اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی نیازمند زمان است

یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | 3 نظر

اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی نیازمند زمان است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی نیازمند زمان است ، اما این زمان بایستی معقول با برنامه ریزی دقیق باشد .

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو اظهار داشت : رعایت الزامات استانداردی مستلزم هزینه است و از طرفی موجب تغییر در سیستم خودروها می شود به همین جهت خودروسازان تمایل زیادی به رعایت کلیه این استانداردها را ندارند.

وی تصریح کرد : امروز برخی تست های پیشرفته خودرویی نیازمند هزینه ، سرمایه گذاری کلان و امکانات بالاست اما معتقدم با تمام این مشکلات خودروسازان باید نسبت به رعایت کلیه استانداردهای خودرویی تلاش کنند چرا که امنیت جان مردم از تمامی این مسائل مهمتر است .

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت : چنانچه خودروسازان داخلی امکان اجرای کلیه استانداردهای 85گانه خودرویی ندارند ، باید این جریان با دلایل منطقی حل شود اما اینکه این جریان را با روش های مختلف به تعویق می اندازند صحیح نیست .

گرمابی افزود : لازم است خودروسازان برنامه ریزی کنند و طبق آن برنامه عمل نمایند و از طرفی اعلام نمایند چه زمانی قادر به اجرای کلیه استانداردهای 85گانه خودرویی خواهند بود.

وی تصریح کرد : همانگونه که کشورهای دیگر توانایی رعایت استانداردهای 85 گانه خودرویی را دارند، خودروسازان داخلی هم باید نسبت به رعایت این استانداردها تلاش کنند.

وی گفت : متاسفانه ایران نسبت به کشورهای دیگر دارای بیشترین تلفات جاده ای است و مسلما کیفیت پایین خودرو نقش موثری در این تلفات دارد از این رو لازم است نسبت به صنایع دیگر سختگیرانه تر برخورد شود.

وی تاکید کرد : برای حل مسائلی که در خصوص استانداردها مطرح است باید با شرکتها به طور معقول برخرود شود و فشارها مضاعقی به خودروسازان وارد نشود.


3 دیدگاه

  1. ناصر | اسفند 29, 1396 | لینک نظر

    قربان.20 سال کافیه اگه مایلید30ساله بکنیمّبدرگ که مردم توی جاده ها قتل عام میشن

  2. جاسم | اسفند 28, 1396 | لینک نظر

    اگر 30 سال دیگر هم زمان صرف کنید خودروسازه به خط نمیشوند . باید با قدرت تمام و بدون اغماض این استانداردها رعایت شود و کوتاهی در این زمینه خیانت به خودروسازی و مردم است . سر سوزنی کوتاه نیایید تا خودروسازها ملزم به رعایت گردند و به اندازه کافی با آنها مماشات شده است .

  3. محسن | اسفند 27, 1396 | لینک نظر

    دنیا تصمیم داره تو دهه آینده استفاده از خودروهای بنزینی رو به حداقل برسونه و داره به سمت خودروهای پاک پیش میره بعد اینجا مونتاژکارا زمان میخان تا ماشینهای اسقاطی دهه ۸۰ میلادی رو به استانداردهای روز دنیا برسونن و تا ۵۰ سال دیگه تولیدش کنن ولی امید به خدا تا یک دهه دیگه بخاطر بی آبی منقرض میشیم و یه دنیا از دست ما راحت میشن