اروپاییاسلایدربررسی

با مینی کانتریمن آشنا شوید ، رهاورد جدید پرشیا خودرو برای بازار ایران

نسل سوم مینی کانتریمن در سال 2014 به بازار جهانی عرضه شد و حضور کمرنگی هم در بازار داخلی داشت. همان طور که می دانید این برند تحت مالکیت بی ام و قرار دارد و کانتریمن خودروی برند مینی در سگمنت SUV و بزرگترین محصول مینی محسوب می شود و شباهت های زیادی با بی ام و X1 دارد و بسیاری از ویژگی های این دو خودرو با یکدیگر مشترک هستند.

 

قوای فنی:

دو انتخاب برایموتور مینی کانتریمن وجود دارد ، توربوی 1.5 لیتری و یا 2.0 لیتری ، که در نسخه ی ALL 4 قابلیت چهار چرخ محرک برای هر دو موتور انتخابی وجود دارد. موتور 1.5 لیتری سه سیلندر بوده و 134 اسب بخار قدرت و 219 نیوتون متر گشتاور را به شما ارزانی می دارد. موتور 2.0 لیتری اندکی تاخیر توربو دارد و در نهایت 189 اسب بخار توان و 280 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. نسخه ی هیبریدی این خودرو نیز به تازگی وارد بازار جهانی شده که امیدواریم بتواند به ایران راه یابد.

مینی کانتریمن

امکانات و کارایی:

محصولات مینی همواره خودروهایی با رانندگی جذاب و سرگرم کننده را شامل می شدند ، اما در کانتریمن تمرکز بیشتری بر ایجاد فضای خوب و کافی برای سرنشینان و قسمت حمل بار صورت گرفته که نتیجه ی آن یک خودروی خانوادگی تر است. سقف پانورامیک ، تودوزی چرمی ، سیستم ورود بدون کلید ، دوربین عقب ، بلوتوث ، سنسور پارک عقب ، صندلی های تاشو با نسبت 40/20/40 ،  رینگ های آلیاژی هفده اینچی و چراغ های اتوماتیک تجهیزات استاندارد نسخه ی کوپر هستند.

نسخه ی کوپر اس مجهز به رینگ های هجده اینچی ، صندلی های اسپرت و لامپ های LED است  و نسخه های بالاتر کوپر اس‌ آل ۴  ، گرمکن صندلی و سیستم پارک اتوماتیک را دارا هستند. سیستم سرگرمی خودرو نیز همانند خودروهای بی ام و مجهز به iDrive  است و بسته به سطح تجهیزات مانیتوری از سایز 6.5 تا 8.8 اینچ را می توانید داشته باشید. در تست های ایمنی موسسه IIHS ، کانتریمن نمره ی خوب را در ضربه از تمامی جهات دریافت کرد و همچنین در آزمون روشنایی چراغ که به تازگی به سایر آزمون ها اضافه شده است عملکرد قابل قبولی داشت. بسته ی Loaded نیز قابل انتخاب است که شامل ترمز خودکار بوده و درصد وقوع تصادفات را بسیار کاهش می دهد.

مینی کانتریمن

شتاب و مصرف سوخت :

نسخه ی ALL 4 و دارای موتور دو لیتری توربو که تقریبا از کامل ترین نسخه های کانتریمن به شمار میرود ، می تواند 0 تا 100 کیلومتر را در 7.1 ثانیه طی کند . قدرت خودرو کفایت می کند و صدای دلنشین اگزوز برای علاقمندان به رانندگی راضی کننده خواهد بود. برای سیستم انتقال نیرو نیز می توانید از بین شش سرعته دستی یا هشت سرعته ی اتوماتیک یکی را انتخاب کنید که گیربکس اتوماتیک حس و حال یک بی ام و را به شما القا خواهد کرد. در بحث مصرف سوخت ، نسخه ی ALL 4 با موتور دو لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ، 10.69 لیتر در شهر ، 7.58 لیتر در بزرگراه و نه لیتر در حالت ترکیبی مصرف خواهد کرد و سالیانه 5.7 تن گازهای گلخانه ای تولید می کند که کمی بهتر از خودروهای متوسط بازار است.

مینی کانتریمن

طراحی ظاهری:

همانند تمام مینی ها اصول طراحی گذشته در کانتریمن نیز دیده می شود ، ولی خودرو نسبت به مینی های گذشته بزرگتر است و پنجره های اضافه شده به خودرو هر چند جذاب محسوب نمی شوند ولی ظاهر قابل قبولی به خودرو می دهند. ارتفاع 16.51 سانتی متری خودرو چندان برای پیمایش مسیر های خارج جاده ای مناسب نیست و سیستم چهار چرخ محرک بیشتر در مسیر های برفی زمستان به کار خواهد آمد. در فضای بار عقب شاهد صندوقی با حجم 500 لیتر هستیم که در صورت تا کردن صندلی ها ، به 1347 لیتر می رسد که کافی و مناسب به نظر می آید. البته در نسخه ی هیبریدی باطری قرار گرفته در صندوق عقب مقداری از فضای بار را اشغال می کند.

مینی کانتریمن

قیمت و جمع بندی :

مساله ای که همواره در مورد مینی به خصوص در بازار آمریکای شمالی وجود دارد ، قابلیت اطمینان خودروهای مینی است که همواره در قعر جدول برند های قابل اعتماد قرار دارد. قیمت پایه ی کانتریمن 26950 دلار است ، کانتریمن اس 2 لیتری 29950 دلار را می طلبد و در بالاترین نسخه های با سیستم AWD به چهل هزار دلار خواهد رسید که در بازار شلوغ کراس اوور های کوچک رقابت سختی را پیش رو خواهد داشت.

اگر به دنبال یک کراس اوور کوچک با رانندگی سرگرم کننده هستید مینی کانتریمن اس گزینه ی مناسبی برای شما خواهید بود. همچنین خریداران SUV های سنتی ممکن است به دلیل عملکرد و قابلیت های خوب جذب کانتریمن شوند. اکثر رقبای جهانی این خودرو در بازار ایران حاضر نیستند ، اما در صورت ورود مینی کانتریمن باید با خودروهایی نظیر کیا اسپورتیج محبوب و فولکس واگن تیگوان تازه وارد رقابت کند که به نظر می رسد این خودرو آینده دشواری در بازار ایران خواهد داشت و لزوم قیمت گذاری مناسب ، تنوع مدل های عرضه شده و شرایط فروش جذاب برای فروش این خودرو حیاتی به نظر می رسد.

مینی کانتریمن

نکات مثبت:

ظاهر متفاوت ، فضای داخلی بیشتر و عرضه ی نسخه ی هیبریدی

نکات منفی :

قیمت بالا ، بی ام و در پوسته ی مینی ، ایمنی کامل فقط در بعضی نسخه ها موجود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا