اطلاعاتی از :جنسیس G70 مدل 2019

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷

اطلاعاتی از :جنسیس G70 مدل 2019

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) در قسمتی که ارقام مصرف سوخت را اعلام می کند، گیربکس 6 دنده دستی را به عنوان یک آپشن برای جنسیس G70 مدل 2019 ذکر کرده است.

این موضوع اتفاق خوبی برای علاقه مندان به اتومبیل و لذت رانندگی محسوب می شود، چرا که با این حساب می توانند گیربکس دستی را در خودرویی تجربه کنند که نه یک هاچبکِ کوچک است و نه یک تریلی 18 چرخ، بلکه یک سدانِ اسپرتِ جمع و جور است. اگر به وب سایت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا به آدرس fueleconomy.gov سری بزنید، خواهید دید که برای جنسیس G70 مدل 2019 گیربکس 6 دنده دستی را به عنوان یک آپشن ذکر کرده است. ممکن است یک گیربکس کاملاً دستی که راننده باید خودش دنده ها را تعویض کند برای یک خودروی لوکس کمی عجیب به نظر برسد، اما جنسیس G70 پیش از این که یک خودروی لوکس باشد، یک سدانِ اسپرت محسوب می شود. ظاهراً این گیربکس به همراه یک موتور 4 سیلندرِ 2 لیتری توربو عرضه می شود که نیروی این موتور به چرخ های عقب منتقل خواهد شد.

پیش از این شایعاتی درباره گیربکس 6 دنده دستی برای این خودرو شنیده بودیم، اما این نشریه آمریکایی کار اَند درایوِر (Car and Driver) بود که به صورت اتفاقی این مورد را در وب سایت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا مشاهده کرد، بنابر این حضور جنسیس G70 با گیربکس 6 دنده دستی در وب سایت این سازمان دولتی در آمریکا تا حد بسیار زیادی صحت این شایعه را تایید می کند. هنوز کمپانی جنسیس به طور رسمی عرضه G70 با گیربکس دستی را تایید نکرده است، اما با در نظر گرفتنِ وجود شایعاتی که قبلاً در این خصوص منتشر شده بود و با توجه به اینکه رقبای اصلی G70 خودروهایی همچون آئودی A4 و بی ام و سری 3 هستند، احتمال اینکه این موضوع صحت نداشته باشد تقریباً صفر است. حتی اگر در نهایت بیشتر خریداران این خودرو نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنند، باز هم وجود گیربکس دستی به عنوان یک آپشن می تواند G70 را گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به سدان های اسپرت کند. اگر راستش را بخواهید، در نهایت تقریباً همه خریداران جنسیس G70 گیربکس اتوماتیک را ترجیح می دهند و این امری انکار ناپذیر است.

بد نیست بدانید نسخه اتوماتیک جنسیس G70 جدید به جعبه دنده 8 سرعته خودکار مجهز است که نیروی موتور در آن به هر چهار چرخ انتقال داده می شود و موتور 6 سیلندرِ V شکل این خودرو می تواند قدرتی معادل با 365 اسب بخار تولید کند. با این موتور و گیربکس، G70 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد، اما نکته قابل توجهی که درباره این سدان اسپرت کره ای وجود دارد، قابلیت های دینامیکی بالای آن است که سبب می شود در پیچ ها نوعی حس اعتماد به نفس داشته باشید. مشخصات فنی جنسیس G70 مدل 2019 با موتور و گیربکس ذکر شده در جدول زیر آمده است:

مشخصات فنی جنسیس G70 مدل 2019 با موتور 6 سیلندر و گیربکس اتوماتیک
تعداد / آرایش سیلندر 6 / V شکل
حجم موتور (لیتر) 3.3
تنفس موتور مجهز به دو توربوشارژر
حداکثر قدرت (اسب بخار) 365
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) 510
گیربکس 8 سرعته خودکار
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 4.7
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 269
محور انتقال نیرو تمام چرخ متحرک

درست است که موتور 2 لیتری توربو نسبت به موتور 6 سیلندرِ V شکل چیزی در حدود 100 اسب بخار ضعیف تر است، اما به لطف گیربکس دستی و با توجه به اینکه نیروی موتور در نسخه دستی به چرخ های عقب منتقل می شود، می توان گفت رانندگی با مدل دستی با موتور ضعیف تر از مدل اتوماتیک با موتور قوی تر در پیچ ها لذت بخش تر خواهد بود.

با توجه به اینکه اطلاعات این خودرو هم اکنون در وب سایت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا موجود است، انتظار می رود جنسیس نیز به زودی مشخصات نسخه دستی را به طور رسمی اعلام کند. اگر چه مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده برای جنسیس G70 نسخه دستی که برابر با 10.69 لیتر در هر صد کیلومتر است چندان جالب نیست، اما در هر صورت معرفی یک سدانِ اسپرتِ دیگر با گیربکس دستی اتفاقی خوب برای علاقه مندان به اتومبیل محسوب می شود.

 

منبع: وب سایت موتور وان (Motor1.com)

در ادامه می توانید تصاویر جنسیس G70 مدل 2019 را مشاهده کنید:

 


بدون دیدگاه