گران‌ترین و ارزان‌ترین خودروهای برقی جهان

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | 2 نظر

گران‌ترین و ارزان‌ترین خودروهای برقی جهان

تب تولید و استفاده از خودروهای برقی این روزها بسیار بالا رفته و شرکت‌های مختلف خودروسازی دنیا بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای خود را به این مدل محصولات اختصاص داده‌اند. در چنین شرایطی، خودروسازان دنیا پیوسته به‌دنبال عرضه محصولات برقی جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته و سرعت و پیمایش بالاتر هستند زیرا خوب می‌دانند آینده صنعت خودرو در دست مدل‌های برقی و هوشمند است.
در این مورد «ایسنا» نیز گزارشی را به نقل از منابع خارجی منتشر کرده که در آن به بررسی بهترین خودروهای برقی جهان پرداخته شده است.در این گزارش آمده که بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود به این منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

این گزارش به بررسی مختصر بهترین خودروهای الکتریکی و برقی در جهان پرداخته که همگی دارای ظرفیت چهار سرنشین و از برندهای خودروسازی مشهور در دنیا هستند. البته از آنجا که خودروهای برقی و الکتریکی به‌تازگی وارد خودروسازی و تولید انبوه شده‌اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار نیستند، اما به‌دلیل آنکه دوستدار محیط‌زیست بوده و آلودگی ایجاد نمی‌کنند، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در فهرست زیر به ترتیب از گران‌ترین تا ارزان‌ترین خودروی برقی لیست شده است.

۱- شورولت بولت

خودروی الکتریکی شورولت بولت که گران‌ترین محصول در این فهرست به‌شمار می‌رود، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده و توانسته با ظاهری مناسب علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کند. این خودرو بالاترین گستره طی مسافت را داراست و می‌تواند تا حدود ۳۸۳ کیلومتر پیمایش داشته باشد. قیمت بولت ۳۶ هزار و ۶۲۰ دلار است.

۲- فیات E۵۰۰

این خودرو کاملا مقرون‌به‌صرفه، کم‌خرج و اقتصادی بوده و تجربه رانندگی خوبی را برای کاربرانش فراهم خواهد کرد. این خودرو می‌تواند ۱۳۵ کیلومتر پیمایش داشته باشد و قیمت آن نیز ۳۲ هزار و ۹۹۵ دلار است.

۳- کیا سول

این خودروی کره‌ای به‌عنوان محصولی کامپکت در کلاس شاسی‌بلند یا کراس اوور قرار گرفته است. محدوده طی مسافت این خودرو به ۱۷۸ کیلومتر می‌رسد که البته تنها در برخی از ایالت‌های آمریکا قابل‌دسترسی و استفاده است. قیمت این خودرو ۳۲ هزار و ۲۵۰ دلار است.

۴- فولکس واگن‌ای گلف

این محصول با قابلیت‌های فراوانی که دارد، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای برقی جهان است. قیمت این خودرو با محدود طی مسافت ۲۰۱ کیلومتر، ۳۰ هزار و ۴۹۵ دلار است.

۵- نیسان لیف

نیسان لیف ژاپنی جدید که از برترین خودروهای سال ۲۰۱۸ شناخته شده است، با قابلیت‌های فوق‌العاده، ظرفیت حمل سرنشینان و بار مناسب و البته قیمت، مورد بسیار خوبی برای خرید یک خودروی الکتریکی و برقی به‌شمار می‌رود. قیمت پیشنهادی این خودرو که محدوده طی مسافت آن ۲۴۳ کیلومتر است، ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار است. این خودرو با توجه به امکانات بسیار پیشرفته و ظاهر خوبی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

۶- هیوندای آیونیک

این خودرو با حجم و ظرفیت مناسب برای حمل چهار سرنشین بزرگسال و قیمت قابل‌قبول، دارای محدوده طی مسافت ۲۰۰ کیلومتر است و قیمت پیشنهادی آن نیز ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار است. این خودرو تنها در ایالت کالیفرنیای آمریکا قابل‌دسترسی و خرید و فروش است.

۷- فورد فوکوس

در صورتی که به خودروهای کوچک و هاچ‌بک علاقه‌مند هستید، این خودروی برقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. محدوده طی مسافت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر و قیمت آن نیز ۲۹ هزار و ۱۲۰ دلار است. این خودرو نیز تولید محدودی دارد و تنها در نمایندگی‌های مجاز ۱۶ ایالت آمریکا یافت می‌شود، اما می‌توان آن را در سایر کشورهای جهان هم سفارش داد.

۸- اسمارت فورتو

ارزان‌ترین خودروی این فهرست، اسمارت فورتو نام دارد و برای آن دسته از دوستداران محیط‌زیست که نمی‌خواهند چندان هزینه بالایی صرف کنند، این مورد بهترین گزینه خواهد بود. محدوده طی مسافت این خودرو ۹۳ کیلومتر بوده و سرعت آن نیز به بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو ۲۳ هزار و ۸۰۰ دلار است.


2 دیدگاه

  1. هامون | اسفند 2, 1396 | لینک نظر

    ببخشید پرفروش ترین خودروی برقی دنیا از لحاظ تعداد ,خودروی تویوتا پریوس را از قلم انداختید ……!!!

    • در پاسخ به: هامون

      بابک | اسفند 2, 1396 | لینک نظر

      داداش میدونم عشق تویوتایی ولی اون هیبریده اینا برقین فرق میکنه