اخباراخبار خارجیاسلایدر

تویوتا کورولا هاچبک مدل 2019 با ظاهری جذاب تر و پلتفرمی جدید رونمایی شد

کورولا هاچبک جدید که از طرحی پویا بهره می برد و نسبت به مدل قبلی ابعاد بزرگتری دارد، در واقع همتای آمریکایی تویوتا آریس (Auris) جدید محسوب می شود و برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی اتومبیلِ نیویورک به معرض نمایش گذاشته خواهد شد که در تاریخ 30 مارس آغاز به کار خواهد کرد.

پیش از اینکه این خودرو تحت عنوان تجاری تویوتا کرولا iM در بازار عرضه شود، ابتدا با نام سایون iM (Scion iM) شناخته میشد. حال مدل 5 دربِ جمع و جورِ این خودرو در نسل جدید صاحب نامی جدید می شود. برای ملاقات با تویوتا کورولا هاچبک مدل 2019 آماده باشید (البته در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه جاری با نسخه ای از تویوتا آریس ملاقات کردیم که مخصوص بازار اروپا بود و کورولا هاچبک جدید را می توان نسخه مخصوص بازار آمریکای شمالی از همین خودرو دانست). کورولا هاچبک جدید نسبت به مدل فعلی، 38 میلی متر کشیده تر شده است که اکنون طول آن به 4369 میلی متر می رسد. اما نکته جالب این است که تمام این افزایش طول روی فاصله محوری کورولا هاچبک جدید اعمال شده که در نسل جدید به 2639 میلی متر می رسد. همچنین این خودرو 30 میلی متر نیز عریض تر شده که با این حساب عرض آن به 1791 میلی متر رسیده است. اما ارتفاع این خودرو 25 میلی متر کاهش یافته که اکنون ارتفاع این هاچبک ژاپنی 1438 میلی متر شده است.

همانند تویوتا آریس، کورولا هاچبک جدید نیز بر پایه پلتفرمی تحت عنوان “معماری عمومی جدید تویوتا” یا همان Toyota New Global Architecture ساخته شده است که آن را به اختصار TNGA نیز می نامند. از خودروهایی که بر پایه همین پلتفرم ساخته شده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تویوتا پریوس – از سال 2015 تاکنون
• تویوتا C-HR – از سال 2016 تاکنون
• تویوتا راو 4 – از سال 2018 تاکنون
• لکسوس UX – از سال 2018 تاکنون
• تویوتا کمری – از سال 2017 تاکنون
• لکسوس LS – از سال 2017 تاکنون
در واقع این پلتفرم، پایه و اساسی برای توسعه تمام سیستم های انتقال قدرت و وسایل نقلیه تویوتا در آینده خواهد بود. به گفته تویوتا، سیستم تعلیق این هاچبک ژاپنی نیز تنظیمات اسپرتی دارد. اما موضوع فقط به اینجا ختم نمی شود، چرا که کورولا هاچبک جدید به لطف درزگیری بهتر در شکاف های پنل بدنه و عایق بندی صوتی بهتر، کابینی ساکت تر و آرام تر دارد. اگر چه تویوتا آریس کمی خجالتی بود و در نمایشگاه اتومبیل ژنو فضای داخل کابینش را به ما نشان نداد (شیشه تمام پنجره ها نیز تیره بودند)، اما بالاخره موفق شدیم فضای داخلی جدید این خودرو را در کورولا هاچبک ببینیم.

در کابین این خودرو، فضای بیشتری برای وسایل شما تعبیه شده است که می توان به محفظه کنسول وسط اشاره کرد که فضای کافی برای یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش 5.5 اینچ را دارد. فضای کابین این خودرو ترکیبی از مواد براق و مات بوده و برای درب های جلو جالیوانی های بزرگی در نظر گرفته شده است (این جالیوانی ها می توانند بطری های 0.7 لیتری را در خود جا دهند و همچنین فضایی نیز برای مدارکی با سایز کاغذ A4 در درب های جلو تعبیه شده است). اما سرنشینان عقب می توانند بطری های آب نیم لیتری را داخل فضای مخصوص درب های عقب قرار بدهند.

اما از همه مهمتر، موتور بنزینی 2.0 لیتری 4 سیلندر جدید کورولا هاچبک با کد M20A-FKS است که به سیستم تزریق مستقیم مجهز بوده و قرار است جایگزین موتور 1.8 لیتری قدیمی این خودرو شود. این موتور نسبت به موتور کورولا iM کوچکتر و سبکتر بوده و صدا و لرزش کمتری ایجاد می کند. اگر چه تویوتا در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قدرت و گشتاور این موتور 2.0 لیتری جدید اعلام نکرده است، اما مسلماً قدرت و گشتاور بیشتری از موتور قدیمی 1.8 لیتری دارد که می توانست 137 اسب بخار قدرت و 171 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما قدرت تولیدی این موتور توسط یکی از دو گیربکس زیر به چرخ های جلو فرستاده خواهد شد:

• یک گیربکس دستی جدید با وزن کمتر (با 7 کیلوگرم کاهش وزن، این گیربکس جدید وزنی معادل 40 کیلوگرم دارد). این گیربکس یکی از سبکترین جعبه دنده های دنیا به حساب می آید که همین موضوع به کاهش مصرف سوخت کمک می کند. به علاوه، این جعبه دنده جدید به قابلیتی مجهز است که اصطلاحاً iMT یا Intelligent Manual Transmission نام دارد و هنگام تعویض دنده، بطور اتوماتیک دور موتور را تنظیم می کند تا تعویض دنده به روانی هر چه تمام تر انجام شود

• یک گیربکس اتوماتیک CVT کاملاً جدید با کد K120 که باعث کاهش مصرف سوخت می شود. اما نکته جالب درباره این جعبه دنده، وجود “دنده لانچ” در آن است که طبق گفته تویوتا، اولین گیربکس CVT در جهان است که چنین قابلیتی را برای یک خودروی سواری فراهم می کند. با این حساب، این گیربکس در شروع حرکت تاخیر کمتری داشته، در شتاب گیری خودرو تاثیر مثبتی ایجاد می کند و عملکرد روان تری خواهد داشت. همچنین وجود “دنده لانچ” سبب شده تعویض دنده ها 20 درصد سریع تر انجام شود

تویوتا کورولا هاچبک مدل 2019 در ایالات متحده به صورت پایه با نسل دوم پکیج ایمنی تویوتا به نام “حسِ ایمنی تویوتا” یا Toyota Safety Sense عرضه می شود که آن را به اختصار TSS هم می نامند. بنابر این، این خودرو سیستم های ایمنی مختلفی خواهد داشت که عبارتند از:

• سیستم هشدار در صورت خروج از بین خطوط (LDW) به همراه سیستم کمکی جهت کنترل فرمان
• سیستم نور بالای خودکار
• سیستم حفظ خودرو دقیقاً در وسط خطوط (LTA) – این سیستم با استفاده از یک دوربین در شیشه جلو و یک رادار در سپر جلو، با فرمان دادنِ جزئی به خودرو به راننده کمک می کند تا خودرو را دقیقاً وسط خطوط براند (حتی در پیچ ها)
• سیستم پیشگیری از تصادف از روبرو با یک خودرو یا عابر پیاده

علاوه بر این، این خودرو به صورت پایه به 7 کیسه هوا مجهز بوده و دوربین دید عقب، سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی به همراه صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی و قابلیت اپل کار پلِی (Apple CarPlay) و سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو نیز به صورت استاندارد در کورولا هاچبک جدید وجود دارند. همچنین سایز رینگ های این هاچبک ژاپنی از 16 تا 18 اینچ خواهد بود.
تویوتا کورولا هاچبک جدید در تاریخ 30 مارس در نمایشگاه بین المللی اتومبیلِ نیویورک در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد و فروش آن نیز از تابستان امسال آغاز می شود.

منبع: تویوتا

3 دیدگاه

  1. الان یه جوری شده که قشر اصلی مردم (اکثریت) توانایی خرید نقدی ماشینهای چینیم ندارن چ برسه به ژاپنی کره‌ای المانی م بماند پس فکر میکنم جذابیتی برای اکثر مردم نداردن و با دیدن این خودروها حسرتش بیشتر خودنمایی میکنه تا جذابیتش

  2. اتفاقا اوضاع مردم بهتر شده تعداد خودروهای آلمانی ژاپنی کره ای روز به روز بیشتر میشن تو سطح شهر پس نشان از رشد اقتصادی مردم داره

    1. آره شما درست میگید یادم نبود تورم 7 درصد و رشد اقتصادیمونم عالیه اینهمه مرگ و میر تصادفات هم اکثرا مربوط به سانتافه بنز و پورشه س داداش من از هر ده ماشین ایرانی حداقل 6تاش یا پژو و سمند و پراید هست یا چینیایی که هیچ جای درست و حسابی تست نشدن و تست واقعیشم داره رو ایران و رو مردم خسته از پژو پراید و سمند انجام میشه من با اینکه کارمند رسمی دولت هستم و بعد از چند کار جانبی دیگر بعد 10 سال تونستم یه اپارتمان 70 متری بخرم برای یه ماشین درست و حسابیم باید 10 سال دیگه بگذره تازه اگر این خودروها با سرعت حال حاضر گرون نشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا