اخباراخبار خارجیژاپنی

میتسوبیشی هم صاحب دپارتمانی برای تولید نسخه ویژه از خودروهایش می شود

چه کسی فکرش را می کرد؟

مرسدس بنز، نیسان، جگوار لندروور… حالا می توانید میتسوبیشی را نیز به این لیست اضافه کنید، چرا که اکنون این خودروساز ژاپنی هم صاحب دپارتمانی در کارخانه اش جهت تولید نسخه ویژه از خودروهایش است.

این دپارتمان کوچک، بخش “پروژه های وسایل نقلیه ویژه” یا Special Vehicle Projects نام داشته و به اختصار SVP نامیده می شود. آخرین نسخه ای که توسط این دپارتمان ساخته شده، نسخه ای خاص از وانت شاسی بلند L200 بوده که تاکنون جوایز متعددی دریافت کرده است. این وانت خاص، باربَری‌یَن SVP دو (Barbarian SVP II) نام دارد که در انگلستان عرضه می شود. همانند اولین نسخه از L200 که توسط بخش SVP ساخته شده بود، باربَری‌یَن SVP دو هم به صورت ترکیبی از دو رنگ عرضه می شود. این خودرو با یکی از رنگ های زیر به فروش می رسد:

  • مشکی الماسی صدفی (pearlescent Diamond Black)
  • خاکستری اطلسی متالیک (metallic Atlantic Grey)

اما اگر این خودرو را با هر کدام از دو رنگ بالا سفارش دهید، میتسوبیشی یک L200 دو رنگ به شما تحویل می دهد که ترکیبی از نارنجی و رنگ مورد نظر شما خواهد بود. این تزئینات نارنجی رنگ در اطراف چراغ ها، جلو پنجره، رینگ ها، دستگیره درب ها، ریل های روی سقف و حتی داخل کابین نیز به چشم می خورد که زیبایی خاصی به این وانت شاسی بلند ژاپنی بخشیده است.

علاوه بر تجهیزات و امکاناتی که به صورت استاندارد در مدل معمولی از L200 وجود دارد، در این نسخه ویژه شاهد موارد زیر نیز خواهید بود:

  • رینگ های 17 اینچی دو رنگ (نارنجی و مشکی)
  • لاستیک های همه جا رو (all-terrain) از برند آمریکایی بی اِف گودریچ (BFGoodrich)
  • زه های محافظ دور گلگیرِ بزرگ
  • جلو پنجره و ریل های روی سقفِ جدید مخصوص نسخه SVP
  • حلقه جدید دور چراغ های مه شکن
  • نوارهای پلاستیکی نارنجی رنگ دور چراغ های جلو و عقب
  • کاورهای نارنجی رنگ پشت دستگیره درب ها
  • لامپ های نارنجی جهت روشن کردنِ جلوی پای شما هنگام سوار شدن و پیاده شدن

اما داخل کابین این خودرو هم شاهد نوارها و دوخت های نارنجی رنگ روی صندلی های چرمی با طرح سیکس-پَک (six-pack) هستیم. حتی زیر پای راننده، سرنشین جلو و سرنشینان عقب نیز با لامپ های LED نارنجی رنگ روشن می شود و کفی ها هم از این رنگ بی بهره نمانده اند. تجهیزات استاندارد این وانت ژاپنی عبارتند از: سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، بلوتوث، چراغ زنون برای نور پایین و بالا (bi-xenon)، چراغ های LED مخصوص روز، کروز کنترل و دوربین دید عقب.

قدرت مورد نیاز برای این وانت ویژه توسط یک موتور 2.4 لیتری توربو دیزلِ تمام آلومینیومی تامین می شود. این موتور به یک گیربکس 6 دنده دستی یا یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به همراه شیفترهای پشت فرمان متصل است. سیستم چهار چرخ متحرکِ میتسوبیشی به نام “سوپر سِلِکت” (Super Select) به شما امکان انتخاب می دهد: توسط کلیدی چرخشی می توانید در تمامی سطوح تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیرو را به یک محور و یا هر دو محور انتقال دهید.

می توانید هم اکنون میتسوبیشی L200 باربَری‌یَن SVP دو را در انگلستان سفارش دهید که در این صورت خودرو ماه مِی به شما تحویل داده خواهد شد. فقط 250 دستگاه از این وانت ویژه به تولید می رسد که 125 دستگاه به رنگ مشکی و 125 دستگاه خاکستری رنگ خواهد بود. قیمت پایه آن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده 29,830 پوند بوده که معادل با 42,300 دلار (حدوداً 215 میلیون تومان) است.

 

منبع: میتسوبیشی

2 دیدگاه

    1. البته اگر تویوتا .بنز .بی ام و . کیا هیوندای. مزدا . شورولت. جی ام سی .رنو . و ……. نباشند
      میتسوبیشی در کشور همسایه امارت متحده دقیقا حکم چینی یرای ایرانی ها داره الان هم از ناچاری داره با شرکت های چینی کار میکنه تا ورشکست نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا