میتسوبیشی اکلیپس، تازه وارد ژاپنی

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | 1 نظر

میتسوبیشی اکلیپس، تازه وارد ژاپنی

بسیاری از خودروها هستند که مدت کوتاهی پس از عرضه به بازار ، در مدت زمان کوتاهی مراحل رشد و بلوغ را طی می کنند و سریع پا به مرحله ی افول می گذارند. در تاریخ شرکت میتسوبیشی نمونه هایی از این دست دیده می شوند ،  اما اکنون میتسوبیشی با بهره گیری از درسهایی که آموخته ، اقدام به عرضه ی نسخه ی اکلیپس کرده تا بتواند جایگاهی در بین کراس اوور های کوچک برای خود دست و پا کند. به مناسبت ورود محموله هایی از این خودرو به گمرک و عرضه ی آن در زمانی نزدیک ، بیایید با این ژاپنی تازه وارد آشنا شویم.

موارد اولیه :

یکی از جالب ترین قسمت های اکلیپس که ارتباطی به نامگذاری اش دارد ، سقف شیبدار مشکی رنگ خودروست که آن را در طبقه بندی کراس اوور های کوپه قرار می دهد. این سبک از طراحی اولین بار در بی ام و X6 دیده شد و حالا شاهد آن در اکلیپس هستیم .

فاصله ی بین دو محور این خودرو 2670 میلی متر ، طول آن 4405 میلی متر ، عرض آن 1806 میلی متر و ارتفاع آن از سطح زمین 1684 میلی متر است و همانطور که می دانید اکلیپس در سبد محصولات میتسوبیشی جایگاهی مابین اوتلندر اسپرت یا همان ASX و اوتلندر را به خود اختصاص می دهد .

قوای فنی :

همانند بسیاری دیگر از تولید کنندگان ژاپنی نظیر هوندا ، میتسوبیشی در تولیدات خود از موتورهای کم حجم و مجهز به توربو شارژر استفاده می کند و برای قدرت دهی به اکلیپس نیز یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با کد 4B40 در نظر گرفته است.  این موتور در نسخه ی عرضه شده به بازار ایالات متحده می تواند حداکثر 161 اسب بخار قدرت در دور 5500 و حدود 250 نیوتون متر را از دور 1800 به بعد در اختیار راننده قرار دهد.

با توجه به وزن حدود 1500 کیلوگرمی ، به نظر می رسد شتاب صفر تا صد رسمی 9.6 ثانیه ای اکلیپس برای مصرف روزانه کافی باشد. میتسوبیشی اکلیپس را در نمونه های دستی و اتوماتیک CVT تولید می کند که احتمالا فقط شاهد نمونه ی اتوماتیک آن در ایران خواهیم بود. اما خبر خوبی که برای مشتاقان خودرو درباره ی اکلیپس وجود دارد ، استفاده از سیستم چهار چرخ محرک هوشمند آخرین نسل لنسر اوولوشن در این خودروست که هندلینگ خوبی را برای خودرو فراهم می سازد.

طراحی داخلی و خارجی

در بحث طراحی ، نمای جلوی خودرو شباهت بسیاری به لکسوس NX و  دیگر شاسی بلند های میتسوبیشی نظیر اوتلندر و ASX دارد. طراحی سقف که به صورت دو تکه انجام شده و نمای عقب خودرو نیز شباهت هایی را با تویوتا پریوس دارد که مدرن به نظر می آید ولی موجب نقصان در دید عقب خودرو نیز می شود.کیفیت خودرو در سطحی شبیه به دیگر تولیدات میتسوبیشی قرار دارد. گرچه استفاده زیاد از پلاستیک ارزان قیمت در داخل کابین آزار دهنده است.

امکانات ، مزایا و معایب

فناوری استفاده شده در درون خودرو بسیار بالاست و شاهد یک صفحه نمایش هفت اینچی ، دوربین 360 درجه ، کروز کنترل انطباقی و کنترلر لمسی ما بین صندلی ها در اکلیپس خواهیم بود. اما متاسفانه این خودرو فاقد سیستم ناوبری است. حجم صندوق عقب 340 لیتری خودرو ممکن است چندان برای خانواده ها مناسب نباشد ، هر چند می توانید با تا کردن صندلی ها فضای بار را افزایش دهید. مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت رسمی نه لیتر در شهر ، 7.5 لیتر در بزرگراه و 8.7 لیتر در حالت ترکیبی است که برای مصرف معمولی مناسب به نظر می رسد.

همانند بسیاری دیگر از خودروهای توربوشارژر با حجم پایین ، موتور بهترین عملکرد خود را در دور های پایین ارایه می دهد و لگ توربو قابل لمس است. با وجود بهره گیری از سیستم AWD ، کشش و هندلینگ خودرو مناسب است و کیفیت سواری مناسبی را از آن شاهد خواهید بود. در مواقعی که خودرو روی شن و سطوح ناهموار قرار می گیرد ، این سیستم می تواند تا 45 درصد قدرت را به محور عقب  خودرو بفرستد.

اکلیپس چگونه ارزیابی می شود؟

اکلیپس خودرویی است که کیفیت ساخت خوبی دارد . نیازهای کاری که از آن انتظار دارید را بر طرف می کند . فراتر از یک کراس اوور ظاهر می شود و می توانید مطمئن باشید که اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی مهندسی مناسبی را برای محصولاتش ارمغان خواهد آورد. قیمت اکلیپس در ایالات متحده رقمی حدود 25 هزار دلار است . با توجه به قوانین تعرفه ها و قیمت گذاری های مناسب آرین موتور ، می توانیم امیدوار باشیم که تعدادی از هموطنان قادر به خرید این خودروی امن و با کیفیت و بروز باشند.

 

نکات مثبت میتسوبیشی اکلیپس :

  • ارزش خرید بالا
  • عملکرد مقرون به صرفه ی موتور
  • فرمان تند و تیز
  • چهره ی جذاب

 

نکات منفی میتسوبیشی اکلیپس :

  1. سیستم سرگرمی نه چندان جالب
  2. طراحی ساده ی داخل
  3. طراحی با جزییات که می تواند در دراز مدت کسل کننده شود
  4. سیستم های ایمنی پیشرفته فقط در بعضی تیپ ها موجودند


1 دیدگاه

  1. رضا | اسفند 20, 1396 | لینک نظر

    طراحی بدنه اش زیباتر از اتلندر به نظر میرسه وبا توجه به حجم موتور 1500 سی سی از تعرفه واردات 55 در صد بهره میبره امیدوارم شرکت وارد کننده با قیمت گذاری معقول با توجه به ناشناخته بودن این خودرو موجب شکست نشه