اخباراخبار داخلی

رمزگشایی تقلب مرسدس ‌بنز در آمریکا

مقامات آمریکایی اعلام کردند بررسی‌ها نشان داده است در خودروهای مرسدس بنز دیزلی دستکاری‌های نرم‌افزاری انجام شده است. احتمال می‌رود این تغییرات به منظور تقلب در میزان آلایندگی این خودروها انجام شده باشد.

به گزارش اتوموتیو‌نیوز عملکردی در نرم‌افزار این خودروها کشف شده است که تشخیص می‌دهد خودرو در حال گذراندن آزمایش‌های تعیین میزان آلایندگی هست یا خیر. عملکرد دیگری نیز شناسایی شده است که پس از طی مسافت ۲۵ کیلومتر، کنترل آلایندگی را به‌طور خودکار خاموش می‌کند و در این شرایط آلایندگی خودرو از حد مجاز فراتر می‌رود. این دو عملکرد نرم‌افزاری به این منظور طراحی شده‌اند که خودروها حین انجام آزمایش‌‌های تعیین سطح آلایندگی به‌طور موقت گازهای سمی کمتری تولید کنند. پس از آنکه سامانه کنترل آلایندگی از کار می‌افتد میزان انتشار گازهای اکسید نیتروژن تا ۱۰‌برابر حد مجاز افزایش می‌یابد. سخنگوی شرکت دایملر مالک برند مرسدس از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده و گفته است که مقامات این شرکت در حال مذاکره با مراجع قانونی هستند.

2 دیدگاه

  1. فولوکس و تویوتا هم پیش ازین تقلب کرده بودن همچنین رسوایی رنو در فرانسه که سال پیش منتشر شد حال مشخص شد که شرکت ها ب ای رتبه بهتر و تهییج اذهان عمومی خریدارن بخصوص برندهای صاحب نام مثل رنو بنز و فولوکس که رسوایی دیزل گیت را بیار آورد از چه ابزاری برای کاهش مصرف و آلایتدگی استفاده میکنند عده ای برند پرست فقط ظاهر قضیه را میبینند این عده در ایران وجود دارند افرادی که دائم میگن فقط آلمانی فقط ژاپنی فقط این فقط اون مرگ بر این زنده باد اون متاسفم برای این تفکر بچه گانه و یکسو نگرانه

  2. الان باید بگیم درود بر پراید و وانت ان ؟
    یا بهتره بگیم درود بر سمند و پژو پارس و مدل های دیگر آن ؟
    متاسفم برای ملتی که اینقدر دامنه تحملش بالاست ، که باید سوار خودروهای بی کیفیت چینی و به اصطلاح ایرانی بشه !!
    لیاقت مردم ایران ، دسترسی ازاد به بهترین برند های جهانه !
    کارخانه های داخلی هم ، اگر توان رقابت و همسو سازی خط تولیدشان با جهان رو ندارند ، باید دست از سر این بازار تخصصی برداشته و به فکر کار دیگری باشند !!!!!!!!
    تقلب در هر برندی رو به هیچوجه خوب نمیدونم !
    ولی اینکه بیاییم و تمام برندهای خارجی رو به اینصورت محکوم کنیم رو هم بدتر میدونم !!
    تویوتا و بنز و فولکس واگن و …….و بقیه برند های جهانی ، کجا ، و این فرغونهای وطنی کجا ؟.؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا