اخباراخبار خارجی

مرسدس AMG GT چهار در؛ جولان کوپه‌های چهاردر در ژنو

مرسدس AMG GT S یک خودروی واقعا شگفت انگیز است؛ چهره جذابی دارد، فضای داخلی آن شگفت انگیز بوده و رانندگی با آن واقعا لذت بخش است. اما از طرفی GT S یک خودروی دونفره محسوب می‌شود و اگر خریداری نیاز به یک نسخه چهار در داشته باشد، مرسدس پاسخ این نیاز را با GT چهار در می‌دهد.

متاسفانه یا خوشبختانه، این GT جدید بیشتر به CLS شباهت دارد تا اینکه شبیه به GT S باشد. البته این اتفاق در نمای عقبی خودرو کمتر به چشم می‌آید و تقریبا با همان سبک و سیاق GT قبلی در این جا روبرو می‌شویم.

در داخل خودرو نیز داستان کما بیش مشابه بیرون آن سپری می‌شود. کابین این کوپه چهاردر بیش‌تر به خودروهای جدید مرسدس شباهت دارد و البته قسمت‌هایی نیز به طور ویژه برای این ماشین طراحی شده‌اند. بستگی به خریداران دارد که می‌خواهند فضای داخلی لوکسی را با صندلی‌های چرمی و تریم چوبی داشته باشند یا دوست دارند با تریم فیبرکربنی، کمی چاشنی اسپرت به ماشین اضافه کنند.

سه موتور مختلف برای GT چهار در قابل انتخاب هستند که هر سه آن‌ها به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند. تمامی مدل‌ها با سیستم چهار چرخ متحرک به فروش خواهند رسید که البته بیش‌تر نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و در مدل GT 63 حالت دریفت نیز قرار دارد که تمامی نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

موتور اول که در مدل GT 53 قرار می‌گیرد، توروبوشارژر سه لیتری ۶ سیلندر است که توانایی تولید ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون‌متری را دارد. در کنار این موتور یک موتور الکتریکی نیز قرار دارد که ۲۱ اسب بخار به نیروی خروجی ماشین می‌افزاید تا درنهایت GT 53 بتواند طی ۴.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد.

در مدل GT 63 یک موتور ۴ لیتری V8 قرار دارد که ۵۷۷ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. در نتیجه این مدل می‌تواند تنها در ۳.۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت دست پیدا کند.

اما قوی‌ترین ترکیب را در مدل GT 63 S شاهد هستیم که از همان موتور V8 قبلی، قدرت ۶۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متری گرفته می‌شود. در نتیجه این قدرت است که برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت، تنها به ۳.۱ ثانیه نیاز خواهد بود.

اطلاعات خاصی درمورد قیمت‌گذاری AMG GT چهار در منتشر نشده است و برای فهمیدن آن، باید تا سال ۲۰۱۹ صبر داشته باشیم. زمانی که GT 63 و GT 63S فروش‌شان آغاز خواهد شد و البته  GT 53 کمی دیرتر و در میانه سال ۲۰۱۹ به بازار وارد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا