عرضه موفق سه نسل ایکس33، نتیجه تحقیق و توسعه مدون

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | 2 نظر

عرضه موفق سه نسل ایکس33، نتیجه تحقیق و توسعه مدون

ایکس33 بعنوان یکی از پرفروش ترین خودرو های شاسی بلند تولید شده در ایران در حالی به هفتمین سال عرضه خود در ایران رسیده است که فروش موفق از سه نسل مختلف این خودرو در ایران در حال استفاده توسط خانواده های ایرانی است. خودرویی که با استقبال فراوان در بازار ایران کار خود را شروع کرد و در ادامه راه با تفکری مبتنی بر نیاز های مشتری بروز و حضور نسخه های دوم و سوم خود را تجربه کرد و تا به امروز بعنوان یکی از اصلی ترین انتخاب های خود در سگمنت خود مطرح بوده است.
عرضه مداوم یک محصول در قالب نسخه های بروز شده مختلف همراه با تغییرات جزئی در مشخصات ظاهری و فنی یکی از استراتژی‌های مقبول برای شرکت‌های خودرویی در تولید نسخه های مختلف یک خودرو است. این فرآیند گاها با تمرکز بر نیاز و خواسته های مشتریان صورت میگیرد و یکی از ثمربخش‌ترین فرآیندهای بهبود و توسعه محصول محسوب می‌شود. در بسیاری از شرکت‌ها این فرآیند در قالب پروسه هایی مشخص و مدون و با روش‌های جذاب و مشتری محور پس از عرضه اولین نسخه های محصول اولیه از طریق بازخوردهای کسب شده از واحد های عملیاتی همچون بازاریابی، فروش، تحویل، خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتری دریافت می‌شود. میزان رضایتمندی با شاخص های مختلف سنجیده می‌شود و برای تداوم و تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف برنامه ریزی لازم صورت می‌گیرد و در نهایت نتایج ارزیابی ها در قالب تغییرات فنی در واحد مهندسی و تولید به اجراء گذاشته می‌شود و ویرایش جدید از محصول قبلی آماده عرضه می‌شود.
در آخرین نسخه ایکس33 این محصول با تغییرات بسیاری در ظاهر و جزئیات و مشخصات فنی روبرو بود. ایکس33 خودرویی است که با قرار گیری در مسیر توسعه محصول با روش‌های مختلفی در واحد های داخلی شرکت اعم از تحقیق و توسعه و  صدای مشتری مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین نتایج سازمان های ناظر در ارتقاء این محصول دخیل بود تا موفقیت های این محصول و استقبال مشتریان ادامه پیدا کند. یش از 50 گواهینامه  WVTA اروپا برای این خودرو صادر شود و مجوزی برای صادرات به بیش از 8 کشور جهان را موجب شد و در ادامه ارائه گزارشی از سوی موسسه آمریکایی جی‌دی‌پاور (J.D. Power  ) ایکس33 اِس را در رتبه اول در بین برندهای چینی بر اساس گزارش کیفی خودرو(IQS) سال 2015 و رتبه سوم در بین تمامی برندها و فراتر از تمام خودروهای چینی در این ارزیابی معرفی کرد.
اخیرا شرکت مدیران خودرو هفتمین سال عرضه این خودرو را در حاشیه نمایشگاه خودرو اصفهان با مشتریان خود جشن گرفت و از اعتماد و همراهی آنها در طول این هفت سال تشکر و قدردانی کرد.

 

رپورتاژ


2 دیدگاه

  1. خودم ایکس 22 دارم و قراره ایکس 23 بیاد دارم میفروشم , فقط بگم ایکس 22 رقیب اسپرتیج ولی خیلی با کیفیتتره و برند معتبر تری داره اینو دیگه همه میدونن چری از کیا خیلی با میفیتتره و الان تو آلمان و انگلیس و فرانسه طالب داره آمریکاهم تقاضا داده که چری بخاطر روایط خ.بش با ایران زیر بار نرفته و آمریکا مجبور شد با کیا هیوندا که درجه 3 هستن قرار داد ببنده پس بشتابید این خودوری کیفی و عملی بخرید تا تمام نشده

  2. ali | بهمن 19, 1396 | لینک نظر

    با توجه به این گرونی ها و وضع خودرو های وارداتی تا 80 ملیون دیگه خودرویی نیست و این گزینه خوبیه چون از نظر فنی واقعا هیچ ایرادی نداره و برای مصرف کننده خودروی کم اصطحلاکی هست ولی مصرف سوخت نسبتا بالایی داره.
    در کل هیچ خودرویی در ایران ارزش بهای پرداختی رو به هیچ وجه نداره و چاره ای جز خرید هم نداریم در این دنیای ماشینی.