اسلایدربررسیفرانسوی

پژو 301 جدید، محصول جدید ایران خودرو

پژو 301 خودرویی است که در سال 2012 توسط این شرکت فرانسوی برای رقابت در بازار رو به رشد سدان های کامپکت به بازار عرضه شد و حضور کمرنگی در بازار ایران نیز داشته است. مدل هایی که تاکنون به بازار ایران عرضه می شدند مدل 2016 بودند ، در حالیکه در سال 2017 فیس لیفتی بر روی این خودرو اعمال شد و از نظر طراحی داخلی و خارجی ارتقا یافت.

اخیرا مدیر عامل ایران خودرو از عرضه ی 301 با مدل 2017 و با پنجاه درصد ساخت داخل از سال آینده خبر داده است. به همین بهانه ، بیایید ببینیم آیا این خودرو مشخصات حضور در بازار ایران را دارد یا خیر.

ظاهر و قوای فنی

همانطور که گفته شد،پژو 301 از نظر ابعاد و اندازه یک سدان کامپکت است و در بازارهایی نظیر بازار چین و خاورمیانه با خودروهایی نظیر هیوندای اکسنت و نیسان سنترا به رقابت می پردازد.در قسمت جلو نسبت به نمونه های حاضر در ایران تغییرات خوبی را شاهد هستیم و چهره ی آن با قطعات کرومی و چراغ های LED جذاب تر به نظر می رسد.

پژو 301

چراغ های سه لایه ی جلو جلو پنجره ی مشبک به همراه آرم پژو و طراحی آیرودینامیک بدنه و شیشه ها می تواند برای مشتری جالب باشد.گلگیرها نیز توسط ماده ی مقاوم در برابر سرما ساخته شده اند و سیستم تعلیق بر مبنای راندن در بدترین جاده ها طراحی شده و در بعضی نسخه ها، از محافظ موتور نیز برخوردار خواهید بود.

پژو 301

در قسمت قوای فنی موتور های مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شده که شامل موتور های 1.2 و 1.6 لیتری بنزینی سه سیلندر با قدرت 82 و 113 اسب بخار و موتور های 1.6 لیتری دیزلی HDi  و BlueHdi با قدرت 91 و 98.6 اسب بخار می شودکه قوی ترین نمونه های حاضر در بازار نیستند و حداقل از نظر قدرت ، پژو 301 در این زمینه برتر ظاهر نمی شود. البته مزیت این موتورها برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو 6 است و طبق ادعای پژو ، این موتور ها قابلیت سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف را دارند. سایر اطلاعات  فنی تیپ های پژو 301 را در زیر می توانید مشاهده کنید:

1.2 PureTech 1.6 Vti 1.6BlueHdi 1.6 HDi
نوع موتور سه سیلندر بنزینی چهار سیلندر بنزینی چهار سیلندر دیزلی چهار سیلندر دیزلی
حداکثر قدرت 82 اسب بخار 113 اسب بخار 98.6 اسب بخار 91 اسب بخار
حداکثر گشتاور 117 نیوتون متر 149 نیوتون متر 253 نیوتون متر 253 نیوتون متر
نوع انتقال قدرت پنج سرعته دستی پنج سرعته دستی / شش سرعته اتوماتیک پنج سرعته دستی پنج سرعته دستی

 

فضای داخلی و امکانات

در فضای داخلی شما با یک طراحی مدرن و در عین حال ساده روبرو خواهید شد. داشبورد یک سطح صاف دارد که استفاده از ابزارهای آن را  برای راننده راحت می کند. در قسمت هایی از داشبورد و رودری ها از طرح سیاه و سفید براق استفاده شده که ظاهر خوبی را برای خودرو فراهم می کند. بزرگترین تغییر که احتمالا به مذاق خریداران ایرانی خوش خواهد آمد ، اضافه شدن یک صفحه نمایش هفت اینچی از نوع TFT است که در نسخه های عرضه شده به بازار های جهانی مجهز به Android Auto ، Apple CarPlay  و سیستم ناوبری TomTom است.صندوق عقب 640 لیتری که با جمع کردن صندلی ها به 1332 لیتر افزایش می یابد نیز به خوبی نیازهای خانواده ی ایرانی را تامین می کند.

پژو 301

البته هنوز هم شاهد دکمه های کنترلی روی فرمان نیستیم و ممکن است این مورد با سلیقه ی آپشن پسند ایرانی در تضاد باشد . در بحث ایمنی پژو در 301 با ارایه ی ABS ، کروز کنترل ،سیستم کنترل پایداری ، سیستم نشان دهنده ی میزان فشار تایرها (TPMS) ، کیسه های هوای جانبی و سیستم ترمز اضطراری حداقل های بازار جهانی را رعایت کرده و در بعضی جوانب از سایر رقبای آسیایی حاضر در بازار ایران عقب تر است. در مدل های مختلف 301 بسته به کشوری که در آن عرضه می شود خودرو رینگ های 15 یا 16 اینچی دارد که در مدل های بازار ایران از رینگ های 15 اینچی برخوردار خواهید بود. با توجه به تبلیغات یکی از تولید کنندگان تایر ایرانی باید منتظر این خودرو با لاستیک های وطنی باشیم ، چرا که یک مدل تایر این شرکت تاییدیه مرکز تست سرام فرانسه را دریافت کرده و به عنوان تایر اصلی پژو 301 در ایران معرفی گردیده است.

قیمت و احتمال موفقیت

در بازارهایی که پژو 301 فیس لیفت حضور دارد ، بسته به امکانات و شرایط قیمتی بین 15000 دلار تا 17000 دلار (71175000  الی 80665000 تومان )برای آن در نظر گرفته شده است.با توجه به صحبت های مدیر عامل ایران خودرو مبنی بر توافق با پژو برای فعالیت قطعه سازان ایرانی در الجزایرو و عده های دیگری که به قطعه سازان داده شده است، و با توجه به شکست عرضه ی مدل وارداتی با قیمت حدود 95 الی 99 میلیون تومان ، باید منتظر ماند و دید که آیا ایران خودرو می تواند 301 را با قیمت گذاری منطقی ، شرایط فروش جذاب و تحویل های به موقع به یک 405 جدید تبدیل کند.

8 دیدگاه

  1. تو ایران یه فرغون بیاری و روش دو سه تا آپشن از جمله lcd بزاری خوب میخرند جماعت ایرانی ….نه کاری به شاسی دارن نه به موتور و نه گیربکس فقط آپشن ؟!!!!!!!!!

    1. دلبندم…! 99 میلیون پول کمی نیست که بخوای باهاش اینطور ماشینی بخری این ماشین 3 ستاره ی ایمنی داره و یک ماشین کاملا معمولیه و فقط هم 113 اسب بخار قدرت داره…طوری حرف میزنی انگار این ماشین بهترین گیربکس عالم و موتور چند صد اسبی و شاسی فوق العاده خفنی داره اگر شاسی درخور قیمتش داشت باید بیش از سه ستاره ایمنی میگرفت… توقع دارید صرفا بخاطر اینکه پژو هست 99 میلیون پول پاش بدیم؟؟

      1. حالا مثلا پژو مگه آش دهن سوزیه , داداش یه جوری گفتی فکر کردم در مورد تویوتا صحبت میکنی !!!
        پژو آشغال سازه ….

  2. این خودرو متعلق به دانگ فنگ است که پیشرانه نچندان قوی و اتاق آن دقیقا همانند رانا یعنی همان پلت فرم 206 کمی کشیده تر با کد 301 است کیفیت بسیار معمولی دارد بی کیفیت نیست اما یک خودروی معمولی و کیفیتی بالاتر از ال نود و ساندرو دارد قیمت این خودرو 95 ملیون در نظر گرفته شده
    نمیتوانم در مورد قیمت نظری بدم چون خودرو در ایران بسیار گران است
    نظر شخصیم اینست که خریداران نسل قدیم 301 باید بفکر فروش باشند چون اتاق جدید مونتاژ میشود بزودی
    اگر من خودرویی مثل 301 مد نظرم باشد اگر برند برایم در درجه دوم اولویت باشد حتما امجی 360 نوربو با قیمت 77 ملیون انتخاب میکنم که تقریبا اتاق یکسانی با 301 دارد و آپشن های کاملی در بر میگیرد

  3. سلام.قرار بود ایرانخودرو خودروی فوق رو با قیمت کمتر از 60میلیون وارد بازار کنه که متاسفانه خوابنماشده و قیمت نجومی بر روی این خودرو گذاشتن،متاسفانه چون خودرو سازهای داخلی خودروی باکیفیت تولید نمیکنند یه دفعه یه خودرو تازه وخیلی بهتر از خودروی تولیدی خودشان رو حتی اگه قدیمی هم باشه میبینند دست وپای خود رو کم کرده وخوابنما میشن.

  4. رنو که دیگه از پژو هم بدتره بالاخره پژو ی شتاب و قیافه داره رنو که قیافه و شتاب تعطیل فقط تالاپ و تلوپ شلپ و شلپ مسابقه wipe oute واسه خودش کاش از کره و ژاپن فقط خودرو وارد کنن خلاص بشیم از شر پژو و رنو و سیتروئن

  5. ماشینی که نصفش ایرانیزه شده و قرار بوده 60 تومن باشه را دارن 40 میلیون گرون تر میندازن به ملت. اینکه تو عمل چی از آب در بیاد وقتی دست ایرانی رفته توش دیگه واویلا. یا باید قیمتشا بیاره پایین یا محکوم به شکسته. الان با قیمت خیلی کمتر MG360 توربو میدن که حد اقل دست ایرانی توش نرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا