اخباراخبار خارجیاسلایدر

معرفی رسمی نسل جدید هیوندای سانتافه + مشخصات فنی

هیوندای به تازگی طی مراسمی رسمی در کره تصاویر بیش‌تری از نسل جدید سانتافه به نمایش گذاشت. همچنین جزئیاتی درمورد مشخصات فنی این ماشین نیز اعلام شده است که پیش از این درمورد آن‌ها اطلاعی نداشتیم. خریداران می‌توانند از میان سه موتور مختلف یکی را انتخاب کنند. یکی از موتورها توربوشارژر دیزلی با حجم‌ ۲.۲ لیتری است که احتمالا نقشی در بازار ایران نخواهد داشت.

دو موتور بنزینی ۴ سیلندر که یکی تنفس طبیعی با حجم ۲.۴ لیتر و دیگری ۲ لیتری توربوشارژر است نیز برای سانتافه درنظر گرفته شده‌اند که احتمالا در ایران شاهد آن‌ها خواهیم بود. موتور ۲.۴ لیتری توانایی تولید ۱۸۵ اسب‌بخار و دیگری ۲۳۲ اسب‌بخار را دارد. همه موتورها به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل هستند و خودرو می‌تواند به سیستم چهارچرخ متحرک جدید هیوندای به نام HTRAC نیز مجهز شود. در مدل هفت سرنشینه، طول خودرو برابر با ۴۷۷۰، عرض آن ۱۸۹۰ و فاصله دو محور ۲۷۶۵ میلی‌متر است که سانتافه جدید را مقداری بزرگ‌تر از نسل قبلی می‌کند. هرچند تغییر ابعاد به معنای سنگین‌تر شدن این شاسی‌بلند نیست بلکه در نسل جدید علاوه بر سبک‌تر شدن خودرو، استحکام آن نیز بیش‌تر شده است.

هیوندای سانتافه جدید

سانتافه جدید در بسیاری از قسمت‌ها شباهت زیادی با کنا، کراس‌اور کوچک شهری کمپانی کره‌ای دارد که برنامه‌هایی برای ورود آن‌ نیز به بازار ایران هست. چرا‌غ‌های جلو و جلوپنجره مهم‌ترین قسمت‌هایی به شمار می‌روند که بیننده را به یاد برادر کوچکتر سانتافه می‌‌اندازد. نواری نقره‌ای رنگ چراغ‌‌ها را به جلوپنجره متصل می‌کند که نمای لوکس‌تری را به سانتافه نسبت به کنا بخشیده‌ است.

در داخل خودرو نیز همچون خارج آن شاهد طراحی جذابی هستیم به طوری که صفحه نمایش ۷ اینچی در میانه کنسول به همراه تودوزی‌ در داشبورد و روی درب‌ها به زیبایی این بخش افزوده‌اند. همچنین صفحه نمایش ۸ اینچی و هد‌آپ دیسپلی از آپشن‌هایی هستند که در تریم‌های گران‌تر قرار خواهند گرفت.

به رسم دیگر خودروهای هیوندای، شاهد طیف وسیعی از امکانات رفاهی و امنیتی بر روی سانتافه خواهیم بود. یکی از این ویژگی‌ها سیستم جلوگیری از تصادف است که در هنگام نزدیک شدن خودرویی از کناره‌‌ها به سانتافه، به طور خودکار ترمزگیری می‌کند. همچنین سیستم کمکی خروج ایمن از خودرو نیز در نسل جدید این شاسی‌بلند قرارگرفته است که از درصورت عبور خودرویی از کنار، امکان باز شدن درها را نمی‌دهد و از برخورد در با خودروهای کناری جلوگیری می‌کند.

برای مطلع شدن از دیگر مشخصات نسل جدید سانتافه باید تا معرفی کامل این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو که کمتر از یک‌ ماه دیگر برگزار می‌شود صبر داشته باشیم.

5 دیدگاه

  1. چقدر خوب در اومده طرح نهایی چراغ های باریک بکار برده جلو پنجره آبشاری و استفاده از دو نور افکن و هد لایت که در کونا هم شاهد بودیم در کل ترین خارجی و داخلی شیک و مدرن شده

    1. آقا يه ويتارا نقره اي ٢٠٠٦ هست مال يكي از فاميلامونه داره ميره خارج ميخواد بفروشه اما ماشين به بغل خوابيده بوده،٥٥ ميشه خريد،نظرت چيه؟
      نقره اي ٢٠٠٠ اتومات

      1. ویتارا سوار شدم خودروی خوبیه نقره ای هم که من دوسدارم شمارو نمیدونم به بغل افتاده بعد خود درش آورده اگه از جلو عقب نخورده هیچ مشکلی نداره راستی اینهمه خودرو چطور جا میدی تو پارکینگ:?
        لنسر
        جیپ
        چری ایکس 33
        405
        و حالا هم ویتارا؟؟
        نیما جان همه رو بفروش یه سراتو 2016 بخر 167 اسبه وای سوار شدم خیلی عالیه ماهه همه چی داره یا میتونی ی اپتیما 2015 بخری تک برگ سند
        من جای تو بودم اینکارو میکردم

        1. ايكس ٣٣ رو كه يك ماهي ميشه فروختم،ميخوام اگه بشه ٤٠٥ رو هم بفروشم براي خانمم يه ماشين اتومات بگيرم،اينو باهاش صحبت كردم چپ كرده و ماشين الان كلا رنگه ولي ٤٨ هم فكر كنم بده ماشين رو
          البته قرار بود اسم من همون امين بمونه ها!!!!سوتي دادي!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا