آمریکاییاسلایدر

شورلت کوروت استینگری 2014 – فینالیست خودروی سال 2014 آمریکایی شمالی

رضا شاور: ورود هر کوروت جدید به بازار خودرو ، می تواند دلیلی برای جشن و شادمانی علاقه مندان به این خودروی افسانه ای باشد.

شورلت کوروت استینگری (Chevrolet Corvette Stingray) مدل 2014 که در اولین نمایش خود در نمایشگاه خودرو در شهر دیتورویت (Detroit auto show) در سال 2013 توانسته بود تا طرفداران بیشماری را به سوی خود جلب نماید ، اینک در مصافی جدید بخت خویش را برای کسب عنوان جهانی می آزماید.

این کوروت که از نسل C7 محسوب می گردد ، سعی نموده تا تمامی نقایص و موارد مطرح شده توسط خریدارن را مرتفع گردانیده و جای هیچ شکوه ای را از سوی مصرف کنندگان باقی نگذارد .

شورلت کوروت استینگری 2014 با یک موتور پیشرفتۀ 6.2 لیتری 8 سیلندر (V8) و با بهره گیری از پکیج Z51 توانسته است قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن بر متر را ایجاد نماید. موتور انعطاف پذیر کوروت با بهره گیری از این پکیج توانست سیستم سوخت رسانی انژکتورها ی این خودرو را از حالت پاشش مستقیم و دائمی سوخت با زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VVT) جایگزین نموده و در ادامۀ روند این بهبودها برای پایین آوردن مصرف سوخت امکان غیر فعال نمودن (shut down) 4 سیلندر از 8 سیلندر این خودرو را در جهت مصرف اقتصادی تر ، تعبیه نماید.

کوروت استینگری قادر است تا در مدت زمان 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت ( 60مایل) خود را برساند و مسیر 400 متری (1/4 مایل) را در مدت زمان 12.5 ثانیه طی نماید و دارای حداکثر سرعتی معادل 306 کیلومتر بر ساعت است.

پسشرفت فناوری در این خودرو فرسنگ ها از نسل های قبلی C7 جلوتر رفته است و با وجود شش حالت تنظیم کنندۀ عملکرد خودرو در بخش تنظیم حالات فرمان ، سیستم کنترل پایداری خودرو ، امکان سفت شدن سیستم تعلیق ، کنترل دریچۀ گاز و جریان بنزین و تنظیم حالات موتور ، خوی تهاجمی و قدرت زیادی را در این خودرو ایجاد نموده و فرمان پذیری این خودرو در پیچ های فوق العاده تیز در رسیدن به حد مطلوبی از تعادل خودرو ، کوروت را یاری رسانیده و قیمت مناسب این خودرو که در بخش پایه در حدود 52000 دلار می باشد ، در میان سایر سوپر اسپرت ها همواره مزیت اصلی کوروت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا