پورشه می گوید: PDK در خودروهای پورشه مخفف چیست و چگونه تلفظ می شود؟

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶

پورشه می گوید: PDK در خودروهای پورشه مخفف چیست و چگونه تلفظ می شود؟

حتی پس از تماشای این ویدئو، باز هم تلفظ کردنِ این اصطلاح آلمانی بسیار مشکل است.

کمپانی پورشه در اقدامی جالب، شروع به تولید ویدئوهایی کرده است که در آنها به سوالاتی که درباره پورشه برای شما پیش آمده و ذهنتان را مشغول کرده پاسخ می دهد. تا به حال پورشه دو ویدئو منتشر کرده که در آنها به سوالات زیر پاسخ داده است:

  • نام پورشه از کجا آمده است؟
  • نام 911 برای خودروهای پورشه از کجا آمده است؟

اما در ویدئویی که اخیراً منتشر شده، پورشه به آموزش نحوه صحیحِ تلفظ اصطلاح PDK پرداخته است. در این ویدئو، می توانید با تلفظ صحیح اصطلاح Porsche Doppelkupplungsgetriebe که به معنی گیربکسِ دوکلاچه پورشه است آشنا شوید (حتماً با خواندن این اصطلاح کاملاً درک کرده اید که چرا آن را به اختصار PDK می نامند!).

پورشه اعتراف می کند که اصطلاح Porsche Doppelkupplungsgetriebe یکی از پیچیده ترین لغات زبان آلمانی از نظر تلفظ است. حتی در ویدئو هم این اصطلاح بسیار سریع گفته می شود و به سختی می توان تلفظ صحیح آن را متوجه شد، بنابر این پیشنهاد می کنیم از همان حالت خلاصه شده یعنی PDK استفاده کنید.

در این ویدئو، پورشه علاوه بر توضیح کوتاهی که درباره نحوه تلفظ این اصطلاح می دهد، کمی هم درباره تاریخچه گیربکسِ دوکلاچه پورشه صحبت می کند. تاریخچه این جعبه دنده به دهه 60 میلادی باز می گردد، یعنی زمانی که تازه پورشه وارد عرصه مسابقات اتومبیل رانی شده بود. پس از آن در دهه 80 میلادی، پورشه این گیربکس را بر روی خودروی مسابقه ای پورشه 956 که در گروه C دسته بندی شده بود نصب کرد. حدوداً تا پیش از سال 2000 میلادی و قبل از اینکه پورشه گیربکس PDK را در پورشه 911 نسل 997 معرفی کند، این کمپانی آلمانی مشغول آزمایش و کسب تجربه در زمینه این گیربکس بود. درست است که پیش از گیربکس PDK پورشه هم جعبه دنده های دوکلاچه وجود داشته است، اما پورشه به سرعت توانست در میان انواع گیربکس های دوکلاچه در زمینه دوام و قابل اعتماد بودن رتبه نخست را کسب کند. شاید بتوان گفت تمام سال هایی که پورشه در حال کار بر روی این تکنولوژی و بهینه سازی آن بوده است، باعث شده بتواند چنین نتایجی را کسب کند.

اگر می خواهید در میان دوستان ماشین باز خود باسواد و بامعلومات به نظر برسید، می توانید با تماشای ویدئوی این مقاله نحوه صحیحِ تلفظ اصطلاح Porsche Doppelkupplungsgetriebe را یاد بگیرید (البته یاد گرفتن آن چندان هم راحت نیست). با این حال اگر موفق نشدید با تماشای این ویدئو نحوه صحیحِ تلفظ این اصطلاح را یاد بگیرید ناامید نشوید، چرا که دو انتخاب دیگر هم دارید: می توانید از دو اصطلاح PDK یا گیربکسِ دوکلاچه پورشه استفاده کنید.

 

 

 

منبع: پورشه


بدون دیدگاه