گزارش اولين تست زمستانى فصل ٢٠١٨ فرمول يك

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

گزارش اولين تست زمستانى فصل ٢٠١٨ فرمول يك

فصل جديد فرمول يك با شروع اولين دوره ى تست هاى زمستان در پيست بارسلونا شروع شد. در طول مدت تست ها شرايط جوى هوا مناسب نبود، حتى در روز سوم تست ها به دليل بارش برف شرايط سختى براى تيم ها به وجود آمد.

در اولين روز از اين تست ٤ روزه، دنيل ريكاردو راننده ى تيم ردبول توانست سريع ترين زمان را به ثبت برساند. در جايگاه دوم با اختلاف 0.178 ثانيه والترى بوتاس راننده ى تيم مرسدس قرار گرفت. هر دو راننده در هنگام ثبت اين زمان ها از تايرهاى مديوم استفاده مى كردند. کیمی رایکونن، راننده تیم فراری، نیز که از لاستیک سافت استفاده کرده بود، جایگاه سوم را از آن خود کرد. همچنين در اين روز، چرخ خودروى مكلارن فرناندو آلونسو دچار مشكل شد و اين راننده در نوبت بعد از ظهر با لاستيك هاى سوپرسافت موفق شد تا رده ى هفتم را كسب كند.

ردبول نيز تنها تيمى بود كه توانست بيش از ١٠٠ دور را طى كند و به عدد ١٠٥ دور در روز اول تست ها دست يافت.

در روز دوم تست ها شرايط آب و هواى براى انجام تست ها مناسب نبود و هوا به شدت سرد بود در نتيجه اين مسئله كار را براى تيم ها بسيار سخت كرد.

مکس ورشتپن به دلیل نشتی سوخت در ماشین، در بخش صبح روز دوم تست بارسلونا تنها سه دور به ثبت رساند و در اوایل روز اسپین نیز شد.در اواسط روز والترى بوتاس توانست سريع ترين زمان ممكن را به ثبت برساند، اما در نهايت سباستین فتل بود که بعدازظهر با دورهای سریع با لاستیک‎های سافت، رده نخست را در اختيار گرفت.

همچنين فتل توانست ٩٨ دور را به ثبت برساند پشت سرى او نيز به ترتيب والترى بوتاس با ٩٤ دور و استافل وندورن راننده ى تيم مكلارن رنو با ٣٦ قرار گرفتند. مكلارن از سال ٢٠١٤ تا پايان ٢٠١٧ از موتورهاى هوندا استفاده مى كرد، در اين مدت اين تيم نتوانست به موفقيتي دست يابد و بسيار ضعيف عمل كرد. اما از ابتداي اين فصل مكلارن از موتورهاى رنو استفاده مى كند كه با توجه به نتايج تست هاى زمستانى نسبت به گذشته خيلي بهتر عمل مى كنند.

چارلز کلرک در پیچ شماره ٤ وارد سنگ ‎ریزه ‎ها شد که منجر به برافراشته شدن پرچم قرمز و متوقف شدن تست شد. در عین حال، کوین مگنوسن برخوردی با مانع‎ ها در بخش صبح تست داشت و برای مدتی طولانی در گاراژ ماندگار شد.

روز سوم تست ها در حالى شروع شد كه بارش برف همه جا را سفيد پوش كرده بود و به دليل اينكه هليكوپتر امداد نمى تواند در اين شرايط جوى به پرواز در آيد تست با ٣ساعت تأخير آغاز شد.

دماى سطح پيست به ٤ درجه رسيده بود اما به دليل خيس بودن سطح آن كسي وارد پيست نمى شد.

در نهايت فقط ٥ راننده وارد پيست شدند. رانندگان فرارى و مرسدس وارد پيست نشدند. دنيل ريكاردو نيز در دومين دور خود اسپين شد و از پيست خارج شد.

و در آخر آلونسو با ثبت زمان ٢:١٨.٥٤٥ جايگاه اول را به خود اختصاص مى دهد.

در آخرين روز تست ها، سطح پيست همچنان خيس بود ولى بارش برف و باران قطع شده بود.

فتل اولين راننده اى بود كه تايرهاي خود را از نوع خيس به اينترمديت تغيير داد. قبل از ظهر وندورن براى مكلارن رانندگى كرد در حالى كه در قسمت دوم تمرين در بعد از ظهر آلونسو جاى او را گرفت.

در اين روز هميلتون توانست جايگاه اول را با تايرهاى مديوم از آن خود كند. در جايگاه بعدى وندورن با تايرهاى سوپرسافت قرار گرفت. جايگاه سوم نيز به فتل رسيد كه اين زمان را با تايرهاى سافت به دست آورده بود.

لوئیس همیلتون بعد از قرار گیری در صدر جدول نتایج تست بارسلونا در روز چهارم گفت: ” قطعا ماشین فرمول یک 2018 مرسدس از نسخه 2017 آن سریعتر است. ما امسال در سطح بهتری قرار داریم.”

 


بدون دیدگاه