اخباراخبار خارجی

شهردار سان فرانسیسکو: نمونه های اولیه خودران باید آزمایش های ایمنی را بگذرانند

مارک فرل، شهردار سان فرانسیسکو از تمامی شرکت هایی که مدل های خودران طراحی و در سطح شهر تست می کند خواسته تا در یک آزمایش ایمنی شرکت کنند.

طی این برنامه، شرکت ها باید اطلاعات کامل مدل های خودران در مورد نحوه عملکرد و مسائل مرتبط را در اختیار نیروهای پلیس و آتش نشانی و مقامات شهرداری قرار بدهند تا در صورت بروز مشکل این بخش ها در مورد نحوه حل آن آگاهی داشته باشند. شهردار طبق گزارش ها می خواهد این کار تا پایان ماه جاری صورت بپذیرد.

وی در بخشی از صحبت های خود می گوید: “مقامات شهرداری همیشه باید به مردم خود پاسخ گو باشند. آن ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که ما آمادگی لازم را در صورت بروز مشکل خواهیم داشت.”

در حالی که شهردار سان فرانسیسکو ممکن است بخواهد شرکت های فعال در تکنولوژی خودران را مجبور به فعالیت به شیوه هایی خاص کند، حتی خود او هم اعتراف کرده که از نظر قانونی او چنین اجازه ای ندارد.

وی در این مورد گفته: “متاسفانه، سان فرانسیسکو کنترل قضایی در مورد این مشکل ندارد و به همین دلیل است که تمام کارهایی که ما می توانیم انجام دهیم رویکرد پیشگیرانه دارند. ایمنی مردم اولین و بزرگ ترین نگرانی من است.”

دیگر مواردی که شهردار از کمپانی ها خواسته راهنماهایی با جزئیات کامل در مورد چگونگی تماس با اپراتور از راه دور یک خودرو و خارج کردن خودرو از جاده و غیرفعال کردن سیستم خودران به سازمان های مذکور ارائه دهند. همچنین شهردار از شرکت ها خواسته تا نیروهای پلیس را با کار با خودروهای خودران آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا