دسته‌بندی نشده

بهترین‌ خودروهای الکتریکی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند

دورانی که خودروهای الکتریکی فقط یک رویا بودند و آن‌ها را فقط می‌توانستیم در پروژه‌های آزمایشگاهی و تعداد محدود ببینیم کم کم به پایان رسیده است. حالا این خودروهای بی‌‌صدا در تعداد گسترده عرضه می‌شوند و هرسال آمار فروش آن‌ها رکورد سال پیش را می‌شکند. دیگر باید به حضور گسترده آن‌ها در نمایشگاه‌های خودرو عادت کنیم و نمایشگاه ژنو امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و خودروهای الکتریکی زیادی در آن به نمایش گذاشته شدند. در ادامه به معرفی کوتاه مهم‌ترین خودروهای الکتریکی این نمایشگاه می‌پردازیم.

  • فولکس واگن I.D. Vizzion

کمپانی آلمانی سعی کرده‌ است با این کانسپت نشان دهد که خودروهای الکتریکی خودران در آینده به چه شکلی خواهند بود. زمانی که دیگر خبری از پدال و فرمان نیست و در حالت رانندگی دستی نیز فقط با اشارات دست و صدا بتوان خودرو را کنترل کرد.

فولکس واگن یک موتور ۲۰۰ اسب بخاری را برای چرخ‌های جلو و یک موتور ۱۰۰ اسب بخاری را برای چرخ‌های عقب درنظر گرفته است. گفته می‌شود که در سال ۲۰۲۲ نسخه قابل تولید و واقعی این ماشین معرفی خواهد شد. هرچند در آن مدل خبری از حذف پدال و فرمان نخواهد بود چراکه مردم به راحتی و به این زودی‌ها به نبود آن‌ها عادت نخواهند کرد.

  •  استون مارتین لاگوندا Vision

استون مارتین میخواهد دوباره نام کمپانی زیرمجموعه‌اش را زنده کند و به لاگوندا حیاتی دوباره ببخشد. لاگوندا به برندی برای ساخت خودروهای تمام الکتریکی لوکس تبدیل خواهد شد و اولین مدل آن نیز در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. هنگامی که باتری‌ها در زیر خودرو قرار دارند و موتورهای نیز مستقیما به چرخ‌ها متصل می‌شوند، پس دیگر نیازی به طراحی کاپوت بزرگی در جلوی خودرو نیست و می‌توان خودروی متفاوتی را تولید کرد؛ در نتیجه کانسپت Vision به یک خودروی زیبا تبدیل شده است.

  • هوندا Urban EV

این خودروی تمام الکتریکی طراحی ساده اما گیرایی دارد و انسان را مقداری به یاد خودروهای قدیمی می‌اندازد. پس از بازکردن درب‌های خودکشی (که لولای آن در ستون وسط قرار گرفته)، با داشبوردی متفاوت و عجیب روبرو می‌شوید که بر روی آن یک صفحه نمایش سرتاسری قرار گرفته و در عقب خودرو نیز جای کوچکی برای دو سرنشین دیگر در نظر گرفته شده است.

سفارش‌گیری Urban EV از ابتدای سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد تا در انتهای همان سال خودرو به اولین مشتریان تحویل داده شود.

  • هوندا Sport EV

هوندا با دو طراحی جدیدش برای خودروهای الکتریکی نشان داد که همزمان با ورود به نسل برقی‌ها، می‌توان به دوران طراحی‌های ساده اما زیبا بازگشت.

هرچند موتورهای الکتریکی توانایی این را دارند که در هر سرعتی بیش‌ترین گشتاور تولید‌ی‌شان را به چرخ‌ها منتقل کنند، اما این خودروها هنوز توانایی انتقال حس یک خودروی اسپرت واقعی را ندارند. هوندا با این کانسپت می‌خواهد این ایراد را تا مقداری برطرف کند. به لطف جایگذاری متفاوت باتری‌ها در کف خودرو، Sport EV مرکز ثقل پایینی دارد تا حس رانندگی بهتری را منتقل کند.

  • رنو EZ-GO

رنو در این کانپست نشان می‌دهد که یک خودروی تاکسی در آینده نزدیک به چه شکل خواهد بود. بیش‌تر قسمت‌های این تاکسی خودران شیشه‌ای هستند و ۶ سرنشین آن در کنار هم قرار می‌گیرند. برای سوار شدن به این تاکسی‌ها هم احتمالا باید از تلفن همراهتان استفاده کنید و یا در ایستگاه‌های معینی منتظر آن‌ها بمانید.

اما اگر فکر می‌کنید این خودرو به این زودی‌ها تولید نخواهد شد، در اشتباه هستید؛ چراکه رنو وعده داده است که تا سال ۲۰۲۲ تولید این تاکسی آغاز خواهد شد که احتمالا در آن زمان دیگر کم‌کم شاهد خودران‌ها در خیابان‌ها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا