اخباراخبار خارجیاسلایدر

ولوو XC40 خودروی سال 2018

کراس اوور ولوو با نام ولوو XC40 در نمایشگاه خودروی ژنو با کسب 325 رای به عنوان خودروی سال 2018 اروپا  معرفی شد.

این خودرو برای کسب این عنوان باید با شش فینالیست دیگر که شامل آلفارومئو استلویو (163 رای) ، آئودی   A8(169 رای) ، سیتروئن C3 ( 171 رای ) ، کیا استینگر ( 204 رای ) ، بی ام و سری پنج ( 226 رای )و سئات ایبیزا ( 242 رای ) بودند رقابت می کرد که در نهایت توانست تمامی آنها را شکست دهد.

هیئتی شامل روزنامه نگاران از 23 کشور در سراسر اروپا در مورد این هفت فینالیست تصمیم گیری کردند. هر عضو هیئت تصمیم گیری 25 امتیاز دارد که می تواند به یکی از هفت خودرو به عنوان انتخاب اول اختصاص دهد و حداکثر 10 امتیاز نیز می تواند به خودروی انتخابی دوم بدهد .

علاوه بر کسب جایزه ی سال ، XC40 توانست عنوان خودروی ترکیبی خانوادگی سال (Family SUV of the Year) را نیز بدست آورد. عملکرد نسخه ی دیزلی این خودرو و تولید کربن دی اکسید بسیار کم یکی از مهم ترین دلایل کسب این جایزه بوده است.

XC40 در بازار جهانی با مرسدس بنز GLA و آئودی Q3 رقابت می کند. مشتری هم می تواند نسخه ی تک دیفرانسیل و هم نسخه ی دو دیفرانسیل را انتخاب کند و شروع قیمت آن کمتر از 35000 دلار است. مدل پایه ی این خودرو یک موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو دارد که 185 اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. نسخه ی قوی تر این خودرو نیز موتور چهار سیلندر مجهز به توربو و دو لیتری دارد که توانی 248 اسب بخاری و گشتاوری 350 نیوتون متری را ارایه می دهد. همانند تمامی ولوو ها که به ایمنی مشهورند ، XC40 مجهز به امکاناتی مانند ترمز خودکار با تشخیص عابران پیاده و حیوانات ، سیستم پارک اتوماتیک ، سیستم رانندگی نیمه خودکار ، کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمک به رانندگی بین خطوط است.

یکی دیگر از موارد مهم برای تصمیم گیرندگان ، تکنولوژی به کار رفته در ساخت XC40 است. این خودرو از یک صفحه نمایش نه اینچی با قابلیت های  Apple CarPlay و  Android Auto بهره می برد و برای راننده نیز مجموعه نمایشگری 12.3 اینچی به جای نشانگرهای معمول در نظر گرفته شده است. تریم فلزی درون خودرو ، ارتفاع مناسب از سطح زمین ، موتور پر شتاب و چابک در کنار صدوق عقب 586 لیتری ، ایمنی بالا و قیمت مقرون به صرفه ، یکی از مواردی است که هم خریداران جوان و هم خانواده ها به سمت این خودرو می کشاند.

 

3 دیدگاه

  1. ولوو رتبه اول خودرویی که اینقدر لوکس و ایمنه که تریم داخلیش بهترین تریم سال 2016 انتخاب شد
    سئات ایبیزا خودروی بینظیر که با جثه کوچکش قابلیت های بزرگی داره
    بی ام دبلیو که نامش خودش یک عظمت و کلاسه خودرویی که همیشه خصوصیت اسپرت و سواری متفاوتش حفظ کرده
    کیا اسینگر خودروی چهارم خودرویی که هیچ قیمتی از اون نشانی از آسیا نداره طراحی ثد در صد آلمانی و شتاب بی نظیر 4 ثانیه ای خودرویی که بعنوان کوپه بی نقص سال 2018 شناخته شد
    این 4 خودرو بی نظیرن

  2. ژاپنیا همونطور که امسال تو بحث کیفیت جایگاهی نداشتن (البته به جز لکسوس) اینجا هم اثری ازشون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا