اخباراخبار خارجی

با ماشین‌های پلیس‌ خودران دیگر امکان فرار از جریمه نیست!

اگر طرح فورد برای آینده ماشین‌های پلیس خودران عملی شود، دیگر باید چونه زدن با افسر پلیس برای فرار کردن از جریمه را فراموش کنید. در این طرح دیگر نیازی نیست که پلیس از ماشین پیاده شود و برگ جریمه را تحویل‌تان بدهد؛ در عوض ماشین هوشمند پلیس خود جریمه را برای ماشین متخلف صادر می‌کند.

در پتنتی که فورد ثبت کرده است، این کمپانی ایده‌ای برای ساده‌تر کردن کار پلیس‌ها دارد. فورد می‌گوید که اگر یک سری از کارها به خودروهای خودران سپرده شود، پلیس‌ها می‌توانند بر روی کارهایی که کامپیوترها نمی‌توانند انجام بدهند تمرکز بیش‌تری داشته باشند. هرچند این ایده چندان به مذاق رانندگان خوش نخواهد آمد.

به محض اینکه ماشین خودران پلیس وسیله نقلیه‌ای را هنگام رعایت نکردن قوانین رانندگی شناسایی کند، آن وسیله را متوقف می‌سازد. سپس تصویری از پلاک خودرو را ثبت می‌کند و با برقراری ارتباط وایرلس با خودروی متخلف، اگر ماشین در حالت رانندگی دستی باشد تصویری از گواهینامه راننده را دریافت می‌کند. همچنین ماشین پلیس هوشمند می‌تواند به اعلام هشداری بسنده کرده و جریمه‌ای را برای ماشین متخلف ارسال نکند. این کار را نیز با بررسی سابقه راننده در انجام تخلف‌های مشابه انجام می‌دهد. اما جذاب‌ترین ایده درمورد ماشین پلیس هوشمند این است که می‌تواند با یادگیری ماشینی بیاموزد که بهترین نقاط برای مخفی شدن چه مکان‌هایی هستند و رانندگان در چه نقاطی بیش‌تر مرتکب تخلف‌های رانندگی می‌شوند.

ماشین پلیس هوشمند فورد به دوربین‌ و لیزرهایی مجهز می‌شود تا بتواند تخلف‌های رانندگی را شناسایی کند. همچنین این ماشین می‌تواند به صورت لحظه‌ای قوانین مربوط به جاده را در پایگاه داده پلیس جستجو کند و با توجه به آن تصمیم‌گیری کند.

همچون بسیاری از خودروسازان بزرگ، فورد نیز در صدد ساخت ماشینی تمام خودران است و سال ۲۰۲۱ را زمان معرفی اولین خودروی بدون فرمان و پدالش می‌داند. ایده ماشین پلیس خودران راه زیادی را تا عملی شدن پیش‌رو دارد و شاید هیچ‌گاه عملی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا