اخباراخبار خارجینمایشگاه

لکسوس UX / نمایشگاه ژنو 2018 + ویدئو

سال 2016 میلادی و در نمایشگاه بین المللی پاریس بود که شرکت خودرو سازی لکسوس از یک طرح مفهومی شاسی بلند کوچک تحت عنوان “UX” رو نمایی کرد، خودرویی که برای جایگزینی با خودروی هیبریدی CT200H در نظر گرفته شده بود . تمامی رسانه ها انتظار دیدن نسخه نهایی و آماده برای تولید UX را در نمایشگاه ژنو داشتند، البته لکسوس چند روز قبل از آغاز رسمی نمایشگاه تصاویری را از این خودرو منتشر نمود و حالا از آن در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

UX جثه‌ ای کوچک ‌تر از لکسوس های NX و RX دارد و با طول کلی 4400 میلی متری و همچنین فاصله بین دو محور 2640 میلی متری ، به نوعی کوچک ‌ترین عضو خانواده شاسی بلند های لکسوس محسوب می شود. برای توسعه ی آن از پلتفرم تویوتا CH-R و همچنین از زبان طراحی جدید لکسوس استفاده شده است تا رقابتی را با کراس اوور های مطرح بازار همچون نیسان جوک ، نیسان کیکس یا حتی تویوتا C-HR داشته باشد.

می ‌توان شاهد تغییرات بسیاری در اتومبیل نسبت به نسخه کانسپت بود.  نکته مهم در طراحی ظاهری این خودرو، مربوط به جلو پنجره اتومبیل می‌شود که به شیوه سنتی طراحی شده و همین موضوع باعث خواهد شد تا انتظار یک پیشرانه درون سوز بنزینی داشته باشیم و یا سیستم محرک هیبریدی که جلو پنجره بزرگ اتومبیل برای خنک کاری پیشرانه درون سوز آن طراحی شده است. البته مقامات لکسوس قبلا تأیید کرده ‌اند که مشتریان قدیمی و وفادار این شرکت، از زبان طراحی جدید، خصوصا در طرح جلو پنجره، رضایت ندارند. آنچه این خودرو را از مدل ‌های دیگر لکسوس متمایز می‌کند چراغ‌ های یک پارچه ی به کار رفته‌ در نمای عقب است که برای اولین بار است که در محصولات کارخانه دیده می‌شود.

لکسوس در نظر دارد تا دو مدل UX250 و UX250h را تولید و روانه بازار کند. با توجه به نوع نام گذاری لکسوس برروی محصولات خود، UX از پیشرانه ۴ سیلندر بهره مند خواهد بود. با توجه به برچسب قیمتی بالای ۳۰ هزار دلاری در نظر گرفته شده برای NX ،  برای رقابت با مدل‌ هایی چون جگوار E-Pace، مرسدس ‌بنز GLA، آئودی Q3 و بی‌ ام‌ و X1 روانه بازار خواهند کرد. لکسوس برای افزایش فروش محصولاتش در اروپا مدتی طولانی است که به دنبال ورود به بازار شاسی ‌بلند های کوچک بوده و  UX یکی از مهم ترین اقدامات این شرکت جهت رقابت با آلمانی های با سابقه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا