از پایتخت تا غرب کشور ، 2000 کیلومتر سفر چالشی با خودروهای ام وی ام

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | 49 نظر

از پایتخت تا غرب کشور ،  2000 کیلومتر سفر چالشی با خودروهای ام وی ام

در روزهای پایانی سال 96 ، شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با برگزاری یک رویداد چند روزه برای خبرنگاران خودرویی که شامل سفری چند مرحله ای از تهران تا شمال غرب و غرب کشور و سپس بازگشت به پایتخت و شبیه سازی یک سفر نوروزی می شد ، تجربه ای از تست خودروهای پر فروش خود در مسیر های مختلف و استفاده های خانوادگی را بدهد.

سه خودرویی که برای این سفر در نظر گرفته شده بودند عبارتند از ام وی ام X22 دنده ای و اتوماتیک و ام وی ام X33S  اتوماتیک که جز پرفروش ترین محصولات این شرکت محسوب می شوند و قطعا انتخاب بسیاری از خانواده های ایرانی خواهند بود. به احتمال زیاد از این دو مدل خودرو  مطالبی خوانده اید و ممکن است حتی در تست درایو ها شرکت کرده و شخصا آنها را آزموده باشید ، اما به اختصار اطلاعاتی در موردشان بیان می کنیم . هر دو خودرو از سبک جدید طراحی چری بهره می برند  و ظاهر قابل قبول و به روزی دارند ، چرا که شرکت چری بر خلاف بسیاری از هموطنان خود دست به کپی نزده و با استخدام طراحان خبره ، سعی در ایجاد برند مستقل خود دارد.  مشخصات فنی این دو خودرو را در زیر می توانید مشاهده کنید:

مشخصات فنی ام وی ام X33S

نوع موتور چهار سیلندر دو لیتری SQR484F
حداکثر قدرت 136 اسب بخار
حداکثر گشتاور 180 نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت هفت سرعته ی اتوماتیک CVT
سیستم تعلیق جلو از نوع مستقل مک فرسون با فنر پیچشی و میله نگهدارنده ، عقب چند اتصالی با فنر لول
ابعاد و اندازه 1651-1765-4419 میلی متر
وزن 1420 کیلوگرم
فاصله ی بین دو محور 2510 میلی متر
فضای صندوق عقب 550 لیتر

 

 

X33S   سومین نسل از این خودروست که وارد بازار ایران می شود و نامی آشنا برای ایرانیان است. این خودرو در زمانی که قیمت خودروهای وارداتی به صورت روزانه در حال پرواز بود و مدام قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کرد، تبدیل به انتخاب خریدارانی شد که در پی خودرویی بهتر از تولیدات کسل کننده ی داخلی بودند و در عین حال ، قادر به خرید وارداتی های گران قیمت نبودند. ایکس 33 در طی این سالها با دوام قابل قبول و ارایه ی مشخصات فنی مناسب در کنار عرضه با شرایط خرید خوب ، گزینه ی خرید بسیاری از ایرانیان شد و با پیشرفت هایی که در طی چند نسل در آن صورت گرفت ، این اطمینان به مخاطبان داده شد که قرار نیست هر نسل آن دو یا سه دهه بر روی خط تولید باقی بماند.

در حال حاضر این خودرو در دو نسخه ی اتوماتیک ساده و اتوماتیک اسپرت به بازار عرضه می شود که نسخه ی اسپرت قطعات کیت بدنه را شامل می شود و رنگ سقف خودرو در این نسخه نیز مشکی است. با توجه به فاصله ی بین دو محور و فضای بار خودرو ، می توانید حدس بزنید که با یک کراس اوور خانوادگی طرف هستیم که مناسب برای استفاده های عادی یک خانواده ی 4-5 نفره است. برخی از امکانات این خودرو عبارتند از : رینگ 17 اینچی ، سنسور پارک ، روکش چرمی صندلی ها ، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت ، تنظیم برقی آینه کناری ، تهویه مطبوع خودکار ، کروز کنترل ، سانروف ، مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 ، مجهز به 4 بلندگو ، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی و ورودی iPad ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان که این امکانات رفاهی ، مشتریان را راضی نگه خواهند داشت.

 

مشخصات فنی ام وی ام X22

نوع موتور چهار سیلندر یک و نیم لیتری SQRD4G15B
حداکثر قدرت 105 اسب بخار
حداکثر گشتاور 135 نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت پنج سرعته ی دستی / چهار سرعته ی اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی و میله ی نگهدارنده ، عقب چندگانه با فنر پیچشی
ابعاد و اندازه 1570-1760-4200 میلی متر
وزن نسخه ی دستی 1215- نسخه ی اتوماتیک 1245 کیلوگرم
فاصله ی بین دو محور 2555 میلی متر
فضای صندوق عقب 420 لیتر

 

 

ام وی ام X22 ترکیبی از کراس اوور و یک خودروی هاچ بک است که توانسته در بازار پر اشتهای خودروی ایران ، مورد توجه قرار بگیرد و خریداران زیادی را به خود جذب کرده است. طراحی زیبا و جذاب خارجی ( البته به غیر از نمای عقب که بسته به سلیقه ی افراد می تواند زیبا یا نا زیبا لقب بگیرد ) ، کابین دو رنگ و جوان پسند و با طراحی بروز ، مصرف اقتصادی سوخت با بهره گیری از موتور کم حجم 1.5 لیتری ، امکانات رفاهی مناسب و ارتفاع بلند تر از رقبای هم کلاس خود توانسته فروش خوبی را برای این خودرو رقم بزند. شرایط فروش اقساطی و آسان شرکت نیز علت دیگری است که تعداد خریداران این خودرو را بازهم بیشتر می کند. این خودرو در دو نسخه ی پنج دنده دستی و چهار دنده اتوماتیک به بازار عرضه می شود .

این خودرو نیز مانند برادر بزرگترش دو تیپ معمولی و اسپرت دارد که در مدل  اسپرت برخی تغییرات ظاهری از جمله سقف مشکی در آن اعمال شده است. ابعاد و اندازه ی X22 نیز همانند برادر بزرگترش آن را به یک گزینه ی خانوادگی تبدیل می کند ، هر چند که به دلیل جوان گرا بودن ، می تواند گزینه ای برای خرید زوج های جوان نیز باشد. تجهیزات رفاهی این خودرو عبارتند از : کروز کنترل ، سنسور پارک در عقب ، دوربین عقب ، سانروف ، روکش چرمی صندلی ها ، رینگ 16 اینچی آلومینیومی ، تهویه الکتریکی ، آینه های برقی جانبی ، سیستم صوتی مجهز به مانیتور 8 اینچی لمسی ، ورودی USB ، قابلیت پخش MP3 ، بلوتوث و 4 بلندگو که از برخی رقبا در این بخش قوی تر ظاهر می شود و یکی از دلایل خریدش از سوی مشتریان است.

روز اول ، از تهران تا نزدیکی مرز کشور

مسلما بسیاری از ایرانیان هر ساله راه های منتهی به شمال کشور را طی می کنند و نقطه ی آغاز سفر ما نیز یکی از این مسیر ها ، یعنی اتوبان کرج – قزوین و سپس قزوین – رشت بود که تجربه ی تست خودروها در اتوبان ها و مسیر کنار دریای خزر را برای ما فراهم کرد. پس از صرف ناهار در رشت ، ادامه ی راه را باید به سوی آستارا می پیمودیم که مسیری توریستی محسوب می شود و بی نقص کار کردن خودروها در این مسیر ، به خصوص عدم تاثیر پذیری قطعات خودرو از رطوبت محیط ، می تواند مشوقی برای بسیاری از خریداران باشد که سالهاست با دردسر های خودروهای داخلی دست و پنجه نرم می کنند.

مجموع مسیر طی شده در روز اول بالغ بر 505 کیلومتر می شد. با توجه به اینکه قسمتی از مسیر در شب پیموده شد ، قادر به ارزیابی نور پردازی داخلی خودرو ها بودیم که در هر دو مناسب بود و X22 به دلیل طراحی اسپرت و جوان پسند ، بیشتر مورد پسند خبرنگاران قرار گرفت. قسمت هایی از مسیر در این روز دچار مه گرفتگی بودند که قدرت پرتاب نور چراغ های جلو و عقب خودرو برای رانندگی در مه رضایت بخش بود و حس اطمینان کافی را برای راننده فراهم می ساخت.

روز دوم ، حرکت در خطه ی اردبیل و آذربایجان

روز دوم با گذر از منطقه ای معروف آغاز شد ، گردنه ی حیران .یکی از معروف ترین و توریستی ترین نقاط کشور که هر سال مقصد سفر بسیاری از هموطنان است .اینکه خودروهایی خانوادگی و به خصوص با حجم موتورهای کم می توانند با موفقیت و بدون مشکل این منطقه را طی کنند ، دلیلی بر موفقیت خودروسازان چینی است که تقریبا از صفر شروع کرده و  در مدت زمان کوتاهی قادر به ساخت خودروهایی مورد اعتماد برای مصارف طولانی مدت شدند. در ادامه مسیر گروه ابتدا وارد شهر اردبیل شدند ، ناهار را صرف کردند و سپس با ادامه ی مسیر تا پایان شب به تبریز رسیده و شب را در آن جا سپری نمودند.

مجموع مسافت طی شده ی روز دوم 310 کیلومتر بود که از روز اول کمتر است ، اما قسمت عمده ی آن شامل جاده های پر پیچ و خم کوهستانی می شد که فشار مضاعفی بر خودرو وارد می کند و ارتفاع از سطح دریا نیز بر عملکرد پیشرانه ها تاثیر گذار است. در این روز X33S با توجه به موتور دو لیتری افت کشش را تجربه نکرد و می توان از عملکردش در جاده های کوهستانی رضایت داشت. X22 نیز با توجه به موتور 1.5 لیتری قرار گرفته بر روی آن ، عملکرد رضایت بخشی دارد و انتظاراتی که از آن باید داشته باشید را پاسخ می دهد و به خصوص نسخه ی دنده ای آن نزدیکی بسیاری با سلیقه ی رانندگان ایرانی دارد ، اما با رانندگی در مسیر های پر شیب ، مشخص می شود که بهتر بود یک موتور حجیم تر با قدرت و گشتاور خروجی بیشتر را در X22 شاهد می بودیم.

روز سوم ،از آذربایجان به کردستان

روز سوم ، جالب ترین  روز سفر بود که با گذر از تبریز به سمت ارومیه آغاز شد . در ادامه بازدیدی از دریاچه ی نیمه جان ارومیه صورت گرفت و  پس از صرف ناهار ، سفر به سوی سنندج و در جاده های زیبای کردستان ادامه یافت و یکبار دیگر خودروها در مسیرهای پر افت و خیز کوهستانی به چالش کشیده شدند و توانستند مجددا نمره ی قبولی کسب کنند.

مسیر طی شده ی روز سوم 570 کیلومتر  می شد که نسبت به دو روز قبلی طولانی تر و البته نه چندان راحت بود. نکته ی روز سوم که مخاطبان باید بدانند گیربکس های دو خودروست. گیربکس X33S از نوع CVT است و شتاب گرفتن با جعبه دنده CVT کمی سخت به نظر می رسد. هنگامی که پا را تا ته روی پدال گاز فشار می دهید ، عملکرد جعبه دنده CVT باعث می شود دور موتور تا 6000 دور بر دقیقه بالا رفته و در همان حالت بایستد و در مقابل کیلومتر شمار در حال بالا رفتن باشد. این نوع رفتار ممکن است برای بسیاری از عاشقان رانندگی کسل کننده باشد ، اما برای مصارف خانوادگی و بهینه سازی مصرف سوخت رضایت بخش است.

X22 از دو گیربکس دنده ای و اتوماتیک بهره می برد. نرمی و دقت هماهنگی گیربکس دنده ای با موتور خوب است و حس رانندگی لذت بخش را با این خودرو به راننده القا می کند. در مورد گیربکس اتوماتیک که از نوع چهار دنده اتوماتیک است، باید گفت که CVT نبودن آن یک نکته ی قوت بوده و موجب هماهنگی موتور و گیربکس و شتاب گیری رضایت بخش خودرو می شود ، حالت دنده دو و حالت دنده سنگین L برای آن در نظر گرفته شده و فاقد حالت تیپ ترونیک در آن هستیم. تمامی این تجربیات در طی مسافت های تقریبا طولانی که توسط ما پیموده شد کسب گردید و پس از مدتی رانندگی با این خودروها ، قادر به یافتن قلق هر خودرو هستید.

 

روز چهارم ، از غرب کشور تا پایتخت

روز پایانی ، روز بازگشت به سمت پایتخت بود که البته مسیر در نظر گرفته شده از شهر تاریخی همدان عبور می کرد و بازدیدی از غار معروف علی صدر داشتیم که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران است. در این بخش مسیر که شامل اتوبان های همدان – ساوه و ساوه – تهران می شد ، تمرکز عمده بر تست خودروهای در مسیر های بزرگراهی و با سرعت بالا بود تا پایداری خودروها در سرعت بالا و دوام در طی مسافت های طولانی و یکنواخت سنجیده شود. در بخشی از روز پایانی و نزدیک به شهر همدان شاهد رگبار بهاره بودیم که شاهد عملکرد قابل قبولی از خودرو ها در شرایط بارندگی بودیم و رانندگی با خودروها در باران به واسطه ی چسبندگی مناسب آن ها لذت بخش بود. مسیر طی شده ی روز پایانی نیز حدودا 650 کیلومتر بود که بیشترین مسیر در طی روزهای سفر بود و بخش عمده ی آن شامل مسیرهای بزرگراهی می شد .

با توجه به اینکه چندین روز را با این خودروها سپری کرده بودیم ، می توان گفت که صندلی های X22 به خاطر ذات اسپرتی آن کمی سفت هستند و ممکن است در سفرهای طولانی مدت خسته کننده باشند گرچه سواری خودرو مناسب ارزیابی می شود و در زمینه ی مصرف سوخت نیز ، به عددی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه ی اتوماتیک و 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه ی اتوماتیک رسیدیم . X33S خودرویی خانوادگی تر محسوب می شود و در مسیر های طولانی ، خستگی چندانی به سرنشینان وارد نمی کند و راحت تر محسوب می شود. هم چنین پرتاب نور چراغ های خودرو در شب مناسب است و در مسافت های طولانی مدت شبانه ، دید مناسبی را برای راننده فراهم می کند. رقم مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در طی مسیر ، حدودا 9.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر بدست آمد .

کلام آخر

ام وی ام X22  را می توان یک رقیب خوب برای سایر هاچبک های کراس معرفی کرد. این خودرو هماهنگی زیادی با سلیقه یک شخصیت جوان دارد و امکانات کافی و طراحی زیبا می تواند نظر بسیاری از مشتریان را به سمت این خودرو بکشاند. از طرفی برخی جذابیت های فنی و بدنه ای، حس خریداران مشتاق به متفاوت بودن را برای خرید این خودرو بر می انگیزد. شرایط خرید مناسب نیز عامل دیگری برای جذب خریداران محسوب می شود. با توجه به تجربه ی چند روزه و پر فشار ما با این خودرو ، می توان آن را گزینه ای مناسب برای خانواده های کم جمعیت دانست که به دنبال یک خودروی کم مصرف ، اقتصادی و با دوام هستند و گهگاهی سفر های چند روزه نیز با آن انجام می دهند. X22 اتوماتیک معمولی 70 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و X22 دنده ای اسپرت با قیمت 63 میلیون و 300 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

و اما ام وی ام X33S را باید شاسی بلند متوسط شهری بدانیم که با قیمت مناسب، برای خانواده هایی مناسب است که شرایط پرداختی برای آنها فاکتور مهمی محسوب می شود و در مقابل از خودروی خود تجهیزات رفاهی مناسب، فضای بار خوب و چهره ی بروز را خواهند گرفت . همچنین این خانواده ها می توانند در کنار استفاده شهری ، نیم نگاهی کوتاه به مسیرهای خارج از جاده نیز داشته و در مسافت های طولانی از نرمی صندلی ها و راحتی خودرو رضایت داشته باشند و به خصوص برای خانواده هایی با افراد قد بلند مناسب تر است. قیمت نسخه ی ساده ی این خودرو حدود هشتاد میلیون تومان است و نسخه ی اسپرت نیز قیمتی 85 میلیون و 400 هزار تومانی دارد.


49 دیدگاه

  1. sunmartin | فروردین 10, 1397 | لینک نظر

    نکته قابل توجه اینجاس که عنوان تاپیک راجع به خودروی x22 چینی که فی الواقع همون mvm 315 است که ارتفاعش کنی بلند شده و همون موتور ضعیف و همون داستان داره اما طرف میخد چینی به کره تی پیوند میزنه و خودش عاملیت مجاز هیوندای و آسان موتور معرفی میکنه که این صحبت از روی آدرس ایمل و آی پی شما قابل ردگیریه که ماوجه بشیم با چه افراد دروغ پرداز و مغرض طرف هستیم آخه به فرض محال که شما درست بگی پس نتایج تست رضایت 100 درصدی مشتریان اروپایی و امریکایی چی میشه توسط معتبرترین سازمان تست و بررسی خودرو؟ این صحبت های بی پایه و اساس فقط برای رنگ و لعاب دادن به خودروهای کم فروش چینی که روی دست نمایندگی ها باد کرده اگه جایگزینی برای محصولات بی کیفیت چینی وجود داشت مردم هیچوقت به سمت جنس فیک و بنجل چینی نمیرفتن و این از روی ناچاریه پس زیاد به فروش چینی ها نمیشه تکیه کرد چرا که با شرایط اقساطی بلند مدت هدیه سفر به روسیه و غیره به خورد خلق اله میرن

    • در پاسخ به: sunmartin

      فرهاد | فروردین 10, 1397 | لینک نظر

      خخخخخخخ واقعا !!!!بعد میگه ماشین چینی بخرین چون شرکت گفته ۵ سال گارانتی داره پس بهتره،بابا ماشین چینیتو سوار شو و حالشو ببر و به اصطلاح همسایه رو دزد نکن مهندس جان،مکانیک جان،سر مکانیک،فنی کار ،کاربلد،جون عزیزت همون چینیتو سوار شو و سکوت کن

    • در پاسخ به: sunmartin

      رامین | فروردین 11, 1397 | لینک نظر

      آقای ردگیری از آیدی که همه میشناسن چطور شخصیتی داری همین سراتو که طرف داریشو می‌کنی در بحث ایمنی و هندلینگ هیچ حرفی در مقابل چری آریزو۵ با ۶ ایربگ وتعلیق سه اتصال مستقل عقب وترمزهای دیسکی نداره که بزنه
      ضمنا برای سراتو هم شرایط آسون وبا وام خوبی تحویل میدن یعنی جنس بنجل محسوب میشه؟؟
      توی شتاب وکشش هم که سراتو حرفی نداره بزنه در مقابلش

  2. sunmartin | فروردین 9, 1397 | لینک نظر

    خب خدمات پس از فروش چینی های مدیران خودرو میان و نظر مثبت میدن و کره ای هارو میکوبن هرچه قدر دوسداری سم پاشی کن دادا کیا موتور داره با پورشه پانامرا و بنز amg و آئودی اسپورت بک رقابت میکنه چینی ها با پراید و 206 و مشتقات 405 و اینکه در رتبه بندی های جهانی جنسیس بالاتر از آئودی در رتبه اول و بی ام دبلیو سوم میشه و تویوتا هشتم و سوبارو و کیا ششم اصلا از هیچ خودروی چینی حتی اسمی نیست این خودروهای برای جهان سوم ساخته میشه نه ایمنی دارن نه کیفیت سرتاسر کپی و مهندسی معکوس قطعات یکبار مصرف و بازار دست دوم تعطیل و قطعات گران کمتر نعمیرکاری هم زیر بارشون میره دفاع تمام قد شما چینی فروشان از این خودروها ب ای فروش به عوام الناس حکایت پر کردن جیب های گشاد شمارو داره و جنس بی کیفیت چینی که آوازه بی کیفیت بودنش جهان پر کرده

    • در پاسخ به: sunmartin

      رامین | فروردین 9, 1397 | لینک نظر

      دوست عزیز من توی عاملیت ۷۰۲ آسان موتور کار میکنم که نماینده رسمی محصولات هیوندای هستش میگم با مشکلات کیا هیوندای آشنا هستم رشد قارچ مانند تعمیرگاه های کیا هیوندای وشلوغی اونها مهر تأیید محکم بر گفته های منه

    • در پاسخ به: sunmartin

      امیر | فروردین 15, 1397 | لینک نظر

      !!!!! دوست عزیز ، مقایسه های شما اصلا در مقیاس درستی انجام نمیشه. بنظر باید هر مقایسه ایی یک سمتش هزینه باشه. شما نمیتونی آیودی و پورش و حتی هیوندای و کیا رو با برندهای ایرانخودرو و سایپا و مدیران و … انجام بدی. شما وقتی پول جنسیس و سانتافه میدی از امکانات بهتری برخورداری از جمله ایمنی و وقتی پول کمتر میدی میشه مثلا سراتو و بترتیب میای تا پایینترین رده که مثلا میشه پراید.
      حالا اینکه قیمت ها در ایران با خارج از ایران متفاوته و واقعی نیست بحث دیگه اییه …

  3. sunmartin | فروردین 8, 1397 | لینک نظر

    هر چقدر که میخواین هرز بنویسید و تخریب کنید بازم مثل هرسال کیا هیوندا بلحاظ عمر بالای قطعه و رضایت مشتریان در صدر جدول آمریکا و اروپا قرار داره و این نشان میده که چقدر مشتری ها از کیفیت کیا و هیوندا رضایت دارن کلید این پیروزی در دونکته است آپشن و ایمنی بسیار زیاد در کنار طراحی های جدید
    قیمت تقریبا یک دوم سایر محصولات و گارانتی 7 ساله
    مشتری آمریکایی که جزو سخت پسند ترین مشاری های جهان محسوب میشه به این دو مقوله خیلی توجه میکنه
    پس با ایراد گرفتن از کیا هیوندا رنکینگ و رتبه بندی کیفی و کمی این خودرو های کره ای هیچگاه کاهش پیدا نمیکنند

    • در پاسخ به: sunmartin

      رامین | فروردین 8, 1397 | لینک نظر

      شما مشکلت اینه که نشستی پشت سیستم فقط ومن در شبکه خدمات پس از فروش این ماشینا کار میکنم چمیدونم چه مشکلاتی دارن

  4. آلبویه | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

    من مکانیک هستم البته کار مکانیکی انجام نمیدم و در سازمان فنی حرفه ای تدریس میکنم مدرکم مهندسی مکانیک خودرو دارم از دانشگاه کرمانشاه ببینید افرادیکه قصد خرید چینی دارن حتما به کیفیت بسیار پایین بدنه و تجهیزات موتوری و آلیاژ مورد استفاده در تک تک بخش های خودروهای چینی دقت کنن مهم نیست چانگان cx35 یا 75بخری 70 تومان و 90 تومان یا ایدو بخری 68 تومان یا جک اس 5 بخری 110 تومان یا لیفان 820 بخری 160 تومان یا mvm 315 اسپورت یا ایکس 22 و 33 و حتی تو 5 و 7 و این خودروی اچ سی که بهش مبگن آمبولانس و هر خودروی دیگه چینی !چون تماما اصول ساختشون یکیه و اون سمبل کاریه چندین و چند خودروی چینی ما در سر کلاس برای هنرآموزان بررسی کردیم واقعا افتضاح بودن مخصوصا سیستم برقی ضعیف و آلیاژ بسیار بی کیفیت قطعات داخلی موتور که در اینجا بحثش طولانی میشه بهر حال گول ظاهر چینی ها را نخورید و به دام اونها نیفتید

    • در پاسخ به: آلبویه

      رامین | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

      داداش من کاری به صحبت های شما ندارم ولی اگر اینطور بود شما ادعا کردید مدیران خودرو ۵ سال محصولاتش رو گارانتی نمی‌کرد اگرم بخاطر تبلیغ بود تا الان ورشکست بود

      • در پاسخ به: رامین

        آلبویه | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

        جناب آقای محترم بنده هیچ نفع و ضرری ندارم فقط کیفیت نازل و آلیاژ بی کیفیت قطعات انجین و سایر قطعات زیر بندی و سیستم تعلیق متذکر شدم که کیفیتش فرای افتضاح و اصلا بعنوان حتی یک استاندارد ضعیف هم پاس نمیکنن چبنی ها و باید بگم سالیان سال طول شاید بکشه که چینی ها خودشون حتی نزدیک فرانسوی ها ببینند کافیه یکسر به تعمیرگاه یا فروشگاه فطعات بزنبد متوجه صحبت بنده میشی تا از نزدیک شاهد کیفیت فوق العاده پایین این کاردستی های چینی بشی واقعا متاسفم برای کشور که شده جولانگاه آهن پارهای چینی هرکس اندک سررشته ای از مهندسی خودرو داشته باشه و حتی بصورت عملی در این مورد کار کرده باشه بعید میدونم اصلا اسم چینی ها رو بیاره چه برسه به اینکه بابتشون پول پرداخت کنه موفق باشید

    • در پاسخ به: آلبویه

      هوشی | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

      سلام دوست عزیز. شما که تحصیل کرده و مدرس هستید اینطور نظر دادن منطقی به نظر نمیرسه. در ابتدا اقدام به سوار شدن خودرو های چینی کنید و بعد از ۶ سال مثل بنده ی نظر و یا نقد منصفانه بنویسید.
      باید قبول کنیم بخاطر انحصار خودرو سازی کشور دسترسی ما به خودرو های بسیار معمولی اروپایی و آمریکایی و حتی کره ای و ژاپنی محدود شده. در این شرایط چاره ای نداریم جز استفاده از خودرو های چینی. صحبتی از خودرو های ایران خودرو و سایپا در اینجا نمیکنم چون اصلا این ها نام خودرو رو در سال ۲۰۱۸ نمیتونن داشته باشن.
      شش سال هست که دو خودروی چینی داشتم
      خودروی اول ۴ سال دست بنده بود که با کمترین خرابی و بهترین مصرف و راحت ترین سواری در مقایسه با خودرو های دیگری که در کشور تولید میشد مورد استفاده قرار دادم و در کیلومتر ۱۰۴ هزار اون رو به همکارم فروختم که هنوز بعد دو سال که دست ایشونه و نیاز به تعویض قطعات مصرفی پیدا کرده (لنت ها و شمع ها ) ایراد و مشکل اساسی پیدا نکرد. کیفیت متریال داخلی خودرو معمولی و با توجه به سن ساخت بالای اون قابل قبول بود که در خودروی جدید چینی بنده این کیفیت فوق العاده بهتر شده. سایر قطعات اصلی هم واقعا کیفیت مناسبی داشتن و در خودروی جدید بنده با توجه به گذشت حدود دو سال فقط یک ایراد که اون هم در خودروی بنده همه گیر بود که با فراخوان نمایندگی قطعه عوض شد. در این ۵۰ هزار کیلومتر مصرف کم و راحتی در سفر رو تجربه کردم.
      الان در یک گروه حدود ۵۰۰ نفری دغدغه هم گروهی های دارنده این خودروی چینی این موضوعه که اگر چراغ بنزین روشن شه خودرو چند کیلومتر میره!!!!
      پس کاملا میشه متوجه شد که عملا مشکل حادی در یک جامعه ۵۰۰ نفری این خودرو وجود نداره. البته این به معنای بی مشکل بودن خودرو های چینی نیست ولی این مشکلات در این خودرو ها کمتره تا آن چیزهایی که در سایپا و ایران خودرو به اسم خودرو به ما میفروشند.
      در نهایت توصیه میکنم برای خرید هر خودرو چه چینی و چه اروپایی و آسیایی کمی تحقیق کنید و از خریداران اون خودرو ها سوال کنید.
      اون ها بهترین راهنمایان هستند . خودرو یک کالای سرمایه ای نیست. کالاییه که حداقل رفاه رو داشته باشه تا در سفر های شهری و بین شهری از اون لذت برد و قصد لذت دارید. اگر قصد نگاه سرمایه ای دارید سمت چینی ها به هیچ وجه نروید ولی اگر قصد رفاه و آسایش و مصرف کم دارید به سمت چینی ها با خیال راحت بروید.

    • در پاسخ به: آلبویه

      حسن | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

      دوست عزیز برخی محصولات چینی مثل mvm110 الان بیشتر از ده ساله که کار می کنند و علی رغم مشکلاتی که داره با ایرانیهای همسنشون فرقی نداره.از طرفی خواهشی که دارم اینه که اگر همچین آزمایشهای مستندی که می فرمایید انجام دادید با عکس و فیلم و نتایج آزمایشگاهی معتبر در اختیار افکار عمومی قرار بدید و به جامعه خدمت کنید.

    • در پاسخ به: آلبویه

      sunmartin | فروردین 8, 1397 | لینک نظر

      لطفا از مستندات کیا موتورز که من تهیه کردم در یایت تیونینگ تاک هم دیدن کنید ببینید کیا با همکاری پژو چطور هماهنگ ترین گیربکس و انجین ها بکار برده با توان و بازدهی بالا

    • در پاسخ به: آلبویه

      رضا | فروردین 9, 1397 | لینک نظر

      جناب ال بویه بستگی داره کیفیت مد نظر شما چی باشه اگر با ماشینهایی به اصطلاح تولید وطن مقایسه کنید که اکثر چینی هایی که بخصوص از 2015 به این طرف وارد بازار ایران شدن به مراتب از ایرانی ها بهتر هستن از هر لحاظ که شما بفرمایید اگر دارید با خودروهایی کره ای و امثالهم بررسی میکنی که داری اشتباه میزنی !! کلن هر چی پول بدی اش میخوری میتونی بشینی تو ال نود و ساندرو با یک عالمه از هیچی ودلت خوش باشه فرانسوی سواری وهمش فکر کنی که تمام چینی سوار ها هر ماه تو تعمیر گاهن اما اگه ار منی که سه سال ایدو رو سوارم که خودت مثال زدی بهت میگم با هفتاد هزار کیلومتر سواری فقط تا حالا غیر از سرویس های معمول فقط یک تعویض بلبرینگ تو سابقه خدمات ماشینم هست . اره مهندسسسس جان

    • در پاسخ به: آلبویه

      امیر | فروردین 15, 1397 | لینک نظر

      من نمیدونم چرا مقایسه هاتون رو درست انجام نمیدین؟؟؟/ خیلی مهمه که مقایسه ها یک سمتش میزان هزینه های پرداختی مشتری باشه. شما نمیتونی پول پراید بدی و مثلا 206 سوار شی. والا انور دنیا هم همینه … هر چی پول بیشتری بدی ماشین بهتری سوار میشی

  5. موحدی | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

    سلام
    یه سوالی ذهنمو مشغول کرده و اونم اینه که چرا در کامنت ها اکثر اوقات خودروهای چینی نسبت به تولیدات ایران خودرو خیلی بیشتر مورد انتقاد قرار میگیرن ؟ بنظر من خودروهایی مثل سورن و دنا و206 و207 ای و…………….از چینی های رنج 50 میلیون و حتی گرونتر خوشنام تر هستند در بین بسیاری از مردم و به قول معروف بهشون کمتر خرده میگیرن اما دلیلش چیه؟ مثلا خود بنده تصمیم گرفته بودم یک خودروی چینی دنده دستی در رنج 50 میلیون بگیرم اما با خوندن کامنت های همین سایت و دیگر سایت ها واقعا دلسرد شدم و به عبارتی توی ذوقم خورد

  6. امیر | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

    دیگر زمان پول دادن به برندها گذشته است مخصوصا در ایران که سه برابر قیمت جهانی باید
    هزینه خرید تویوتا یا نیسان کرد.چینی میخرم با گارانتی 5 ساله و قطعات در دسترس و قیمت
    پایین تر!!

    • در پاسخ به: امیر

      sunmartin | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

      میارکت باشه چینی بخر ان شاله هر کس هر خودرویی میخره با سلامتی و آسایش فکری و روحی استفاده کته

    • در پاسخ به: امیر

      علی | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

      بله اون دوران گذشته منتها
      الان این زباله جات بازیافتی را با تویوتا و نیسان مقایسه کردی؟؟؟

  7. حامد | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

    به نظرم x33تو رنج قیمت خودش بهترین گزینه است.هم موتور قویتر نسبت به رقباش که همه زیر ۱۸۰۰ سی سی هستند داره هم قیافه فیس جدیدش خوبه و هم به دلیل حضور طولانی مدت از نظر قطعه و تعمیرات وضع خوبی داره.

  8. حميد | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

    چيني ها فقط دزدن، اين ماشينه بهمن خودرو ميزنه چيه؟ هان لند مارك، واقعا چه عجيب شبيه لندرور??? با اون قيافه كذايش.
    واقعا فكر ميكنم ابن خودروسازاي چيني تا همين پنج سال پيش فرقون ميزدن و يكدفعه گفتن بياييد ماشين بسازيم و قالب ايرانيها كنيم.

  9. مرتضي | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

    من كاري به خوب يا بد بودن ماشينهاي چيني ندارم، فقط اين رو ميگم ما با خريد اين چيني ها فقط كمك به ادامه حيات آشغال سازهاي داخلي ميكنيم. بابا نخريد شايد اينا ورشكست شدن و مثلا تويوتا اومد اينجا كارخونه زد. چراكه نه، اگر ما براي خودمون ارزش قائل باشيم ميشه. نخريد مجبور ميشن.

    • در پاسخ به: مرتضي

      محسن | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

      نظرتون محترم اما تا اون زمانیکه ایشالا اینا ورشکست میشن چی سوار شیم؟

      • در پاسخ به: محسن

        مرتضي | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

        يادتون هست، كمپين نو نخريم داشت جواب ميداد. ماشين اقساطي گذاشتن ملت هول كردن خراب شد.ديگه مشكل خودمونيم من چي بگم؟

      • در پاسخ به: محسن

        Amir | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

        آقا محسن عزیز، خداوند در قرآن میگه با هر سختی آسانی هم هست.
        باید یکم از خودگذشتگی کنیم تا درست بشه…

  10. امیر | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

    اونهایی که می گویند ایکس 33 بنجل است می توانند صد میلیون تومان هزینه کنند و کیا پیکانتو
    با موتور 1200 شهری را بخرند و دلشان خوش باشد خودروی کره ای سوار شده اند!!

    • در پاسخ به: امیر

      فرهاد | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

      میتوانند ۲۶۰ میلیون تویوتا سی اچ آر با موتور ۱۲۰۰ و فضای اتاق در حده ۲۰۶ بخرند و خوشحال باشند که ژاپنی سوارند

    • در پاسخ به: امیر

      علی | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

      مطمئن باش کسی به دنبال هاچ بک شهری کوچک با هزینه نگهداری پایین و مصرف سوخت و الایندگی اندک باشد پیکانتو خواهد خرید وگرنه همان پول رو رنو کپچر می خرد که هزاران بار ازین زباله اسپورت !!!! بالاتر است

  11. shaahin e | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

    با توجه به برخی چرندیات در مورد این خودرو و مقایسه ی کاملا اشتباه مدیران خودرو با هیوندای یا تویوتا به جرات میتونم بگم با قیمت حدود ۳ برابر کمتر این ها ماشین های کاملا ارزشمندی بوده و یقینا همه هم عقل داریم که اگه پول داشته باشیم ماشین بهتر بخریم اما متاسفانه برخی درک وجه پرداختی رو هیچوقت نخواهند فرو کنن تو مغزشون

    • در پاسخ به: shaahin e

      sunmartin | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

      آرم وسط kia به تمام برندهای چینی ارجح واقعا یکسری افراد میرن و چین یمیخرن به امید کیفیت اما چیزی که نصیبشون میشه بنجل چینی است

      • در پاسخ به: sunmartin

        رامین | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

        چنان میگید کره ای با کیفیت با تجربیات من هم خوانی نداره
        کیا هیوندای یه موتور GDi تولید کردن پر مشکل مثل ایراد در بالانسر واویل پمپ یا خرابی عملگر vcm
        یا قفل کردن سیستم EPB وشکستن چرخ دنده اون که مشکلات زیادی برای مشتری ها درست کرده اینقدر کورکورانه طرفداری بیخود از کره ای نگیر

        • در پاسخ به: رامین

          sunmartin | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

          شما حالت خوبه،؟ کدوم ایراد؟؟؟?
          اگر به حرف و ادعای پوچ شما بود که بلحاظ کیفیت و رضایت مشتری در آمریکا و اروپا در طی سالهای 2012 تا 2018 به چنین جایگاهی تمیرییدن محصولات کیا هیوندای در ضمن موتور mpi و gdi از بهترین موتورهای بهینه جهان و ساخت شرکت psa فرانسه با راندمان بالا هستند هیچکدوم از ایرادهایی که گفتید در دنیای واقعی صحت نداره شما قصد تخریب برند مطرح کیا هیوندای دارید که بلطف کیفیت و اعتماد مردم تیرتون به سنگ خورده

          • در پاسخ به: sunmartin

            رامین | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

            خب شما برای ما توضیح بدید که vcm توی موتور GDI هیوندای و کیا کجاست و دقیقا کارش چیه تا من بگم چه خبره

          • در پاسخ به: رامین

            آلبویه | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

            جناب رامین متاسفانه صحبت شما اصلا نه علمی و نه منطقیه من وبلاگی دارم در زمینه مهندسی قطعات برای دانشجویان و کارآموزان در خودروهای کیا و هیوندا بدلیل مکانیزم فنی قابل انعطاف ور بهش راندمان و عمر قطعات شاهد کارکردبسیار بالا و تحت فشار هستیم و این کلید نوفقیت شرکت کیا هیوندای بود که توسط آلبرت بیرمن آلمانی در بی ام دبلیو و یکی از کارکشته ترین طراحان انجین که مشترکا برای پژو سیتروئن طراحی میکرد ساخته شده شما vincide محصولات کیا رو که بزنی متوجه میشی تماما قطعات اصلی بوده و اشکالاتی که ذکر کردی نداره بهیچ وجه

          • در پاسخ به: رامین

            فرهاد | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

            چهارشاخ گاردان کی بودی تو خخخخخخ

        • در پاسخ به: رامین

          مرتضي | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

          هر ماشين سازي محصول خوب داره، محصول بدم داره. اون ديگه مشكل وارد كننده سودجوست كه بخاطر تخفيفايي كه سازنده بهش ميده سعي ميكنه اونيكه براش سود بيشتري داره قالب ما كنه. مرحله بعدم ما خريداريم كه سريع هول ميشيم و ميخريم. چرا تو آمريكا هيوندا اينجوري رفتار نميكنه؟ چون اونجا يكخورده كم كاري كنه نسخش پيچيدس. مشكل اول و آخر ما خريداريم.

  12. سامیار مدیران | فروردین 1, 1397 | لینک نظر

    بتوسطی خودروی ام وی ام ایکس سی و سه اس به راه خود ادانه دادم اا به نقاط صعب العبوری بریسیدن ام وی ام ایکس سه و سه اس بخوبی از پس صعب العبور برآمد و بر جاده باریک و یلند غلبه کرد همچنین در یک مسیری سنگ لاخی بشدت بهره مند گشتم از تکنولوژی 4 چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب و جلو تواما پس کسی حریف نمیبینم حریفان mvm x33 s کیا اسپورتایج هیوندای توسان و تویوتا راو 4 و نیز میتسوبیشی aax بودند که بطور وافری شکست خورده و نیز عقب ماندند درکیفیت هم ام وی اپ ایکس سی و سه اس حرف اول را از ابتدا باز گوید یعنی خودرویی حریف این زیبای چالاک نیست

    • در پاسخ به: سامیار مدیران

      sunmartin | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

      صحبت های شما را تایید میکنم سیستم 4 چرخ متحرک یا همون ایکس درایو ام وی ام x33 s واقعا کارآمده و می ارزه به کل هیوندا کیا میتسوبیشی و تویوتا البته شما برعکس حرف میزنی و اگه حرفهات سرته باشه درسته آخه کاربر محترم چینی کپی و بی کیفیت و اصالت 33 که هرسال فقط چراغدهاش عوض میشه و یه سیستم اتو درایو و حتی دیفرانسیل 4x نداره را چه به این حرفها تمام خودروهایی که بقول تو حریف x33 s نیستن این سیستم هارو دارن مطمئنم با تبلیغات دروغین برای خودروهای یکبار مصرف و بی مشتری چینی راه به جایی نمیبرید فقط مشتری جلب میکنید

      • در پاسخ به: sunmartin

        shaahin e | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

        سانمارتین اگه واقعا پیشنهادی صفر کیلومتر مخصوصا با شرایط اقساطی و با این قیمت داری که امکانات مد نظر تو رو داره حتما به ما معرفی کن مگر نه لطفا دیگه نظر ننویس ممنون میشیم . مرسی . از طرف کل جامعه ی خودرویی کشور

        • در پاسخ به: shaahin e

          sunmartin | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

          بله هیوندای اکسنت جدید 2017 کرمان خودرو سانگ یانگ تیوولی 2017 و سراتو آپشنال سایپا هی قسطی و در محدوده 100 تا 120 ملیون هستن نمیدونم عایا هبر داری چینی ها با مهندسی معکوس ققط قصد دارند در ظاهر طراحی صنعتی کنند و اون آلیاژ و ماتریال اولیه جنس اصلی مثلا مواور و گیربکس و حتی قسمت ها و تریم داخلی و قطعات تحت فشار انجین هیچگاه نمیتونن تهیه کنند چون فرمولاسیون اونها را شرکت اصلی در اختیار چینی ها قرار نمیده چینی هم که نمیتد وقت و سرمایه اش برای برندی که ققط برای کشورهای درجه n اوم جهان هستند مثل آفریقا و برخی کشورهای آسیایی هدر بده تازه خودرویی که قراره دوسه سال تولید بشه و سریع یه پسوند s و m و x میخوره و میشه یه مدل جدید بنظرم خرید جنس چینی مساوی خرید زیاله است به شکلی متفاوت.

          • در پاسخ به: sunmartin

            حسن | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

            اینهایی که فرمودید ۳۰ _۴۰میلیون گرونترن .

      • در پاسخ به: sunmartin

        محسن | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

        خودت نظر میدی، خودت جواب میدی!
        خود گویی و خود خندی…….

    • در پاسخ به: سامیار مدیران

      shaahin e | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

      سلام بر استون مارتین سراتو سواره خیالی

    • در پاسخ به: سامیار مدیران

      مرتضي | فروردین 2, 1397 | لینک نظر

      خوش بحالت كه آشغال سواري. بقول انگليسي ها من انقدر پول دار نيستم جنس آشغال بخرم ??????

    • در پاسخ به: سامیار مدیران

      علی | فروردین 4, 1397 | لینک نظر

      ????

      جالب بود

  13. مصطفی | اسفند 29, 1396 | لینک نظر

    هرگز حاضر نیستم پول به چینی بی اصالت بدم

  14. امیر | اسفند 29, 1396 | لینک نظر

    دوستانی که ایکس 33 اس دارند خرید انرا توصیه می کنند.منظورم استهلاک و هندلینگ
    خودرو است.

  15. پویا | اسفند 29, 1396 | لینک نظر

    این دوستانی که نظر دادن اصلا خوندن مقاله رو؟
    لطفا این قسمت رو درست کنید مشکل داره :به عددی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه ی اتوماتیک و 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه ی اتوماتیک رسیدیم