بی وای دی اس BYD S6، یک SUV بزرگ در محدوده صد میلیون تومان

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

بی وای دی اس BYD S6، یک SUV بزرگ در محدوده صد میلیون تومان

بررسی بی وای دی S6

بازار خودروی کشور امروزه توسط کراس اوور های بسیاری اشباع شده که بعضی از مردم آن ها را شاسی بلند می نامند ، ولی در واقع این خودرو ها چیزی به جز هاچ بک های بلند قد نیستند. در بازار جهانی خودرو های همه جارو یا ترکیبی به دو دسته CUV یا وسایل نقلیه ترکیبی کراس اوور و SUV یا وسایل نقلیه اسپرت همه منظوره تقسیم می شوند که دسته دوم قابلیت های بیشتر ، سایز بزرگتر و امکانات و قیمت بیشتری دارند. بازار زیر صد میلیون تومان کشورمان امروزه سرشار از CUV های متعدد است و تنها یک SUV در محدوده ی صد میلیون تومان حضور دارد و آن خودرو بی وای دی اس 6 است. حال بیایید ببینیم چرا این خودرو می تواند برای خریداران جذاب باشد.

دلیل نخست ، اندازه و سایز آن:

طول و عرض و فاصله ی بین دو محور بی وای دی S6 شباهت زیادی به SUV های محبوب بازار نظیر کیا سورنتو یا کیا موهاوی دارد که تمایز اصلی را در این قیمت ایجاد می کند. تمامی حاضران در این بخش خودروهای ترکیبی جمع و جور هستند که ممکن است خانواده ها را در قسمت فضای بار و فضای پای سرنشینان دچار مشکل کنند ، اما شما هرگز این مشکل را در بی وای دی اس 6 با فاصله بین دو محور 2720 میلی متر و صندوق عقب 1084 لیتری تجربه نخواهید کرد و حتی اگر خانواده پر جمعیتی داشته باشید سفرهای راحتی را با این خودرو تجربه خواهید کرد.مطابق نظر سنجی صورت گرفته در نمایشگاه خودروی تهران ، 35 درصد از مشتریان خواهان خرید خودرویی در کلاس  SUV هستند که اس سیکس می تواند امکان خرید یک خودروی صفر مقرون به صرفه در این شرایط را به بسیاری از خریداران بدهد، به خصوص اینکه با نوسانات نرخ ارز و قوانین واردات برای تهیه ی بسیاری از شاسی بلند های محبوب حتی به صورت دست دوم و با کارکرد بالا نیاز به هزینه زیادی داریم.

 دلیل دوم ، ظاهر :

عادت کرده ایم خودروهای چینی مختلفی را در خیابان ها ببینیم که شباهت فراوانی به تولیدات برند های کره ای ، ژاپنی یا آمریکایی و اروپایی دارند. بی وای دی اس 6 نیز از این قضیه مستثنی نیست و چهره و ظاهر آن شباهت بسیاری به لکسوس RX نسل قبل دارد که البته این شباهت تصادفی نیست ، زیرا بی وای دی پلت فرم این نسل از لکسوس را خریداری کرده و اس 6 را بر روی این پلت فرم طراحی و تولید نموده است. در نمای عقب نیز این خودرو شباهت هایی با هیوندای وراکروز دارد. در بازار اینروزهای خودروی کشور که بسیاری از تولیدات به دلیل ظاهرشان که با سلیقه ایرانی سازگار نیست متحمل شکست می شوند ، ارایه ی یک خودروی شبیه به محصولات محبوب بازار یک برگ برنده برای اس 6 خواهد بود.

دلیل سوم ، مجموعه ی پیشرانه و قوای فنی:

موتور قرار گرفته بر روی بی وای دی اس 6 ، تنفس طبیعی بوده و 2.4 لیتر حجم دارد.بعضی رقبای حاضر و آینده در این محدوده قیمتی مجهز به موتور های توربو هستند که نگهداری دقیق تری را می طلبند و دسترسی به بنزین با کیفیت در تمامی نقاط کشور امکان پذیر نیست.  از این رو برخورداری از یک موتور تنفس طبیعی حجیم در این محدوده ی قیمتی که مطابق با سلیقه ایرانی است و مشکل نگهداری توربو را ندارد نکته ی قوت دیگری برای این خودروست. در قسمت انتقال قدرت نیز اس 6 مجهز به یک گیربکس شش سرعته ی خودکار دو کلاچه است. گیربکس های دو کلاچه نسبت به گیربکس های اتوماتیک عادی وزن بیشتری دارند ، اما سرعت تعویض دنده در آن ها بالاتر است و شتاب گیری بهتری را برای خودرو امکان پذیر می سازند.

دلیل چهارم ، انبوه امکانات و تجهیزات

بسیاری از ما در فیلم ها و سریال های هالیوودی با دیدن داشبورد های پر از تجهیزات خودروهای آمریکایی ذوق زده شده ایم. اکنون می توان خوشبین بود که اگر قادر به تهیه ی خودروهای آمریکایی نیستیم ، حداقل می توانیم این حس را در مشابه چینی آن تجربه کنیم. شما در فضای داخلی اس 6 با انبوهی از امکانات و دکمه ها مواجه می شوید که می تواند موجب غافلگیری شما شود.لیست کامل امکانات و تجهیزات این خودرو را می توانید در سایت های مختلف مشاهده کنید ، اما مزیت رقابتی این خودرو وجود دوربین زیر آینه است که در این رده قیمتی کم نظیر بوده و می تواند بسیاری از خسارت های جزیی را کاهش دهد.

 

دلیل پنجم ، ایمنی و برند

درست است که اس 6 یک خودروی چینی است ، اما تولید شرکت BYD است که یکی از معتبر ترین تولید کنندگان چینی است و به خصوص در زمینه خودروهای پاک فعالیت دارد و محصولاتش در سراسر دنیا عرضه می شوند. کیفیت ساخت این خودرو نیز مطلوب بوده و به خصوص صندلی های چرمی آن در هوای گرم و مسافرت های طولاتی راحت و بی دردسر خواهند بود.در زمینه ی ایمنی این خودرو مجهز به شش کیسه هوا ، سنسور های پارک در جلو و عقب و سیستم ترمز هوشند BOS است که نوید ایمنی مطلوب را می دهد، هرچند نبود ESP می تواند موجب ضعف در رقابت شود.

سخن پایانی

شرکت کارمانیا به عنوان نماینده ی BYD در حدود یکسال است که در بازار خودروی ایران فعال است و تازه کار محسوب می شود ، ولی در همین مدت کوتاه توانسته با ایجاد شرایط مناسب فروش ، احترام به مشتری و خدمات فنی مناسب فروش خوبی برای خودرویی داشته باشد که معمولا کسی توانایی خرید آن به صورت نقدی را ندارد و به نظر می رسد با توجه به تنوع محصولات که به مرور ایجاد می شود ، آینده ی روشنی در انتظارش باشد. اس 6 یک شاسی بلند ترکیبی واقعی است ، برای کسانی که تمایل به خرید خودروی صفر کیلومتر دارندو از دیدن هاچ بک های بلند قد خسته شده اند.


بدون دیدگاه