ترامپ دوباره مرسدس و بی ام و را تهدید کرد

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | 1 نظر

ترامپ دوباره مرسدس و بی ام و را تهدید کرد

دونالد ترامپ دوباره تهدیدهایی علیه مرسدس و بی ام و مبنی بر اتخاذ اقدامات محفاظه کارانه تجاری مطرح کرده است.

در سخنرانی دیشب خود، ترامپ در پیتسبرگ پنسیلوانیا خطاب به اتحادیه اروپا گفته: “موانع را بردارید و تعرفه های خود را حذف کنید. اگر این کار را انجام ندهید، ما مالیات زیادی از مرسدس بنز و بی ام و دریافت خواهیم کرد.”

هفته پیش، پس از این که رئیس جمهور ترامپ بی ام و دایملر را تهدید به اخذ مالیات واردات از خودروهای ساخت اروپا کرد، بسیار از سرمایه گذاران سهام خود در این دو شرکت را فروختند. روز دوشنبه سهام دایملر نیم درصد و سهام بی ام و 1.2 درصد کاهش ارزش را علیرغم افزایش میانگین 0.7 درصدی سهام خودروسازان اروپایی تجربه کردند.

روی شنبه، ترامپ در توییتر خود با موضوع تعرفه ها به مخالفت پرداخته بود: “اگر آن ها (اتحادیه اروپا) موانع وحشتناک و تعرفه ها روی محصولات ساخت آمریکا را بردارند، ما هم چنین کاری را انجام خواهیم داد. مسئله خیلی ساده است. در غیر این صورت، ما خودروها را هم مشمول مالیات خواهیم کرد. کاملا عادلانه!”

تعرفه واردات خودرو به آمریکا در حال حاضر 2.5 درصد و بسیار کمتر از 10 درصد اتحادیه اروپاست. ولی این عدم تعادل در تراک ها و پیکاپ ها برعکس می شود.

در پاسخ، یکی از نشریه های آلمانی به ترامپ یادآوری کرده که از 1.3 میلیون خودروی آلمانی فروخته شده در آمریکا در سال 2017، 800 هزار دستگاه در خاک این کشور تولید شده اند.

خودروسازان آلمانی هفته پیش در بیانیه ای گفته بودند که باید تحت هر شرایط از شروع یک جنگ تجاری بین اروپا و آمریکا باید پرهیز کرد و نگرانی های خود را در این باره اعلام کرده بودند.


1 دیدگاه

  1. ali | اسفند 25, 1396 | لینک نظر

    تعرفه واردات خودرو به آمریکا 2.5درصد و تعرفه ورود به اروپا 10 درصد
    بابا گلی به جمال هایتان چقدر شما خوبید یک مقدلر از مسئولین ما یاد بگیرید تعرفه ۸۰ درصد نه بلکه ۹۵ درصد نه بلکه ۱۰۰ درصد بابا شما خیلی خوبید