اسلایدربررسیکره ای

بررسی فنی محصولات هیوندای کرمان موتور

برگزاری تست درایو خودروها یکی از روش های متداول بازاریابی در جهان است که چند سالی می شود توسط شرکت های ایرانی برگزار می شود. از جمله مزایای این روش می توان به اثر تبلیغاتی آن و عنوان کردن نام شرکت و آشنایی خریداران با تمامی نکات خودرو آن هم به صورت عینی و عملی اشاره کرد. در طی چند روز گذشته کرمان موتور ، نماینده هیوندای در ایران ، تست درایوی برای برخی محصولاتش برگزار کرد که در ادامه می توانید راجع به آن بخوانید و تصاویرش را نیز مشاهده کنید. در حال حاضر مشتریان و علاقه مندان به محصولات هیوندای کرمان موتور نظیر اکسنت ، النترا ، توسان و … می توانند برای تست درایو خودروها در نمایندگی های این شرکت ثبت نام کنند. با توجه به اعلام روابط عمومی این شرکت ، طرح تست درایو محصولات هیوندای بزودی در تمام کشور برگزار می شود.

هیوندای در ایران

نخستین تجربه های هیوندای در ایران در دهه ی هشتاد شمسی و ارایه ی مدل های ورنا (اکسنت) و آوانته ( الانترا) بود. در آن سال ها مشتریان با دیدی به خودروهای کره ای می نگریستند که امروزه شاهد همین دید از سوی برخی مردم نسبت به خودروهای چینی هستیم ، خودروهایی بی کیفیت و نه جندان با دوام که خرید آن ها صرفه ی اقتصادی ندارد.ولی به مرور زمان محصولات کره ای توانستند تفکر مشتریان را با ارایه ی راحتی مناسب ، مصرف سوخت بهینه ، استهلاک کم و ماندگاری بالا تغییر دهند و بازار کم کم تمایل به آنها پیدا کرد تا حدی که بسیاری از ساخته های کره ای نظیر توسان و سانتافه به خودروهایی پر طرفدار در ایران تبدیل شدند و همان هیوندای آوانته تقاضای زیادی در بازار دست دوم پیدا کرد.

بعد از تحریم های بین المللی علیه ایران و قطع همکاری کره ای ها، مونتاژ خودروهای یاد شده با مشکل مواجه شد. پس از وقفه ای مجددا محصولات هیوندای این بار از طریق واردات و با تنوع بیشتر به ایران راه یافتند.. پس از رفع تحریم ها ، کرمان موتور پس از سالها مجددا برای بدست آوری امتیاز عرضه ی محصولات هیوندای تلاش نمود و به عنوان یکی از نماینده های رسمی محصولات هیوندای در ایران معرفی شد و اقدام به عرضه خودروهای هیوندای به صورت مونتاژی و وارداتی نمود. تولیدات کره ای در طی این سال ها با بروز رسانی های گوناگون و ارایه ی انبوهی از امکانات ایمنی و رفاهی ، توانستند شامل تحسین مشتریان ایرانی شوند و تمایل به خرید آنها حتی در نسخه های کارکرده بسیار زیاد است و به نظر می رسد روز به روز بیشتر خواهد شد.

هیوندای اکسنت ، اولین هیوندای مونتاژی بعد از برجام

هیوندای اکسنت خودرویی آشنا برای ایرانیان است. در دهه هشتاد شمسی نسل قبلی این خودرو با نام ورنا در ایران مونتاژ می شد که در آن سال ها رقیبی برای برخی خودروهای داخلی نظیر پژو 405 و پارس و خانواده سمند بود. نسل های بعدی این خودرو نیز پس از مدتی وقفه به ایران راه یافتند و در عمل بهتر از برادر خود یعنی کیا ریو ظاهر شدند.

چند وقتی است که کرمان موتور این خودرو را به صورت مونتاژی در نسل چهارم به بازار داخلی عرضه می کند. موتور 1600 سی سی اکسنت قادر به تولید 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتون متر گشتاور است که در ترکیب با وزن 1140 کیلوگرمی خودرو ، شتاب و کشش قابل قبولی را فراهم می سازند که این ویژگی در بازار امروز کشور که سرشار از خودروهای اقتصادی چینی با پیشرانه های کم حجم و ضعیف شده ، ویژگی مهمی به حساب می آید.

اکسنت لیست انبوهی از امکانات از جمله فرمان برقی ، شش کیسه ی هوا ، مانیتور و رهیاب ماهواره ای فعال در ایران ، سیستم کنترل پایداری ، سنسور نور و دوربین عقب را در خود دارد که در این رده ی قیمتی برتر از رقیب خود یعنی پژو 301 ظاهر می شود. از جمله نکات منفی آن نیز می توان به تودوزی پارچه ای اشاره کرد. نسل جدید این خودرو که از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می برد نیز در نمایشگاه های جهانی معرفی شده که امیدواریم همزمان با عرضه در بازار جهانی ، به ایران نیز بیاید. مشخصات اکسنت را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

 

مشخصات فنی هیوندای اکسنت تولیدی کرمان موتور:

 

نوع و حجم موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1591 سی سی
حداکثر قدرت 124 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
سیستم انتقال قدرت چهار دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 11.4 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
سایز و ابعاد بر حسب میلی متر 4370 طول – 1700 عرض – 1457 ارتفاع
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2565
امکانات ایمنی ABS – EBA – EBD – VSC – TCS + 6 کیسه هوا
سایر امکانات رفاهی تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی – سانروف  – سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی – دکمه استارت موتور – سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی – سنسور عقب – دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی) – نشان دهنده باد لاستیک ‌ها – سیستم کمکی در سربالایی (HAC) – کروز کنترل

 

هیوندای الانترا ، خوش قیافه ی کره ای

نخستین الانتراها در ایران با نام آوانته و به صورت مونتاژی عرضه شدند که در آن زمان رقیبی برای خودروهایی نظیر سیتروئن زانتیا و رنو مگان بودند. پس از قطع تولید این خودرو و در هنگامی که مشتریان شناخت خوبی از آن پیدا کرده بودند ، به یکباره در بازار دست دوم پر طرفدار شد.

نسل بعدی این خودرو نیز از طریق واردات به ایران راه یافت که با ژاپنی های این رده نظیر میتسوبیشی لنسر و تویوتا کرولا رقابت می کرد و تجهیزات رفاهی بیشتری را در خود جای داده بود ، اما به دلیل ظاهر اسپرت تر برادر خود یعنی کیا سراتو ، همواره زیر سایه ی آن قرار داشت. با عرضه ی نسل جدید این خودرو موسوم به AD که از زبان طراحی جدید محصولات هیوندای بهره می برد و چهره جذاب تری دارد ، بعضی از خریداران آن را به سراتو که عرضه ی منظمی به بازار ندارد ترجیح دادند.

شتاب و کشش الانترا به عنوان یک سدان خانوادگی قابل توجه است و در بسیاری از تست های انجام شده در خارج از کشور ، آن را “بچه سوناتا” لقب داده ان که البته بی دلیل هم نیست و الانترا شباهت زیادی به سوناتا دارد. ترکیب موتور دو لیتری و جعبه دنده ی شش سرعته ی اتوماتیک برای الانترا بسیار مفید بوده و کمبودی از این نظر در این خودرو حس نخواهید کرد. امکانات این خودرو نیز شامل گرم کن و سرد کن صندلی های جلو ، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش و سایر امکانات رفاهی می شود که این روزها در بازار جهانی لازم به حساب می آیند.

 

مشخصات فنی هیوندای الانترا تولیدی کرمان موتور

نوع و حجم موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1999 سی سی
حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 179 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
سیستم انتقال قدرت شش دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 8.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
سایز و ابعاد بر حسب میلی متر 4530 طول – 1775 عرض – 1435 ارتفاع
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2700
امکانات ایمنی VSM – ESC – TCS – ABS – EBD – BA + 6 کیسه هوا
سایر امکانات رفاهی سیستم Active ECO – نشان دنده باد لاستیک ‌ها – چراغ مخصوص روز – آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن – رینگ 16 اینچی – تنظیم صندلی راننده در 6 جهت – کروز کنترل – تجهیزات سفارشی: سانروف – مه‌ شکن جلو – روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ ها (سنسور نور) – رینگ 17 اینچی – سیستم ورود بدون کلید – دکمه استارت موتور – دوربین عقب – روکش چرمی صندلی ‌ها – گرمکن صندلی‌ های جلو – گرمکن صندلی‌ های عقب – روکش چرمی فرمان و دسته دنده – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو

 

 

توسان ، خودروی محبوب ایرانیان

توسان یکی از کراس اوور های سایز متوسط هیوندای بود که اولین بار در نسخه ی 2007 به ایران وارد شد. موتور قوی شش سیلندر و طراحی خاص بدنه که به سبک محصولات محبوب آمریکایی ها بود ، توانست در بازار ایران موفق ظاهر شود و هنوز هم با قیمت نسبتا بالایی در نمونه های دست دوم به فروش می رسد.

نسل بعدی این خودرو دچار قوانین عجیب و غریب واردات شد و با پیشرانه های 2.4 لیتری چهار سیلندر در بازار حاضر شد ، اما توانست در رقابت با سوزوکی ویتارا و سانگ یانگ کوراندو موفق ظاهر شود و برادران کره ای توسان و اسپورتیج ، بازار را قبضه کردند. نسل بعدی این خودرو که در حال حاضر بر روی خط تولید قرار دارد را با کد TL و با پیشرانه ی 2 لیتری شاهد هستیم که از نظر ابعاد و اندازه نیز اندکی کوچکتر شده است و شتاب متوسطی دارد ، طراحی جذاب آن یک عامل مثبت برای فروش آن است.

عامل دیگر برای فروش این خودرو حجم وسیع امکانات و تجهیزات این خودروست که به خصوص با سلیقه ی ایرانی بسیار هماهنگ است. یک در ادامه مشخصات توسان را مشاهده می نمایید :

 

نوع و حجم موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1999 سی سی
حداکثر قدرت 164 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 204 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
سیستم انتقال قدرت شش دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 8.1 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 10.1 لیتر در صد کیلومتر
سایز و ابعاد بر حسب میلی متر 4475 طول – 1850 عرض – 1650 ارتفاع
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2670
امکانات ایمنی سیستم کمکی کنترل حرکت در شیب‌ HAC – سیستم کنترل پایداری الكترونيكي با امکان کنترل مجزاي 4 چرخ – ABS – EBD+ 6 کیسه هوا
سایر امکانات رفاهی گرمکن فرمان – سنسور نور – کلید استارت – ‌گرم کن و سرد کن صندلی – ترمز پارک الکترونیکی – یخچال – سانروف پانوراما – آینه الکتروکرومیک (EMC) – صفحه کیلومتر سوپر ویژن با ال سی دی رنگی 4.2 اینچی – باله عقب مجهز به چراغ ترمز – چراغ های عقب LED ترکیبی ‌- چراغ های جلو LED‌ – چراغ هاي LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ های مه شکن‌ – چراغ هاي راهنما بر روي آينه هاي جانبي و سيستم روشنايي ورود به خودرو‌ – رینگ های آلومینیومی 18 اینچی – سیستم شناسایی نقطه کور – سيستم کمکي پارک به وسیله سنسورهای عقب و جلو (PAS)

در پایان باید اشاره کنیم که این سبک از بازاریابی که چند وقتی است وارد ایران شده بسیار مفید است و می تواند اطلاعات مناسبی را به مشتریان احتمالی بدهد تا بتوانند با دید بهتری در مورد خرید خود تصمیم بگیرند. از سوی دیگر رسانه های مختلف نیز می توانند در این رویدادها حاضر شوند و اقدام به تهیه ی گزارش کنند که به خصوص برای افرادی که قادر به شرکت در تست درایو نیستند جالب توجه است. امیدواریم این روند از خدمات بازاریابی در شرکت های خودرویی همه گیر شود تا شفافیت در بازار افزایش یابد و مردم بتوانند تمایز درستی بین خودروهای مختلف قائل شوند، علاوه بر این با توجه به کاهش روز افزون قدرت خرید مردم ، برگزاری تست درایو اطلاعات کافی جهت خرید در اختیار آنان قرار خواهد داد.

3 دیدگاه

  1. من هيچ وقت متوجه نشدم چرا قيمت هيونداي هاي مونتاژي كمتر از وارداتي نيست؟
    مگر تعرفه مونتاژ كمتر از تعرفه واردات نيست؟
    اگر كسي از دوستان ميدونه لطفا راهنمايي كنه

    1. قیمت هیوندای مونتاژی 147.9 قیمت هیوندای وارداتی 198 ، آسان موتورم که علی الحساب زده 161 معلوم نیست قطعیش چند بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا