهری نیست و حتی در مدل های ساده هم نیاز به وجود دنده ی ششم احساس می شود. همانطور که گفتیم در بحث امکانات این خودرو قوی ظاهر می شود و شاهد امکانات و تجهیزاتی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور لمسی، بلوتوث، سیستم رهیاب ماهواره ‌ای، چراغ های روشنایی در روز، چراغ های جلوی ال ای دی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پا در هنگام سوار و پیاده شدن، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل، آینه های جانبی برقی راهنما دار و تا شونده اتوماتیک، شیشه های سولار، طرح چوب کابین، دستگیره های درب کرومی، تو دوزی مخمل، کف پوش موکتی با آرم توربو، دسته دنده جدید با دوخت قرمز، سیستم ضد سرقت، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، سیستم برق مالتی پلکس، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای سه نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی، صندلی های جلوی تمام برقی از نوع ۸ جهته، زیر آرنجی جلو و عقب، سانروف برقی، کروز کنترل، آنتن کوسه ای، جا عینکی، صندوق پران و نمایشگر دمای محیط هستیم.

طبق دعوت نامه ی ارسال شده برای خریداران این خودرو ، قیمت خودرو 52.900.000 تومان اعلام شده که دنا پلاس توربو را وارد رقابت در رنج 50 تا 60 میلیون تومان می کند. این خودرو باید با رقبایی نظیر آریو اتوماتیک با قیمت 57,815,000 تومان ، چانگان CS35 دنده‌ای با قیمت 59,179,000 تومان ، برلیانس H320 اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک  به ترتیب با قیمت های 53,800,000 و 56,300,000 تومان ، برلیانس کراس با قیمت 57,500,000 تومان ، رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک با قیمت 55,700,000 تومان ، بسترن B30 با قیمت 59,460,000 تومان، بی‌ وای دی F3 – دنده‌ای با قیمت 52,580,000 تومان و ام‌جی 360 دنده‌ای با قیمت 57,700,000 تومان می شوند که دو مورد آخری البته هنوز وارد بازار نشده اند. همان گونه که مشاهده می کنید اکثر رقبای این خودرو اتوماتیک های چینی هستند که اکثرا با شرایط فروش اقساطی به فروش می رسند . علاوه بر این در حال حاضر گزینه های اتوماتیک محبوبیت بیشتری از گزینه های دنده ای دارند و مشکلات پیشرانه های توربو را هم به آن اضافه کنید. به نظر می رسد با توجه به سابقه ی نه چندان خوب سورن توربو و مشکلات متعدد دنا و دنا پلاس ، مشتریان با تردید زیادی به سمت دنا پلاس توربو بیایند. هم اکنون در فروشگاه های مجازی حواله های این خودرو با قیمت گزاف 58 میلیون تومان به فروش گذاشته شده اند و حباب بزرگی در این بخش شکل گرفته است و باید منتظر ماند و دید آیا دنا پلاس توربو با حل مشکلات فنی و ایرادات مونتاژی یک گزینه ی رقابتی با ارزش تبدیل می شود یا بازنده ای کامل در بازاری که توسط چینی ها اشباع شده است.

 

27 دیدگاه

  1. خداییش چرا اینقد دارین بد میگین در مورد دنا!؟
    الکی بدون فلسفه و منطق حرف نزنین لطفا!!
    کاری ب هیچی از جمله قیمت زیاد و کیفیت و دزدی های خودروهای داخلی ندارم ولی واسه من ک خودروهای چینی هم سوار شدم خداییش دنا از اونا از لحاظ قدرت و کیفیت سر تره
    ما تو خونه ی دونه دنا مدل ۹۴ و ی دونه دنا پلاس ۹۶ داریم
    خداییش ماشینای خوبی هستن و ما راضی هستم
    لطفا منطقی حرف بزنین هر کی هم داشته راضی بوده
    اگه خواستین تصویر ماشینامونم میفرستم واستون
    یا حق

    1. با سلام و عرض ادب و احترام
      همانطور که در متن ذکر شده دنا از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی از رقبای خودش بالاتر هست، اما مشکلاتی که ذکر شده به صورت گزارش میدانی تهیه شده که در سایت های مختلف هم می تونید مشاهده کنید. متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول کنترل کیفیت در خطوط مونتاژ اکثر حودروسازان داخلی، کیفیت تمام خودزوهای تولیدی یکسان نیست و از بسیار خوب تا بسیار بد را شامل می شود. و در مورد دنا استفاده از پلت فرم قدیمی، گیربکس قدیمی و عدم دقت در مونتاژ نکاتی هستن که کاملا مشهود هستند و به خصوص در مدل توربو عدم رعایت این موارد بسیار تاثیر گذار هست. با تشکر از شما و آرزوی موفقیت

    2. بستگي داره كه رضايت داشتن رو در چي ببينيد،
      دنا پلاس رو نميدونم اما دناي مدل ٩٤ رو ميدونم كه اصلا آش دهان سوزي نيست

  2. واقعا متاسفام برای سایت تخصصی خودرو این کشور که حداقل نخونده یه مطلب رو چاپ میکنه،……
    کاری به خوبی و یا بدی ماشین ندارم، مگه توربو یه دکمه اس یا یه سیستم جداگونه اس که بعد ۸۰ کیلومتر غیر فعال شه؟ توربو از لحظه روشن شدن تا خاموش شدن داره کار میکنه، بلواف هم که از یه دور به بعد فشار توربو رو کم میکنه غیرفعالش نمیکنه
    مطلبو دادن یه بچه که از دنا بدش میاد نوشته واقعا متاسفم هر چرت و پرتی خواسته نوشته، مگه سردبیر ندارین مگه مسئول ندارین همچین چیزی رو منتشر میکنین

    1. با سلام و عرض احترام
      سیستم توربو شارژر توسط سازنده قابل تنظیم هست و شرکت ایران خودرو به دلایل ضعف ساختاری این خودرو محدودیت هایی رو برای توربوی EF7 در نظر گرفته و در سرعت های بالا به خصوص در دنده های چهار و پنج توربوی EF7 تقریبا قطع می شود که همین مورد انتقاداتی را در زمان عرضه ی سورن توربو یه همراه داشت که در سایت های مختلف میتوانید بخوانید.جهت آشنایی بیشتر مراجعه کنید به تست و بررسی ویدیویی سورن توربو که توسط تیم اسب بخار در فصل اول صورت گرفته است.
      با تشکر و ممنون از انتقادات شما

      1. دوست عزیز اون ویدئو رو حداقل 3-4 بار دیدمش
        انتقادی که هست اینه که تو سری های اولیه دور موتور رو حدود -5200-5000 کات آف میکرد که این کات آف الان شده 5500 مثل اینکه ولی همین کات آف تو نسخه تنفس طبیعی رو 6500 هست و دور موتور تو نسخه توربو خیلی سریع بالا میره و سریع کات آف میشه
        چیزی که شما میگی اینه عملکرد توربو تو دنده های 5 و 4 متفاوت از بقیه دنده هاس در حالی که همچین چیزی از اساس اشتباه اس اتفاقاً اگر قرار بر این باشه توربو عملکردش تو دنده متفاوت باشه باید تو همون دنده های 4 و 5 بیشترین توان رو داشته باشیم به علت ضرایب پایین گیربکس تا کشش و قدرت حفظ بشه که اونم نیاز به چندتا سنسور اضافه و برنامه ریزی پیچیده ECU و بلوآف برقی داره که تو EF7TC تنها بلو آف برقیش هست اگه اشتباه نکنم. چیزی که شما بهش میگی عملکرد متفاوت تو دنده 4و5 به خاطر سبک شدن ضرایب گیربکس نسبت به نسخه های معمولیه که یه امر طبیعی محسوب میشه در راستای کاهش مصرف سوخت، بله ای کاش یه گیربکس 7 سرعته ( 6 دنده جلو) رو ماشین نصب میشد و خیلی ای کاش های دیگر …..
        ولی اگر در همین آپارات یه تست های تا 200 کیلومتر و بالاتر سورن توربو رو ببینید عملکرد کاملا متفاوت موتور رو متوجه میشید در حالی که اگر گفته شما صحیح باشه و توربو تقریبا قطع شود سورن توربو در دنده های 4و5 حتی از نسخه های معمولی هم عملکرد ضعیفتری خواهد داشت به خاطر کاهش تراکم از 11:1 به 9.3:1 که کاملا تو قدرت تاثیر داره ولی همچنین موضوعی در مورد سورن توربو صحت نداره

        1. با سلام و عرض ادب و احترام
          اساسا نصب توربو برای این موتور و سورن و دنا برای بهبود شتاب اولیه خودرو هست که در دنده های پایین تاثیر خودش رو میذاره و شتاب ده ثانیه ای در مقایسه با شتاب چهارده ثانیه ای نسخه ی تنفس طبیعی به همین خاطر هست . مشکلی در سورن توربو وجود دارد ضعف سیستم جلوبندی برای گشتاور بالاست
          برای مثال شما تصور کنید در اتوبان رانندگی میکنید ، سرعت شما 110 کیلومتر بر ساعت هست و دور موتور بین 2000-3000 دارید که در این حالت استفاده چندانی از توربو نمیشه.
          کوتاه بودن بازه ی کات اف این مساله رو موجب میشه که در نمونه های مشابه خارجی موجود در بازار چنین موردی رو مشاهده نمی کنید . بهتر بود ایران خودرو از یک موتور 1.4 یا 1.5 توربو بهره می برد تا از تمام توان موتور برای شتاب اولیه و ثانویه استفاده بشه و از دور پایین تا دور بالا از توربو بهره مند بودیم
          برای دنده های بالا همانطور که می دانید معمولا از سوپرشارژر استفاده میشه
          با تشکر از شما

      2. توربو با سرعت کار نمیکنخ دوست عزیز ،با دور موتور کار میکند و در ۵۵۰۰ دور محدود شده تو تمامی دنده ها ،توانایی ۲۰ اسب بیشتر هم ef7 داره در دور بالاتر که محدود شده فعلا ت

        1. با سلام و عرض ادب و احترام
          منظور کلی بی بهره بودن از توربو در مراحل شتاب ثانویه بود نه اینکه صرفا از سرعت خاصی توربو نداشته باشید
          با تشکر

  3. با یکم پول بیشتر بسترن b50f دست دوم بخرید ، بهتره!
    همین بسترن بی ۳۰ خیلی امنیتش بیشتره!
    کاش گروه بهمن نسخه فول بی ۳۰ رو هم عرضه کنه!

  4. منم موافقم که دنا ارزش خاصی نداره و نمیدونم چرا بعضیها اینقد ازش دفاع میکنند..
    همین امجی360 توربو با گیربکس 6سرعته اتومات آیسین ژاپن کاملاگزینه بهتری از دنا است. موتور و گیربکس عالی و بهینه کار میکنه. درسته 75 تومنه اما ارزششو داره در مقایسه با گیربکس 5سرعته بلژیکی دنا. ضمن اینکه گویا اتومات دنا 60 تا 63 تومنه. من فقط امیدوارم بهمن موتور خودروی بسترن b50 نسخه rs را هم بیاره که موتور ساخت شرکت وزین فولکس واگن هست. موتور 1.4 توربو 140 اسبی که مربوط به خودروی bora و سپس جتا در نسل 2012 است.

  5. از آنجایی که ویران خودرو تصمیم دارد سمند جدید (دنا)را به رده قیمتی شصت میلیون بیاورد و در این رده قیمتی به هیچ وجه توان رقابت ندارد با چینی ها را ندارد پس با کمک عوامل خود در دولت با تغییر تعرفه تمام خودروهای چینی را به رده بالای هفتاد شیفت خواهد داد تا راحت بفروشد.کی فکر می کرد سمند به این قیمت برسد

  6. مقدار هوایی که توربو تو دنده ۲ تو دور ۳۰۰۰ تزریق میکنه با مقدار هوایی که تو دنده ۴ تو دور ۳۰۰۰ تزریق میکنه مگه فرقی داره که سرعت میگین؟یکی از خواص توربو اینه گشتاور از دور حدود ۲۰۰۰ به ماشین میده که میتونه دور پایینتر نسبت به اتمسفریک بره . مصرف سوخت کم میشه و تعویض دنده کم میشه شتابم بالا میره.

  7. دوستان شما میگین رضایت در چیه!!
    تو این رنج قیمت ما میتونیم چی سوار شیم؟؟
    دوستان تو مقاله اسامی خودروها رو نام بردن تو این رنج قیمت!!
    خودروهای چینی شاید از نظر ظاهری در حد دنا یا شایدم بالاتر باشن و یا حتی اپشن هاشونم بیشتر باشه ولی واقعا از نظر فنی خیلی خیلی ضعیف هستن و نسبت ب همین دنا ک دوستان میگن کیفیت فنیش خوب نیس خیلی ضعیف ترن
    بیاید رو راست باشیم با هم
    یا باید چینی بخریم ک شخصا ب خیلی دلایل خودم تمایل ندارم یا اینکه خودروهای فرانسوی نظیر ساندرو و تندر بگیریم ک واقعا فقط فنیشون خوبه و از نظر ظاهری و اپشن هیچ حرفی واسه گفتن ندارن و لذت رانندگی نمیدن
    ب نظر من ب شخصه میگم تو این رنج قیمت دنا میتونه گزینه خوبی باشه با همه کاستی هایی ک داره

    1. دوست عزیز شما معتقدین که خودروی های چینی از نظر فنی از دنا ضعیفترن اگر منظورتون قدرت موتوره که بله چینی های تنفس طبیعی در رنج قیمتی دنا از دنا پلاس توربو ضعیفترن حتی دنا با موتور تنفس طبیعی هم از بعضی چینی ها ی هم قیمت پرشتاب تره حتی بنظرم دنا از بعضی چینی ها مثل برلیانس اچ 230 و اچ 330 دنده ای و جک جی 5 دنده ای و……… پر اپشن تره اینو هم قبول دارم اما از نظر ایمنی تصادف چطور؟ بنظر من خودروهایی که پنج یا چهار ستاره ایمنی سی انکپ حتی قبل از سال 2012 گرفتن از دنا ایمن تر هستن نمونه بارزشم تصادف معروف ام وی ام 315 و پیکان وانت که در همین سایت قرارش دادن و خود دنده 6 هم از ایمنی ام وی ام تعریف کرده لینکشم قرار میدم اگر دوست داشتین مشاهده کنید
      https://dande6.com/27602/تصادف-سنگین-mvm-315-با-وانت-پیکان.html

    1. با سلام
      خودروی مد نظر شما تقریبا سالخورده محسوب میشه و بهتره خودروی کم کارکرد تری برای خرید انتخاب کنید
      هزینه های نگهداری خودروی دست دوم رو مد نظر داشته باشید .

  8. متاسفانه این مقاله جانب دارانه نوشته شده است.
    خود من منتقد این خودرو سازی فرسوده قدیمی و زیان آور هستم . این خودرو سازی هم نتیجه بی کفایتی مسئولینی است که اکثرا هم با زد و بند و فامیل بازی و پارتی انتخاب شدند و تحریم های بین المللی و انزوای ایران. واقعا حق ما این نیست. اگر روابط بهتری با دیگر کشور ها داشتیم و سیستم خودرو شایسته سالار بود ما کم از کره جنوبی در خودرو نداشتیم. باری این قصه سر دراز دارد.

    نویسنده این مقاله انبوهی از مشکلات را برای دنا معرفی میکند. و در مقابل چینی ها را بدون کوچک ترین ذکری از وجود همین مشکلات یاد میکند. غافل از آنکه آن ها نیز مشکلات مشابه ای دارند.
    از طرفی پروژه دنا را شکست خورده عنوان میکند در حالی که در سطح شهر چیزی که دیده میشود رشد روز افزون تردد خودرو های دنا هست و اگر تیراژ تولید هم دنبال کنید هر سال به تیراژ دنا افزوده شده . و قطعا دنا معمولی برای ایرانخودرو سود اور بوده که الان دنا 1 دنا 2 دنا …. دنا 100 میدهد.

    دنا ماشین بدی نیست اما بی رحمانه قیمت گذاری شده که علت آن هم عدم بازار رقابتی است.

    1. با سلام و عرض احترام
      نخست اینکه مقاله ی موجود در مورد خودروی دنا پلاس توربو است نه خودرو های چینی هم رده و اگر قصد کسب اطلاعات در مورد خودروهای هم رده دارید بهتر هست که به مقالات مربوطه به اون خودرو ها مراجعه کنید.
      دوم اینکه در حال حاضر بازار تمایل به خودرو های اتوماتیک دارد که دنا فاقد این مساله است و گیربکس دنده ای قدیمی دارد
      سوم در مورد فروش، فروش زیاد این خودرو نشانه ی رضایت نیست، بلکه ناشی از کمبود خودرو های خوب در این رده است و دنا هیچوقت نخواهد توانست همانند سورن و سمند ال ایکس بخش عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد، البته سورن، سمند، رانا و سایر تولیدات ایران خودرو هم هیچوقت نتوانسته اند جایگاهی همانند پژو 206 یا پژو پارس داشته باشند. دنا پلاس نسبت به چینی های هم رده امکانات رفاهی بیشتری دارد و در این بازار بسته هرچه به بازار عرضه شود، فروش می رود.
      با تشکر از شما و آرزوی موفقیت

  9. دنا خوددی قدیمیه پات فرمش متعلق به دهه 90 میلادیه و از رده خارج بدلیل سلب نبودن رام ک بدنه اتاق پس از پدتی شبیه خشخشه میشه موتور بسیار پردردسری داره ارورهای الکترونیکی زیادی داره ظاهر خودرو فقط 4 تا چراغ نیست دنا ایراد ریشه ای طراحی داره و نمیشه یه پلت فرم منسوخ شده و اکسپیر شده بروز رسانی کرد و در سال 2018 به خورد ملت داد این خودرو واقعا قدیمیه و ادامه دادنش چه پلاس و چه پلاس 2 و معمولی و غیره اشتباهی که در مورد پراید هم اجرا شد

  10. ای کاش کسی که این مقاله رو نوشته دقت بیشتری میکرد و یه سری به فرم های تخصصی در مورد سورن توربو یا دنا میزد و حداقل برای شعور مخاطبین ارزش بیشتری قائل بود .من سورن توربو دارم و جزء سری اولی بودم که این خودرو رو خریدم و بصورت تخصصی مباحث خودرو رو پیگیری میکنم .لازم بذکر است سورن توربو از خط تولید خارج نشده مشکلات سری اول اصلا حاد نبود.اطلاعاتتون در مورد سیستم توربو و خارج شدن توربو از مدار در دنده 4 و 5 و سرعت 80 کیلومتر بیشتر از عدم آگاهیتون سرچشمه میگیره تا واقعیت.متاسفانه اینجا امکانش نیست و گرنه راجع به تک تک مساِئل با شما بحث میکردم.لطفا اول یه مسئله رو کاملا بررسی کنید بعد بعنوان یه مقاله منتشر کنید

    1. با سلام و عرض احترام
      مشکلات مربوط به سورن توربو در تمامی سایت های معتبر و فروم های تخصصی ذکر شده است
      عدم تولید وعدم تحویل چند سری از سورن های توربو به دلیل توقف تولید به دلیل رفع مشکلات فنی بود که این مورد هم در سایت ها موجود هست.
      یک خودرو چه خوب چه بد مدت زمانی تحت اختیار ما هست و سپس عوض می شود، بهتر است به دید یک موضوع حیثیتی به آن نگاه نکنیم. در ضمن بنده خودم مالک سورن بودم و تجربه رانندگی با سورن توربو هم داشتم و البته انتقاد شما در نحوه نگارش وارد هست.
      با تشکر از شما

    2. سلام دوست گرامی هر صحبتی میشه علتی داره اونها فقط خودشان و سود مالی در نظر میگیرن بنده خدا همچون خودروی اچ30 خوب در امده ولی چون سود خوبی برای ایران خودرو نداره برای داشبرد کوچک این خودرو یک ستاره ایمنی کم کردن ولی ال90 بی ابشن به خاطر سود زیاد از سازنده رومانی داچیا به فرانسه ارتقا دادن و به اسم فرانسه میفروشن کسی هم اطلاع نداره که ساندرو ال90 بی ابشن خودرو داچیا رمانی است که هیچ و از نظر ایمنی در پایین ترین سطح است اما امتیاز ایمنی را از خودرو های خارجی بالاتر زدن بعد حتی با دو ایربک و ترمز عقب معمولی حتی از شتاب 4 ثانیه از اچ30 عقب میمونه را بهتر اعلام کردن حالا هم سر سورن این کار کردن البته سری اول همیشه خوب از اب در میاید

  11. سلام /من حدود یک سال است دنا توربودارم / فوق العاده ازش راضی هستم /مشکلات قبلیش رو با کمک شرکت آلمانی و با نصب برخی قطعات جدید مرتفع کردن / هم قدرتش و هم ترمزش عالیه/ درهیچ جاده ای تو سربالایی کم نمیاره / رو سرعت 120 کیلومتر وقتی کاز میدی انگار روسرعت 60 تاس یه دفعه میکنه بره سرعت / یه نیش گاز 180 رو پرمیکنه / امکانات داخل کابین که فراوان از صندلی برقی 8حالته تاسانروف و تهویه متبوع اتوماتیک و… / البته قیمتش الان خیلی بالاس بالای 200 میلیونه / ولی باز درمقایسه با خدمات پس از فروش گسترده و کارت طلایی و… به مشابه چینش میارزه / در کل من کاملا ازش راضی هستم بخصوص که خودروی تولید کشور خودمونه /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا