اخباراخبار داخلی

سایپا قیمت محصولات خود را در کشور عراق منتشر نمود

سایپا برای اولین‌بار قیمت رسمی محصولات خود را در کشور عراق منتشر نمود.

در این نمایشگاه سایپا با داشتن 220 متر مربع غرفه، محصولاتی چون تیبا ، تیبا 2 ، آریو اتوماتیک ، کوییک ، ساینا اتوماتیک ، سایپا 131 و پیکاپ ریچ و همچنین قطعات و لوازم تولید شده در شرکت های گروه سایپا را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد .

به گزارش ایران جیب در نمایشگاه بغداد خودروهای مدل 2018 سایپا به صورت فروش ویژه و با تخفیف های نمایشگاهی با قیمت های ، سایپا 131 (پراید) 6800 دلار ، آریو اتوماتیک 11800 دلار ، تیبا 7100 دلار ، ساینا اتوماتیک 10400 دلار ، ساینا 8200 دلار ، تیبا دو 8200 دلار و کوییک 11600 دلار عرضه گردید.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن ماه با حضور شرکت های ایرانی در شهر بغداد برگزار شد .

دنده6:البته مشخص نشده که این قیمت ها، در واقع قیمت خالص فروش سایپا به عراق است یا قیمت با احتساب مالیات و عوارض و سود نمایندگی و خدمات پس از فروش در کشور عراق  اعلام می شود، که در این صورت نرخ های اعلامی قابل اتکا نیستند.
اگر کزینه دوم مطرح باشد هیوندای هم می تواند در کره جنوبی اعلام کند که سانتافه را به ایرانی ها حدود 70 هزار دلار می فروشد در حالیکه در ایران این مالیات و گمرک است قیمت این خودرو را به 70 هزار دلار رسانده و هیوندای به صورت خالص کمتر از نصف این پول را بدست می آورد.

 

 

 

3 دیدگاه

  1. به عنوان یک مطلع و کسی که مستقیماً روی این موضوع کار میکنم دقیقاً مورد دوم صحیح است و رقم دریافتی سایپا به عنوان مثال برای 131 4500 دلار می باشد خودروها دقیقا هم قیمت داخل عرضه می شوند و استقبال بسیار پائین است زیرا در بازار عراق نمایندگی سایپا خودروی تیبا 2 را به قیمت پیکانتو می فروشد و تعداد فروش خودروهای ایرانی مخصوصاً در 2 یا 3 سال اخیر بسیار پایین و کمتر از 500 عدد در سال است و در بازارهای دیگر کمتر از 100 عدد در سال ….!!!!!!!

    1. من مطلع هستم که قیمتش بعنوان یک کارشناس که هستم بالا نیست چون مطلع هستم زیرا از مطلع بودنم سود میبرم پس باید با اطلاع از مطلع بودن قیمت اقدام کرد

  2. مطلع هستم و بعنوان مطلع از قبمت باخبرم چون مطلع هستم میتونم شتاب تقریبی با دلار بسنجم !! و نیز بعنوان یک مطلع باید در راستای سیاست های کلان فروش و تولید خودرو گام برداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا