آلمانیاسلایدربررسی

مرسدس بنز از نسل جدید A کلاس رونمایی کرد

مرسدس بنز از نسل جدید هاچ بک خود در آمستردام رونمایی کرد. A کلاس حالا چهره‌ای مطابق با سبک جدید طراحی مرسدس دارد، داخل آن کاملا دگرگون شده و با کوله باری از تکنولوژی‌های جدید پا در خیابان‌ها خواهد گذاشت.

در بیرون ازخودرو، شاهد تغییر فرم چراغ‌ها و طراحی قبلی هستیم و ظاهرا باید این طراحی را در دیگر خودروهای جدید کمپانی آلمانی نیز ببینیم؛ طرحی که برای اولین بار با CLS به دنیا نشان داده شد. در سبک جدید چراغ‌هایی کشیده و تیز در دو سمت جلوپنجره‌ بیضی شکل قرار گرفته‌اند که به A کلاس چهره‌ای بالغ‌تر بخشیده‌اند.

در داخل ماشین با فرمانی به سبک S کلاس روبرو هستیم. صفحه کیلومترشمار و سیستم سرگرمی یکپارچه نیز یادآور لوکس‌ترین خودروی مرسدس بنز است. خروجی‌های گرد سیستم تهویه در کنار نورپردازی با قابلیت انتخاب میان ۶۴ رنگ، فضای زیبایی را در داخل کابین برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند.

A کلاس جدید اولین محصول مرسدس محسوب می‌شود که با سیستم سرگرمی و اطلاعات جدید کمپانی موسوم به MBUX معرفی می‌شود. دو صفحه نمایش یک پارچه ۱۰.۵ اینچی در کنار یکدیگر، کنترل سیستم‌ها با فرامین صوتی، سیستم کمکی ترمزگیری و سیستم کمکی حفظ خطوط از دیگر امکانات این هاچ بک هستند که می‌توان از آن‌ها نام برد. همچنین خریداران می‌توانند این سیستم‌ها را ارتقا بدهند و یک سیستم رانندگی نیمه خودران را برای ماشین‌شان سفارش دهند که در محصولات گران قیمت مرسدس مانند S کلاس نیز وجود دارد. این سیستم می‌تواند به طور خودکار با اشاره یک کلیک خط عبوری خودرو را تغییر دهد.

خریداران اروپایی می‌توانند بین سه موتور انتخاب کنند که دوتای آن‌ها بنزینی و دیگری دیزلی خواهد بود. موتور دیزلی ۱.۵ لیتری می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار تولید کند و در مدل A180d قرار می‌گیرد. دو موتور بنزینی نیز ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و ۲ لیتری با قدرت ۲۲۱ اسب بخار هستند که به ترتیب در مدل‌های A200 و A250 قرار می‌گیرند. با استفاده از موتور ۲ لیتری می‌توان طی ۶.۲ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل بر ساعت (حدود ۹۶ کیلومتر بر ساعت) رسید که برای یک هاچ بک اسپرت عدد خوبی محسوب می‌شود. همه مدل‌ها به صورت استاندارد به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز هستند که البته خریداران درصورت تمایل می‌توانند یک گیربکس ۶ سرعته دستی را برای ماشین‌شان سفارش بدهند.

فروش A کلاس جدید از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود و اولین سری از خودروها در بهار تحویل مشتریان داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا