اخباراخبار خارجینمایشگاه

بازگشت تویوتا سوپرا/ نمایشگاه ژنو 2018

ماه گذشته بود که تویوتا اعلام کرد باید منتظر دیدن نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودروی ژنو در سال جاری باشیم.

هم اکنون و در روز هفتم مارس 2018 در نمایشگاه ژنو ، تویوتا از این خودرو رو نمایی کرد. در بخش فنی سوپرا از یک موتور شش سیلندر وی شکل مجهز به توربوی دو قلو و با حجم 3.5 لیتر بهره می گیرد که توانایی تولید 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور را خواهد داشت.

این موتور در ترکیب با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و به صورت دیفرانسیل عقب ارایه می شود که شباهت فراوانی به مدل های قوی تر بی ام و Z4 دارد. البته این شباهت ها بی دلیل نیست و پلت فرم این دو خودرو حاصل همکاری مشترک تویوتا و بی ام و است که از سال 2012 شروع شد. نسخه ی قابل تولید این خودرو طولی 4380 میلی متری ، عرضی 1855 میلی متری و ارتفاعی 1290 میلی متری دارد.

نسخه ی ضعیف تر این خودرو نیز با یک پیشرانه ی دو لیتری توربوشارژر عرضه خواهد شد که هر دو موتور ساخت بی ام و خواهند بود. تویوتا وعده داده که اسطوره ی اسپرت تویوتا بازگشت شکوهمندی داشته باشد. علاوه بر دیفرانسیل عقب بودن و موتور مجهز به توربو شارژر ، توزیع وزن 50-50 عامل مهم دیگری در دستیابی به این هدف محسوب می شود ، هم چنین سوپرا تا حدی از برادرش یعنی بی ام و Z4 جدید سبک تر بوده و حدود 1490 کیلو وزن دارد. سایر ابعاد سوپرای جدید عبارتند از طول 4379 ، عرض1854 ، ارتفاع1290 و فاصله ی بین دو محور 2468 میلی متری . علاوه بر گفته های قبلی ، ممکن است بزودی شاهد عرضه ی نسخه ی هیبرید سوپرا به صورت دو موتور الکتریکی مجزا برای چرخ های جلو نیز باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا