زبان طراحی جدید هیوندای با کانسپت Le Fil + ویدئوی بررسی در نمایشگاه ژنو 2018

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

زبان طراحی جدید هیوندای با کانسپت Le Fil + ویدئوی بررسی در نمایشگاه ژنو 2018

هیوندای در نمایشگاه ژنو علاوه بر سانتافه جدید، خودروهای دیگری نیز برای نمایش دارد. کره‌ای‌ها از کانسپت Le Fil Roge رونمایی کرده‌اند که به نوعی سبک طراحی جدید کمپانی را نشان می‌دهد.

این کانسپت در همان نگاه اول جذاب و زیبا به نظر می‌آید. البته مقداری نیز ما را به یاد یک آستون مارتین می‌اندازد که در جلوی آن لوگوی هیوندای قرار گرفته باشد. روند بروزرسانی زبان طراحی هیوندای نیز پیش از این آغاز شده بود که تاثیر آن را می‌توان در کنا و سانتافه جدید دید که جلوپنجره آبشاری و کاپوت کشیده از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی آن‌ها به شمار می‌روند.

کره‌ای‌ها این کانسپت را Le Fil Rouge نامیده‌اند که به فرانسوی به معنای رشته و موضوع مشترک است و آن‌ها معتقدند این نام، ارتباط و هماهنگی میان زبان‌های طراحی گذشته، حال و آینده کمپانی را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین المان‌‌های طراحی جدید جلوپنجره آبشاری، فاصله دو محور زیاد، فاصله کوتاه چرخ‌ها تا انتها و ابتدای خودرو، خط کمربندی که دور خودرو قرار دارد و خط متصل کننده چراغ‌ها و جلوپنجره هستند.

در داخل خودرو نیز طراحی به گونه‌ای است که فضایی راحت، بزرگ و آرام را در اختیار سرنشینان قرار گیرد. طراحی ارگونومیک صندلی نیز رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کند و فضای پای زیادی که برای سرنشینان در نظرگرفته شده است، گزینه‌ای ایده‌آل برای طی مسیرهای طولانی محسوب می‌شود.

هیوندای برای این کانسپت مشخصات فنی خاصی منتشر نکرده است و حتی نمی‌دانیم که اصلا خودرویی کوپه بر اساس این کانسپت تولید می‌شود یا نه؛ هرچند کمپانی کره‌ای مشخصا اعلام کرده است که زبان طراحی این کانسپت به همه خودروهای آینده این کمپانی راه پیدا خواهد کرد.


بدون دیدگاه