اروپاییبررسی

مینی کلابمن را بهتر بشناسید

اخیرا پرشیا خودرو از خودروهای مینی به طور رسمی رونمایی نمود و قیمت آنها را نیز اعلام کرد. این خودرو ها شامل نسخه های کوپر ، کوپر S ، کلابمن و کانتریمن می شوند. قبلا مطلبی در مورد کانتریمن منتشر کرده بودیم ، حال با نسخه ی کلابمن آشنا شوید.

مینی کلابمن ، مینی خانوادگی

حتی برای خریداران در اروپا و آمریکای شمالی ، مینی به دلیل قیمت وحق بیمه ی اندکی بالاتر از رقبا ، می تواند تردید هایی را برای آنها ایجاد کند ، اما بسیاری از مشتریان اعلام می کنند که نکات مثبت کلابمن می تواند قیمتش را تحمل پذیر کند. البته کلابمن با اندکی اندازه ی بزرگتر نسبت به کانتریمن ، بزرگ ترین عضو خانواده ی مینی محسوب می شود .

مینی با عرضه ی کلابمن سعی بر این داشته که برند خود را که معمولا گزینه ای مهیج برای جوانان محسوب میشد ، به بستر خانوادگی ببرد و فروشی را در رده ی خودرو های خانوادگی کسب کند.

نکته ی مهم دیگری در مورد کلابمن ، تغییراتش در نسل جدید است که از نظر ظاهری ، شامل رینگ های هجده اینچی با طراحی خاص موزی شکل ، تریم دو رنگ بدنه ، سپر های جدید و چراغ های LED  می شوند که باعث می شوند کلابمن ظاهر شیک تری داشته باشد.

ابعاد و اندازه

ابعاد خودرو به ترتیب عبارت است از : طول 4273 میلی متر ، عرض 1801 میلی متر ، ارتفاع از سطح زمین 1440 میلی متر و فاصله ی بین دو محور 2670 میلی متر . صندوق عقب نیز 495 لیتر فضا دارد که با خواباندن صندلی های عقب به صورت 40/20/40 ، به 1356 لیتر می رسد.

قوای فنی

و اما در زمینه ی قوای فنی ، کلابمن مجهز به موتور دو لیتری توربوشارژر است که می تواند حداکثر 192 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون متر گشتاور تولید کند که برای وزن 1435 کیلوگرمی خودرو کافی به نظر می رسد.

این خودرو با دو گیربکس شش سرعته ی دستی و هشت سرعته ی اتوماتیک در سطح دنیا عرضه می شود که تنها نسخه ی هشت سرعته ی اتوماتیک را در ایران شاهد خواهم بود . شتاب صفر تا صد رسمی نسخه ی عرضه شده در ایران ، 7.4 ثانیه است و می توان حداکثر با سرعت 248 کیلومتر با کلابمن راند.

رانندگی و مصرف سوخت

کلابمن خودروی با کیفیتی برای راندن در جاده های پر پیچ و خم و یا اتوبان هاست و در سفر های طولانی مدت می توانید نهایت لذت را از راندن آن ببرید و می توانید مطمئن باشید در یک سفر طولانی که شامل مسیر های مختلف می باشد ، مصرف سوختی فراتر از ده لیتر به ازای هر صد کیلومتر نخواهید داشت.

البته مصرف سوخت رسمی برای این خودرو 7.1 در شهر ، 5 لیتر در بزرگراه و 5.8 لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده که برای باک 48 لیتری مناسب به نظر می رسد .

در بازار جهانی وقتی مینی کلابمن را از نظر هزینه تعمیرات و نگهداری متوسط با رقبایش نظیر فولکس واگن گلف استیشین و یا اینفینیتی Q50S مقایسه می کنید ، در می یابید که رقم پرداختی اندکی کمتر است و مینی در این زمینه اقتصادی تر از دیگران ظاهر می شود.

ایمنی ، امکانات و تجهیزات

در زمینه ی تجهیزات همان طور که  هر خریداری در این محدوده قیمتی انتظار دارد ، با امکانات خوبی روبرو هستیم و کلابمن مجهز به سیستم صوتی Harman Kardon ، سیستم مسیر یاب ، سقف پانوراما ، تهویه هوای هوشمند ، سیستم کمکی پارک ، قابلیت انتخاب حالت های رانندگی مختلف ، سنسور پارک جلو و عقب ، کروز کنترل هوشمند ، هد آپ دیسپلی ، گرمکن صندلی های جلو ، سیستم کنترل عملکرد ، نور پردازی داخلی ، کروز کنترل هوشمند ، سیستم هوشمند فنر بندی ، صندلی راننده دارای حافظه ، سیستم کمکی راننده و دوربین عقب می باشد.

در زمینه ی ایمنی ، کلابمن چهار ستاره از پنج ستاره ی ممکن را از سازمان یورو انکپ کسب کرده است  که جزییات را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید :

قیمت و رقبا

قیمت مینی کلابمن چهار چرخ محرک در بازار جهانی از سی هزار دلار شروع می شود و با نصب تمامی تجهیزات انتخابی به حدود 39 هزار دلار می رسد. با توجه به قیمت گذاری 450 میلیون تومانی از سوی پرشیا خودرو که بخش اعظم آن مربوط به افزایش تعرفه های واردات است ، این خودرو باید با رقبایی نظیر بی ام و ایکس 3 ، فولکس واگن تیگوان ، لکسوس NX هیبرید و با دیگر هم خانواده ی خود ، مینی کانتریمن رقابت کند و باید دید آیا ایرانیان دوباره علاقه به مینی به عنوان یک برند خاطره انگیز نشان خواهد داد یا خیر .

بخش دیگر موفقیت فروش به پرشیا خودرو مربوط می شود که باید با ارایه ی شرایط فروش جذاب و تدارک خدمات پس از فروش رضایت بخش برای مینی ها که با پیشرانه های توربو عرضه می شوند، موجبات موفقیت این برند را در ایران فراهم آورد. البته که امیدواریم با بازگشت نرخ تعرفه ها به قبل ، شاهد قیمت گذاری منطقی تری باشیم و هموطنان بیشتری قادر به تهیه ی این خودروها باشند.

نکات مثبت :

  • کاربردی بودن برای مصارف مختلف
  • فضای جادار و بزرگ

نکات منفی:

  1. سیستم stop/start نه چندان جالب
  2. قیمت بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا