اسلایدرموتور اسپرت

بررسى دومين تست هاى فصل ٢٠١٨ فرمول يك

در دومين تست زمستانى فصل ٢٠١٨ بر خلاف اولين تست شرايط هوا بسيار مناسب و گرم و خشك بود و شرايط مورد نياز تيم ها براى انجام انواع تست ها فراهم شد.

در روز اول تست ها سباستين فتل براى تيم فرارى رانندگى كرد و مرسدس از هر دو راننده ى خود در اين روز استفاده كرد. رانندگان مرسدس و فرارى توانستند دورهاى زيادى را به ثبت برسانند. در طول اين تست خودروى مكس ورشتپن راننده ى تيم ردبول دچار مشكل شد كه باعث توقف تست براى مدت كوتاهى شد. در پايان روز فتل توانست با ثبت زمان ١:٢٠.٣٩٦ و طى كردن ١٦٨ دور جايگاه اول را از آن خود كند. در رده هاى بعدى نيز بوتاس و ورشتپن به ترتيب دوم و سوم شدند.

در روز دوم تست ها باز هم مانند چند سال اخير مكلارن دچار مشكل شد. روز فرناندو آلونسو امیدوارکننده آغاز شد و او در نوبت صبح تست، علاوه بر تکمیل کردن 47 دور، چهارمین زمان سریع را به ثبت رسانده بود. اما نشت کوچک سوخت منجر به تغییر موتور اجباری شد. با این وجود، مک‎ لارن موفق شد تا او را بار دیگر به پیست بازگرداند و این کار به تیم این اجازه را داد تا به دنبال این تغییر، بررسی ‎های سیستم خود را تکمیل کنند و تعداد دورهای خود را به عدد 57 برسانند. بر اساس اطلاعيه قبلى قرار بود در اين روز كيمى رايكونن براى فرارى رانندگى كند اما او به دليل مشكل معده نتوانست در نوبت صبح تمرين ها حاضر شود و سباستين فتل به جاى او رانندگى كرد. در نوبت بعد از ظهر وضعيت رايكونن بهبود يافت در رانندگى كرد. اما پيروز روز دوم تست ها دنيل ريكاردو راننده ى تيم ردبول بود كه توانست با ثبت زمان ١:١٨.٠٤٧ و با طى ١٦٥ دور در جايگاه اول قرار بگيرد.

در روز سوم تست سباستین فتل، راننده تیم فراری در اواخر نوبت صبح، زمان 1:17.182 را به ثبت رساند که تا پایان روز تست، او را در صدر جدول نگه داشت. این زمان او که خود یک رکورد تازه محسوب می‎ شود، از آنجا که در تست پیش فصل به ثبت رسیده، زمان رسمی به شمار نمی‎ رود. در اين روز تمام تيم ها توانستند از مرز ١٠٠ دور بگذرند و اطلاعات بسيار مفيدى را به دست آوردند. تیم مک‌ لارن نیز که در طی تست پیش فصل امسال از ناپایداری رنج می‌ برد، در تست امروز موفق شد تا با استافل وندورن، 147 دور را تکمیل کند و ششمین زمان سریع تست امروز را به ثبت برساند.

در آخرين روز تست ها در نوبت صبح، آلونسو به دلیل مشکل توربو که منجر به تغییر موتور اجباری شد، ساعت‌ ها در درون گاراژ بود و نتوانست زمانی را به ثبت برساند. این راننده در نوبت بعد از ظهر تست به پیست آمد و برنامه طرح‎ ریزی‌ شده تیم را در درون چند ساعت باقی‎ مانده جای داد و در پایان، 93 دور را تکمیل کرد. مشکل گیربکس نيز برای ماشین کارلوس ساینز سبب شد تا حضور اين راننده در پیست در نوبت بعد از ظهر كم و محدود باشد، به همين دليل، می ‎توان گفت تیم رنو نیز در روز پایانی تست بارسلونا شاهد مشکلاتی بوده است. پس از رفع شدن مشکل ماشین ساینز، تیم رنو تصمیم گرفت به جای اینکه در نوبت بعد از ظهر، نیکو هالکنبرگ را به پیست بفرستد، کارلوس ساینز را راهی کند تا زمان از دست رفته را جبران کند.

تیم مرسدس نیز روز پر ثمری داشت و راننده ‎های این تیم، لوییس همیلتون و والتری بوتاس توانستند جمعا 201 دور را به ارمغان بیاورند.

سريع ترين دور را کیمی رایکونن در نوبت صبح تست و با استفاده از لاستیک ‎های هایپرسافت به ثبت رساند و در نوبت بعد از ظهر کسی نتوانست زمانی سریع‎ تر از آن ثبت نماید.

تست هاى زمستانى به پايان رسيد و اولين مسابقه ى فصل در تاريخ ٥ فروردين در پيست آلبرت پارك استراليا برگذار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا