اخباراخبار داخلیسایر نقلیههوا-فضا

ایران هواپیمای 72 نفره می سازد!

دبیر ستاد توسعه صنایع هوایی و هوانوردی گفت: محققان شرکت های دانش بنیان تا ۳ سال دیگر یک هواپیمای ۷۲ نفره می سازند.

منوچهر منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاورد شرکت های دانش بنیان که قرار است در آینده به ثمر بنشیدند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر محققان شرکت های دانش بنیان در صدد هستند هواپیمای ۷۲ نفره بر مبنای توانمندیهایشان طراحی کنند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته طراحی هواپیمای ۷۲ نفره شروع شده است، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار است تا ۳ سال دیگر به جمع بندی برسد و ساخت هواپیما تمام شود.

منطقی با اشاره حمایت ها از این پروژه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و دفاع از این پروژه حمایت می کنند.

وی تاکید داشت: در ساخت این پروژه حداکثر از متخصصان شرکتهای دانش بنیان استفاده می شود تا محصول کاملا بومی تحویل داده شود.

دبیر ستاد توسعه صنایع هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری خاطر نشان کرد: چنین پروژه هایی هزینه زیادی برای به نتیجه رسیدن نیاز دارند که این طرح جز همین پروژه های هزینه بر  به شمار می رود.

9 دیدگاه

  1. هنوز پرژه هواپیما ایران ۱۴۰ که از رو هواپیما از رده خارج اکراین کپی کرده بودن و چند نفر از هموطنان رو به کشتن داد و مقادیر زیادی پول مردم رو حروم کرد یادمان نرفته.

    1. ایران ۱۴۰ کپی نبود ، تولید تحت لیسانس بود!
      اون هواپیما توسط دولت سازندگی انتخاب شد و تولیدش شروع شد! و در دولت اصلاحات هم تولید انبوه شد. اتفاقا جدیدترین هواپیما انتونوف بود .
      همچنین ما علم ساخت هواپیما و قطعاتش رو ، هلیکوپتر و پهپاد هامون رو مدیون همین پروژه دولت سازندگی هستیم.

      1. این هواپیما تو صنایع حسا وابسته به سپاه ساخته شد و ربطی به دولت نداشت این اواخر هم توسط دولت استفاده از اون ممنوع شد ولی خود سپاه تو پرواز داخلی خودش استفاده میکرد که پس از سقوط یکی دیگه از هواپیما ها در کل متوقف شد شما که می‌دونی حتما می‌دونی که ۱۷ تا بال ساختن و موتورش رو از روسیه نتوانستند وارد کنن یعنی دیگه ندادن .

  2. از خوندن این مطلب کلی خندیدم ..بهتر است این ادعاها در یک کنفرانس خبری و با شرکت افراد خبره برگزار میشد تا جواب این خزعبلات را میدادند و دروغگویان را رسوا میکردند …

    1. منوچ منطقی رو نمیشناسی اا .یاره شفیق دکتر .ماشالله رفیقاشم یکی از دیگری نمونه تر بود .اا (: جای گل اقا دوران محمود خالی بود هرکدومشون یه جلد گل اقا تکمیل میکردن به تنهایی

  3. غلط کردن…باز یه چیز چینی میخوان بیارن؟؟هواپیما نخواستیم یه ماشین معمولی درست بسازن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا