اسلایدربررسیچینی

بی وای دی F3 ، گزینه ای مناسب در بازه ای شلوغ

بازه ی قیمتی پنجاه تا شصت میلیون تومان این روزها بسیار پر تراکم است و خودروهای بسیاری با گیربکس دستی و اتوماتیک در این حدود رقابت می کنند.یکی از جدید ترین محصولات عرضه شده در این بخش از بازار ، سدان بی وای دی F3 است که گیربکس دستی دارد و توسط شرکت کارمانیا معرفی شده و پیش فروش آن با قیمت تقریبی 52 میلیون تومان صورت گرفته است.

با توجه به قیمت ، این خودرو با رقبایی نظیر دنا پلاس ، آریو و تندر پلاس دستی مقایسه می شود.بی وای دی یکی از مطرح ترین خودروسازان چین است و تولیداتش به خصوص در حوزه ی خودروهای پاک خواهان زیادی در سراسر جهان دارند ، اما این مورد باعث نشده که از تولید خودروهای اقتصادی و مقرون به صرفه که فروش بالایی نیز دارند غافل شود ، و به نظر می رسد با توجه به برند خودرو و امکانات مناسب آن ، تعدادی از مشتریان در این محدوده تمایل به خرید F3 داشته باشند. پس بیایید بیشتر با آن آشنا شویم :

بخش اول ، قسمت فنی

همانند بسیاری دیگر از خودروهای این محدوده قیمتی ، بی وای دی به یک موتور 1500 سی سی مجهز است که می تواند حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتون متر گشتاور تولید کند که در ترکیب با گیربکس دستی پنج سرعته و وزن 1210 کیلوگرمی شتاب و کشش مناسبی را برای خودرو فراهم می کند. بر خلاف بسیاری از خودروهای وطنی ، گیربکس هماهنگی خوبی با موتور دارد و فشار اضافه ای بر موتور وارد نمی شود ، در عین حال عاشقان رانندگی که علاقه به جعبه دنده های دستی دارند ، می توانند رانندگی نسبتا هیجان انگیزی در جاده های پر پیچ و خم داشته باشند و کمبودی از نظر کشش نخواهید داشت.

بی وای دی F3

بسیاری از خودروهای چینی از پیشرانه های طراحی شده میتسوبیشی در خودروهای خود استفاده می کنند ، ولی بی وای دی فراتر از آنها عمل کرده و در تولید F3 از یک موتور ساخت خودش با کد BYD473QE استفاده نموده است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع پیچشی است که سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم می آورد. نکته ی مهم در مورد F3 مصرف سوخت اقصادی آن است ، به طوری که در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 5.9 لیتر بنزین می سوزاند که در عین مقرون به صرفه بودن برای خریدار ، آلودگی کمی هم برای محیط زیست دارد.

بی وای دی F3

علاوه بر این ساخت موتور F3 با آلومینیوم ، باعث کاهش وزن قابل توجه آن شده که نتیجه ی آن فشار وارده ی کمتر بر محور جلوست که موجب کاهش استهلاک می شود.اطلاعات فنی F3 را می توانید در ادامه مشاهده کنید :

 

نوع موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی با تکنولوژی VVT و حجم 1500 سی سی
قدرت 107 اسب بخار
گشتاور 145 نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت پنج سرعته ی دستی
سیستم فرمان هیدورلیک
سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب فنر و تیر پیچشی
حجم باک 50 لیتر
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
استاندارد آلایندگی یورو 5

 

بخش دوم ، امکانات و تجهیزات

F3 یکی از خودروهای مجهز در رده ی خودش محسوب می شود و برای سلیقه ی آپشن پسند ایرانیان بسیار مناسب است. یکی از رقابتی ترین بخش های این خودرو ، دوربین جانبی آن است که زیر آینه ی سمت راست قرار دارد و در هنگام شروع حرکت از دنده عقب به صورت اتوماتیک فعال می شود. این ویژگی در این بازه ی قیمتی کم نظیر است و حتی بسیاری از خودروهای گران تر فاقد آن هستند.

بی وای دی F3

مورد دیگر که در F3 جلب توجه می کند صفحه نمایش هشت اینچی آن است که مجهز به مسیریاب بوده و عملکرد روان و قابل قبولی دارد که می تواند عامل جذابی برای بسیاری از خریداران باشد. سیستم صوتی این خودرو از سیستم عامل اندروید بهره می برد و چهار بلندگو و دو تیونر دارد که عملکرد نسبتا خوبی را از آن شاهد هستیم.علاوه بر این سیستم صوتی از کارت حافظه ی SD ، بلوتوث و امکان ارتباط با تلفن همراه پشتیبانی می کند.

بی وای دی F3

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم نمایش و پیمایش مصرف سوخت ، چراغ های روشنایی در روز ، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای ، سانروف ، خروجی برق 12 ولت ، رینگ های اسپرت آلیاژی ، آینه های جانبی برقی تاشو با راهنما ، کنترل سیستم صوتی و پاسخگویی به تماس روی غربیلک فرمان و سیستم تهویه مطبوع برقی اشاره کرد.
در زمینه ی تجهیزات ایمنی ، F3 دارای دو کیسه ی هوا ، سیستم های ABS+EBD ، سنسور و دوربین پارک عقب و سیستم کلید هوشمند (PIC) می باشد که در این قیمت مطلوب به نظر می رسد ، علاوه بر آن صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس است.

بخش سوم ، ظاهر و ابعاد

ابعاد خودرو به ترتیب 4617 ، 1716 و 1480 میلی متر است که یک سدان کامپکت را در ذهن تداعی می کند ، با این وجود فاصله ی بین دو محور 2615 میلی متری رقمی بین فاصله ی بین دو محور هیوندای اکسنت و الانترا است که نوید فضای پای خوب برای سرنشینان عقب را می دهد. صندوق بار این خودرو 430 لیتر حجم دارد که با تا کردن صندلی های عقب به 1084 لیتر افزایش می یابد و به راحتی پاسخگوی نیاز های یک خانواده خواهد بود.

بی وای دی F3

ظاهر خودرو شباهت بسیاری به تولیدات تویوتا به خصوص تویوتا کرولا دارد و البته این شباهت بی دلیل نیست ، چرا که بی وای دی از پلت فرم نسل قبل کرولا برای توسعه ی F3 استفاده کرده است. ظاهر این خودرو نسبت به رقیبانش که اکثرا خودروهایی خانوادگی با طراحی محافظه کار هستند ، جوان پسند و جذاب طراحی شده است. جلو پنجره کرومی و چراغ های باریک از نکات بارز در جلوی F3 هستند ، در نمای عقب نیز شاهد ظاهری مشابه تویوتا کرولا با تغییراتی اندک هستیم.

بی وای دی F3

کابین F3 نمایی جذاب و مدرن دارد که بلافاصله پس از ورود به آن ، متوجه تفاوتش با سایر رقبای چینی و وطنی خواهید شد. طراحی داشبورد قرینه با صفحه نمایشگری در وسط و فرمان چند پره با دکمه های کنترلی ، از مشخصات کابین این خودرو هستند که کاربر پسند بوده و مواد استفاده در ساخت آن نیز قابل قبول هستند.

نتیجه گیری و جمع بندی

بی وای دی F3 خودروی نسبتا به روزی بوده که نسبت به باقی رقبای حاضر در این رده ، مدرن تر محسوب می شود ، امکانات بیشتری دارد و شرکت کارمانیا نیز از نظر خدمات پس از فروش و مشتری مداری امتیاز خوبی را کسب کرده است. هم اکنون این خودرو قیمت دقیق 52 میلیون و 580 هزار تومان دارد و سایر رقبای آن عبارتند از تندر پلاس دنده ای با قیمت حدودی چهل میلیون تومان ، دنا پلاس با قیمت حدودی 49 میلیون تومان ، آریو دستی با قیمت حدودی پنجاه تومان و برلیانس H330 دنده ای با موتور جدید که قیمت حدودی پنجاه میلیون تومان دارد. بهتر است کارمانیا که شرکت تازه واردی در بازار خودروی کشور محسوب می شود ، با فراهم آوردن شرایط فروش مناسب و تحویل های کوتاه مدت ، زمینه ی حضور قوی تر این خودرو را در بازار ایران فراهم کند.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا