اخباراخبار خارجیاسلایدرخودروهای آتی بازارژاپنی

نه نکته که باید در مورد تویوتا RAV 4 جدید بدانید

نه نکته که باید در مورد تویوتا RAV4 2019 بدانید :

نسل فعلی RAV 4 حدود شش سال است که در بازار حضور دارد ، و تویوتا قصد دارد در سال 2019 نسل جدیدی از این خودرو را موسوم به RAV4 2019 به بازارهای جهانی ارایه دهد. مهندس ارشد تویوتا ، یوشیکازو سائوکی ، که مراحل توسعه ی نسل جدید RAV 4 تحت نظر وی اجرا گردیده ، در نمایشگاه خودروی نیویورک به خبرنگار motor1 می گوید که مهم ترین ویژگی های نسل جدید چه هستند. در ادامه نه ویژگی نسل جدید RAV 4 را خواهید خواند :

1- شباهت بسیار به کمری

سعی شده تا  این خودرو تا حد امکان شبیه به کمری توسعه یابد ، از جمله پلت فرم TNGA که در بسیاری از تویوتا های نسل جدید به کار برده می شود. علاوه بر این ، موتور 2.5 لیتری و جعبه دنده ی هشت سرعته ی اتوماتیک بین این خودرو و کمری مشابه هستند که نتیجه ی آن ، مصرف سوخت اقتصادی تر است.

2- کارایی همه جانبه

هنوز زود است تا نتایج رسمی مصرف سوخت و آلایندگی منتشر شوند ، اما مهندس ارشد تویوتا می گوید که کارایی موتور نسبت به قبل بین 6 تا 8 درصد افزایش داشته و گیربکس شش سرعته قدیمی جای خودش را به یک گیربکس هشت سرعته ی جدید داده است که بهبود عملکرد ده درصدی در مجموعه ی جعبه دنده را موجب شده است. علاوه بر آن بهبود آیرودینامیکی و وزن کمتر به کارایی بیشتر خودرو کمک می کنند.

3- ضریب کشش پایین

ضریب کشش این خودرو به طور متوسط نسبت به نسل قبل حدود 3 الی 4 درصد کاهش داشته که حاصل آن عبور تمامی هوای در حال حرکت از زیر خودروست که موجب سرعت گرفتن بهتر خودرو و کارایی بالاتر در طی مسافت های طولانی مدت می شود.

4- کاهش وزن

نسل جدید 4 الی 5 درصد از نسل فعلی سبک تر است که این موضوع به کمک طراحی پیشرفته تر و استفاده وسیع از آلومینیوم در ساخت بدنه حاصل گردیده است.

5- میدان دید مناسب برای راننده

مهندس ارشد تویوتا می گوید که برای تیم توسعه دهنده مهم بوده که نسل جدید RAV 4 ، میدان دیدی عالی را برای رانندگان فراهم سازد. از نظر آنها ، دید کافی راننده یک عامل ایمنی محسوب می شود.برای رسیدن به این هدف ، تویوتا نخستین دوربین دیجیتال آینه ی عقب را برای این خودرو در نظر گرفت و تنظیماتی نیز برای سیستم های شناسایی خطوط ایجاد نمود.

6- سیستم هیبریدی فضای بار را تحت تاثیر قرار نداده است

همانند گذشته ، مشتریان  قادر هستند تا نسخه ی هیبریدی این خودرو را سفارش دهند ،  اما تغییری که در این نسل صورت گرفته جایگیری بهتر موتور الکتریکی و باتری هاست ، به صورتی که این مجموعه زیر صندلی عقب جای داده شده که مقداری از فضای سرنشینان عقب را اشغال می کند ، اما به گفته ی مهندس ارشد تویوتا ، برای مشتریان هدف ، فضای صندوق عقب ، مهم تر از فضای سرنشینان عقب است.

7- ظاهر بهتر که حاصل از طراحی بهتر است

در نسل جدید RAV 4 ، آینه ها به سمت داخل درها جمع می شوند و تغییراتی در ستون A حاصل شده تا علاوه بر ظاهر بهتر ، دید بهتری را برای راننده فراهم سازد.

8- سیستم هیبریدی قوی تر

موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای نسل جدید ، 50 درصد قوی تر از نمونه های فعلی است. مهندس ارشد تویوتا در این باره می گوید که این مورد به کشش بهتر خودرو و عملکرد روان تر آن کمک می کند و علاوه بر آن ، مهندسان را قادر می سازد تا توزیع نیروی بیشتری را برای چرخهای عقب مهیا کنند.

9- و در پایان ، رانندگی جذاب و سرگرم کننده

مهندس ارشد تویوتا می گوید که یکی از نکات کلیدی در طراحی این نسل ، رانندگی جذاب و لذت بخش با این خودرو بوده است. پلت فرم جدید تویوتا موسوم به TNGA ، طراحی بهتر مرکز ثقل خودرو ، بهبود هندلینگ و دینامیک بالاتر مواردی هستند که این ویژگی را محقق می سازند.

1 دیدگاه

  1. از نظر ظاهری،همه چیز این ماشین رو دوست دارم بجز جلوش،به اندازه کافی خشن نیست اصلا،درکل بنظرم کمی محافظه کارانه طراحی شده،حتما تویوتا در فیس لیفتش جلوی ماشین رو خشن تر میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا