اسلایدربررسیژاپنی

میتسوبیشی اوتلندر PHEV در ایران

محصولات میتسوبیشی چند سالی است که با همکاری آرین موتور به عنوان نماینده ی رسمی این شرکت در ایران وارد بازار شده  و استقبال خوبی هم از تولیدات میتسوبیشی صورت گرفته است. بعد از باز شدن سایت ثبت سفارش و امکان واردات مدل های جدید ، آرین موتور از میتسوبیشی اوتلندر PHEV که یک نسخه ی پلاگین هیبریدی است رو نمایی برای بازار ایران رونمایی کرد.

چرا باید یک SUV به صورت هیبریدی عرضه شود؟

فروش بالای خودروهای هیبریدی در جهان و از سوی دیگر تمایل شدید خریداران به سگمنت SUV موجب شده که بسیاری از سازندگان علاقه به عرضه ی نمونه های هیبریدی از شاسی بلند های ترکیبی خود داشته باشند. در این زمینه اوتلندر PHEV یکی از پیشگامان است و در بازار اروپا و بازار استرالیا جز محبوب ترین خودروهای این برند محسوب می شود. این خودرو از سال 2014 در بازار حضور دارد و به تنهایی 15 درصد از سهم خودروهای پلاگین هیبرید جهان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر با توجه به قوانین واردات در کشور قادر به تهیه ی نمونه های قوی تر این خودرو نیستیم ، پس پلاگین هیبرید بودن آن می تواند عاملی باشد که شتاب بهتری را برای این خودرو فراهم سازد و علی رغم افزایش تعرفه ها در تمامی سطوح ، با قیمت منطقی تری روبرو باشیم.

این خودرو چه مشخصاتی دارد؟

اوتلندر PHEV یک موتور بنزینی  ۲ لیتری همراه با دو موتور دو قلوی الکتریکی دارد که در نهایت حداکثر 156اسب بخار قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور را به شما ارزانی خواهد داشت که در مجموع با موتورهای برقی توان آن  به 230 اسب بخار خواهد رسید، به علاوه شما قادر به رانندگی در  یکی از سه حالت تمام برقی یا EV ، حالت هیبرید و حالت هیبرید موازی خواهید بود که به صورت اتوماتیک توسط آنالیزور ‌های اوتلندر PHEV با بررسی جاده و فشار وارد شده به خودرو و همچنین میزان سوخت اتومبیل انتخاب می شود.

سیستم چهار چرخ محرک این خودرو مشابه دیگر خودروی محبوب این برند یعنی لنسر اوولوشن است و مهندسان میتسوبیشی در تهیه ی پلت فرم آن از تجربیات موفق میتسوبیشی پاجرو بهره برده اند. در حالت تمام برقی در حالت تمام برقی میتوانید در 120 کیلومتر شتاب بگیرید و در این حالت 60 کیلومتر برد حرکتی خواهد داشت.

مصرف سوخت این خودرو برابر با 1.7 لیتر در صد کیلومتر است. در حالت هیبرید نیز مصرف سوخت حقیقی رقمی بین 5.7 الی 6 لیتر در صد کیلومتر است که برای خودرویی در این کلاس ، راضی کننده خواهد بود.

امکانات و تجهیزات :

مطابق اعلام آرین موتور ، نماینده ی میتسوبیشی در ایران ، این خودرو مجهز به هفت کیسه ی هوا ، سیستم کنترل پایداری فعال (ASC) همراه با کنترل کشش (TCL ) ، سیستم ترمز کمکی و ترمز کمکی هنگام حرکت در سطوح شیبدار(HSA) خواهد بود.

 

هم چنین این خودرو پنج ستاره ایمنی را از NCAP استرالیا دریافت نموده است. در زمینه ی تجهیزات رفاهی نیز اوتلندر PHEV با دست پر به میدان آمده و لیست کامل امکانات این خودرو را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع و حجم موتور 4 سیلندر با حجم 1998 سی سی + دو موتور الکتریکی با قدرت 60 کیلووات
حداکثر قدرت 120 اسب بخار
حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر
مصرف سوخت ترکیبی 5.7 لیتر در صد کیلومتر در حالت هیبریدی
سایز و ابعاد بر حسب میلی متر 4655 طول – 1811 عرض – 1678 ارتفاع
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2669
امکانات ایمنی ABS – EBA – EBD – ASC – TCL + 7 کیسه هوا
حجم باک و باتری ها 45 لیتر + باتری 300 ولتی
سایر امکانات رفاهی کروز کنترل ، چراغ‌های جلوLED، شوینده چراغ‌ها بر روی سپرجلو، Day Light، چراغ‌های عقب LED طیفی،دارای مه‌شکن LED، غربیلک گرمکن فرمان

، سیستم ورود و خروج بدون سوییچ(Keyless)

،کنترل اتوماتیک چراغ‌ها ، دارای سنسور پارک خودرو برروی سپرهای جلو وعقب ، سیستم تهویه هوای دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین جلو ، دستگیره‌های کرومی داخلی و خارجی ، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای ، دارای سوییچ‌های حالت اقتصادی(Eco Mode)، ذخیره انرژی، EV، حالت شارژ ، ترمز دستی برقی (دکمه‌ای)

، درب صندوق عقب (برقی) ، دارای نمایشگر 6اینچی لمسی ، مجهز به سیستم هندزفری بلوتوث و کنترل روی فرمان ، سانروف ۳ حالته استاندارد

، صندلی‌های تمام چرم به‌همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۸ جهت ، دارای ۴ فضای نگهدارنده بطری/ لیوان بر روی هر ۴ در، سیستم ترمز برقی پارک خودرو ، دارای سنسور تشخیص بارش باران- همراه با ۲ برف‌پاک کن اتوماتیک

،کنترل اتوماتیک تهویه هوا ، مجهز به سیستم تشخیص تصادف ، سیستم نظارت بر فشار واردآمده بر تایرها ، سیستم صوتی هشداردهنده نسبت به وسایل نقلیه

 

 

قیمت قطعی این خودرو 317 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا